  • 1. Data: 2018-09-29 03:57:30
    Temat: transformator 230V->110V
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Czy takie coś
    https://uk.rs-online.com/web/p/safety-site-transform
    ers/1237376/

    Nada się na domowy transformator obniżający napięcie do 110V?
    Zastosowanie: urządzenia 110-120V z USA.

    Jestem świadom, że z 50Hz nie zrobi się 60Hz, ale poza tym to się nada?
    W tej chwili mam na uwadzę chłodziarkę zbudowaną na TEC (Peltier), ale
    jakby to miał być np. 100W kompresor na silniku (AC? DC?) to czy coś ten
    tego by się mogło gwałtownie i nieoczekiwanie porobić?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-09-29 08:41:43
    Temat: Re: transformator 230V->110V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 01:57:30 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > Zastosowanie: urządzenia 110-120V z USA.
    >
    > Jestem świadom, że z 50Hz nie zrobi się 60Hz, ale poza tym to się nada?

    Nada sie do 350VA, a nawet do dwoch urzadzen po 350VA ... ale chyba za
    drogi. Autotrafo na rdzeniu 200VA zrobi to samo.
    Chyba, ze chcesz gotowa obudowe ..

    > W tej chwili mam na uwadzę chłodziarkę zbudowaną na TEC (Peltier), ale

    Nie da sie w niej podmienic zasilacza ? Tam pewnie jakies 12V DC jest.

    > jakby to miał być np. 100W kompresor na silniku (AC? DC?) to czy coś ten
    > tego by się mogło gwałtownie i nieoczekiwanie porobić?

    bedzie dobry.

    J.

  • 3. Data: 2018-09-29 10:03:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    ers/1237376/

    > Nada sie do 350VA, a nawet do dwoch urzadzen po 350VA ... ale chyba za
    > drogi. Autotrafo na rdzeniu 200VA zrobi to samo.
    > Chyba, ze chcesz gotowa obudowe ..

    Chcę z izolowanym obwodem pierwotnym od wtórnego. Autotrafa są na
    pojedynczym obwodzie. Naczytałem się opini, że to nie jest
    najbezpiecznieszy sposób. Z drugiej strony jest tego na tony (sam mam
    już 2) i nie czyta się jakoś o zalewie trupów z pokopanie prądem.
    Ale jak mogę mieć nieco bezpieczniej za w sumie niewielką dopłatą to
    preferowałbym.

    > Nie da sie w niej podmienic zasilacza ? Tam pewnie jakies 12V DC jest.

    Nie wiem. Rozważam dopiero zakup a od czasu do czasu jakieś urządzenia
    made in USA dla USA only mnie nachodzą, więc patrzę też jak się to mówi
    perspektywicznie.

    > bedzie dobry.

    Dzięki.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-09-29 10:20:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    Nie wiem. Rozważam dopiero zakup a od czasu do czasu jakieś urządzenia
    made in USA dla USA only mnie nachodzą, więc patrzę też jak się to mówi

    Dzięki.

    Teraz mam jeszcze jedną zagwozdkę. Jak się zerknie na te wszystkie
    transformatory, to dla wielu nie mogę znaleźć zalezności między mocą a
    ceną. Ta sama firma, podobna obudowa, a cena wyższa dla miejszej mocy.
    Np.

    ten (750W, ?8x):
    https://uk.rs-online.com/web/p/safety-site-transform
    ers/1226711/

    vs ten (2k2W, ?6x):

  • 5. Data: 2018-09-29 10:53:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:20:59 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > najbezpiecznieszy sposób. Z drugiej strony jest tego na tony (sam mam
    > już 2) i nie czyta się jakoś o zalewie trupów z pokopanie prądem.

    Ogolnie urzadzenia powinny byc odizolowane od zasilania sieciowego,
    wiec autotransformator jest niegrozny.
    Ale wiadomo - cos nieprzewidzianego sie stanie, to lepiej miec dwie
    izolacje.

    > Nie wiem. Rozważam dopiero zakup a od czasu do czasu jakieś urządzenia
    > made in USA dla USA only mnie nachodzą, więc patrzę też jak się to mówi
    > perspektywicznie.

    Akurat w tej kategorii chyba nietrudno bedzie kupic urzadzenie z
    zasilaczem 100-250V.

> [...]
    > transformatory, to dla wielu nie mogę znaleźć zalezności między mocą a
    > ceną. Ta sama firma, podobna obudowa, a cena wyższa dla miejszej mocy.

    Pomyliles opisy ... ale faktycznie - nic, tylko brac. Okazja.

    Ciekawe - wyprzedaz magazynowa, napiecie niechodliwe.

    ale przeczytaj pdf
    RATING 2.25kVA INTERMITTENT
    5 MINS ON 15 MINS OFF

    Ale wazy wiecej, to chyba ma moc wieksza niz 750VA.

    Wyglada na to, ze to jednak nadal okazja

    J.

  • 6. Data: 2018-09-29 13:53:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Akurat w tej kategorii chyba nietrudno bedzie kupic urzadzenie z
    > zasilaczem 100-250V.

