  • 1. Data: 2018-09-28 19:24:12
    Temat: [elektroda forever] chip poszukiwany...
    Od: jestem po drukarkach 'POPiS/EU <N...@g...pl>

    kolejne słabo intelektualne pytanie, przepraszam, ale muszę...

    ponieważ dowiedziałem się, że scalaki smd da się lutować nawet amatorsko,

    wrócił stary temat - jaki chip do ethernetu?

    do tej pory myślałem o gotowych płytkach rtl lub enc...

    jednak te 100 stronicowe pdfy... nie chce mi się tych durnot nawet czytać...

    czy istnieje jakiś fajny łatwy w obsłudze chip do ethernetu?
    nie wymagający 100Mb flasza na że tak zażartuję "stos tcp"?

  • 2. Data: 2018-09-28 19:59:28
    Temat: [OT] [elektroda forever] chip poszukiwany...
    Od: jestem po drukarkach 'POPiS/EU <N...@g...pl>

    jakiś czas temu wojo sprzedawało stary sprzęt
    był wśród nich taki rackowy zasilacz 1kV 1 czy 10A
    czy można to jeszcze gdzieś kupić?

  • 3. Data: 2018-09-28 21:04:44
    Temat: Re: [elektroda forever] chip poszukiwany...
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 28 września 2018 12:24:17 UTC-5 użytkownik jestem po drukarkach
    'POPiS/EU napisał:
> [...]
    >
    > czy istnieje jakiś fajny łatwy w obsłudze chip do ethernetu?
    > nie wymagający 100Mb flasza na że tak zażartuję "stos tcp"?

    Te plytki sa wymyslone po to abys nie musial tych pdf-ow czytac.
    Jak uzyjesz chipa to bedziesz musial sporo obslugi tcp napisac sam - bezsensu.

    Uzyj tych plytek, obsluga ich z poziomu arduino nie jest trudna, znajdziesz
    odpowiedni przyklad razem z biblioteka arduino.

    Alternatywnie zainteresuj sie esp8266 lub esp32. To sa plytki wifi i maja wiekszosc
    tego co trzeba od razu na pokladzie a nie wymagaja kabelkologii.

    Ja u siebie zrobilem tak ze esp8266 robi za interfejs webowy plus nadzorce i gada do
    zwyklego arduino uno po interfejsie szeregowym i wydaje tylko proste komendy typu:
    zmierz_temperature1
    ustaw_pin1
    skasuj_pin1
    zmien_pin1

    To wymaga nieco kodu po obu stronach ale znakomicie ulatwia budowe hobbystycznych
    ukladow sterowanych z internetu.

  • 4. Data: 2018-09-29 11:39:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    s...@g...com wrote:

    > Te plytki sa wymyslone po to abys nie musial tych pdf-ow czytac.
    > Jak uzyjesz chipa to bedziesz musial sporo obslugi tcp napisac sam - bezsensu.

    Poza tym są jeszcze chipy i moduły WizNet. Na dzień dobry dostanie
    socket TCP i w ogóle nie będzie musiał myśleć, co, jak się zdaje,
    mu odpowiada.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2018-09-29 23:37:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > Uzyj tych plytek, obsluga ich z poziomu arduino nie jest trudna,

    Myślę że nie doceniasz identyfikatora...

  • 6. Data: 2018-09-30 00:03:03
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 29 września 2018 16:37:15 UTC-5 użytkownik Queequeg napisał:

    > Myślę że nie doceniasz identyfikatora...

    Rozumiem co masz na mysli ale tam poza warstwa usenetowa cos sie dzieje. Troche jak u
    Zenka.

  • 7. Data: 2018-10-01 11:32:00
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > Rozumiem co masz na mysli ale tam poza warstwa usenetowa cos sie dzieje. Troche jak
    u Zenka.

    U Zenka tak. U identyfikatora jeszcze nie widziałem :(