    Ale to nie jest zwykłą lodówka. To jest maszynka do lodów. Nawet egzemplarze,
    które mogę kupić z Korei są na 110V.
    https://www.amazon.com/gp/product/B01M2BRKRW/

> [...]
    >
    > Pomyliles opisy ... ale faktycznie - nic, tylko brac. Okazja.
    >
    > Ciekawe - wyprzedaz magazynowa, napiecie niechodliwe.

    No ale to dla tych 2kW. Przeciez nikt nie spodziewa się, że takie coś
    pociągnie pełną moc znamionową w trybie ciągłym. 1kW może. Ta 750W to
    też bym nie zaryzykował cigłym więcej niż połowę. Ciekawe czy to pływa w
    oleju.

    > Ale wazy wiecej, to chyba ma moc wieksza niz 750VA.
    >
    > Wyglada na to, ze to jednak nadal okazja

    No tez mi wygląda choć nie rozumiem. Raczej tego targać w tę i we wtę
    nie będę.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-09-29 14:16:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 11:53:28 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ale to nie jest zwykłą lodówka. To jest maszynka do lodów. Nawet egzemplarze,
    > które mogę kupić z Korei są na 110V.
    > https://www.amazon.com/gp/product/B01M2BRKRW/

    Ciekawe, czy to sie do czegos nadaje.
    Wydajnosc chlodzaca Peltierow jest raczej mala.

    a w user manual

    Important: Make sure the power socket is 100~240 V 50/60Hz AC.

    Ale to powinno dzialac bez trafa
    https://www.amazon.de/Vollautomatische-Thermoelektri
    sche-Eismaschine-Milchshake-erforderlich/dp/B0744YZ6
    K1

    >>> ten (750W, ?8x):
    >>> https://uk.rs-online.com/web/p/safety-site-transform
    ers/1226711/

    > No ale to dla tych 2kW. Przeciez nikt nie spodziewa się, że takie coś
    > pociągnie pełną moc znamionową w trybie ciągłym.

    Skoro pisza 2.2kVA, to sie tyle spodziewam.

    > 1kW może. Ta 750W to też bym nie zaryzykował cigłym więcej niż połowę.

    Nie napisali .. to moze i moc ciagla.
    Tylko uwazaj na te wyjscie 2*110V - z jednego brac 750W nie mozna.

    >Ciekawe czy to pływa w oleju.

    No oko - mogloby.
    Jest tez spora roznica wagi.

    > No tez mi wygląda choć nie rozumiem. Raczej tego targać w tę i we wtę
    > nie będę.

    Na zlomie sporo warte bedzie ... chyba, ze z aluminium :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-09-29 15:01:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciekawe, czy to sie do czegos nadaje.

    Nie denerwuj mnie :)

    Ma kupę pozytywnych opinii. Aż tak źle być nie może. Bardziej się
    obawiam czegoś w stylu DOA (dead on arrival) bo juź to z Amazonem
    przechodziłem i gdyby nie to, że pojechałem im po PR'ze na FB to byłbym
    kilka stów w plecy.

    Pi-arze na fejsbuku...kurcze, co ja za bełkot tu uskuteczniam.

    > Wydajnosc chlodzaca Peltierow jest raczej mala.

    I tak i nie. Wstawiłem kiedyś 20W moduł do takie turystycznej, pasywnej
    30l lodówki i był w stanie zjechać temperaturę o jakieś 15C.

    > a w user manual
    >
    > Important: Make sure the power socket is 100~240 V 50/60Hz AC.

    Zobacz sekcje pytań do produktu.

    Question:
    110v or 220v?
    Answer:
    110v
    By Delores Withers on April 4, 2017

    Question:
    What's the rated input power supply? 110v or 220v. would love it if it was both so i
    can send it to my family in the uk.
    Answer:
    110v
    By joshua h on June 1, 2018

    > Ale to powinno dzialac bez trafa
    > https://www.amazon.de/Vollautomatische-Thermoelektri
    sche-Eismaschine-Milchshake-erforderlich/dp/B0744YZ6
    K1

    Rozważałem, 30% mniejsza pojemność. Poza tym to co idzie ze Stanów też
    jest 110V a z DE do mnie nie wyślą.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-09-29 15:18:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 13:01:41 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]

    > I tak i nie. Wstawiłem kiedyś 20W moduł do takie turystycznej, pasywnej
    > 30l lodówki i był w stanie zjechać temperaturę o jakieś 15C.

    A my tu potrzebujemy ze 30, a nawet 40

    sche-Eismaschine-Milchshake-erforderlich/dp/B0744YZ6
    K1

    > Rozważałem, 30% mniejsza pojemność.

    Sa i inne.

    > Poza tym to co idzie ze Stanów też
    > jest 110V a z DE do mnie nie wyślą.

    Zakladam, ze niemcowi oferuja sprzet na 230V.

    J.

  • 10. Data: 2018-09-29 15:25:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A my tu potrzebujemy ze 30, a nawet 40

    Dlatego też mamy 110W, 30x mniejszą pojemność i dużą lepszą izolację.

    sche-Eismaschine-Milchshake-erforderlich/dp/B0744YZ6
    K1

    > Sa i inne.

    W tych widełkach cenowych?

    > Zakladam, ze niemcowi oferuja sprzet na 230V.

    Tak, ale ja nie Niemiec.

    --
    Marcin