  • 1. Data: 2014-08-31 21:06:16
    Temat: Miernik poboru prądu
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    Ktoś tutaj (ToMasz?) podawał niegdyś wartości pobieranego z baterii prądu
    przez telefon z Androidem. Pyatanie - czy ów pomiar odbywał się przez
    aplikację (jaką?) czy przez wbudowane w telefon jakieś sysinfo? Jeśli przez
    aplikację - to czy było to oprogramowanie uniwersalne, czy dedykowane dla
    tego modelu telefonu? Czy dało się również odczytać wartość prądu, jakim
    ładowana jest bateria? Przetrzepałem trochę sklep Google, ale znalazłem
    tylko tonę mniej lub bardziej fikuśnych aplikacji do monitorowania stanu
    naładowania baterii. Ktoś coś podpowie? Generalnie chodzi o pomiary poboru
    prądu i ewentualnie prądu ładowania w tablecie z Biedronki - myTAB mini 3G.

    JoteR

  • 2. Data: 2014-08-31 21:48:34
    Temat: Re: Miernik poboru prądu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.08.2014 21:06, JoteR pisze:
> [...]
    > do monitorowania stanu naładowania baterii. Ktoś coś podpowie?
    > Generalnie chodzi o pomiary poboru prądu i ewentualnie prądu ładowania w

    dobrze prąd podawał curent widget, na sony xperia. na samsungach galaxy
    program wcale nie działa. Tak więc pozostaje amperomierz. ja to robię
    tak: pomiędzy styk baterii a styk telefonu, (w jeden pin baterii) wpinam
    super hiper zaawansowany przyrząd składający się z kanapki:
    pin telefonu

    Blaszka
    papierek
    blaszka

    pin baterii

    do blaszek wpinam amperomierz i już można mierzyć prąd.
    ToMasz
    PS co do ładowania to kupiłem sobie:
    usb doctor z ebaya - taki mierniczek prąd/napięcie w usb

  • 3. Data: 2014-09-01 20:45:01
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ToMasz" napisał:

    > dobrze prąd podawał curent widget,

    O, dzięki, po tej frazie znalazłem parę aplikacji, ale albo nie łapią
    danych, albo pokazują "randomowe" wartości.

    > PS co do ładowania to kupiłem sobie:
    > usb doctor z ebaya - taki mierniczek prąd/napięcie w usb

    Faktycznie, najprościej odkurzyć lutownicę i zmajstrować sobie taki
    mierniczek, będzie bardziej wiarygodny niż aplikacje odczytujące nie wiadomo
    co nie wiadomo skąd.
    Dzięki.

    JoteR

  • 4. Data: 2014-09-01 21:26:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.09.2014 20:45, JoteR pisze:

> [...]
    >
    > Faktycznie, najprościej odkurzyć lutownicę i zmajstrować sobie taki
    > mierniczek, będzie bardziej wiarygodny niż aplikacje odczytujące nie

    1.78 dolara z wysyłką:
    http://www.ebay.com/itm/USB-Charger-Doctor-Mobile-Po
    wer-Detector-Battery-Tester-Voltage-Current-Meter-/2
    51570967031?pt=US_Computer_Power_Supply_Testers&hash
    =item3a92cc51f7

    Tyle że to rozwiązanie pomiaru tylko prądu ładowania.

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-09-02 18:07:50
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    51570967031?pt=US_Computer_Power_Supply_Testers&hash
    =item3a92cc51f7

    > Tyle że to rozwiązanie pomiaru tylko prądu ładowania.

    Masz taki gadżet u siebie?
    Sprawdzałeś czy rzeczywiście jest to dokładne?

  • 6. Data: 2014-09-02 18:44:47
    Temat: Re: Miernik poboru pr?du
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 31 Aug 2014 21:48:34 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:

> [...]
    >tak: pomiędzy styk baterii a styk telefonu, (w jeden pin baterii) wpinam
    >super hiper zaawansowany przyrząd składający się z kanapki:

    No, jak ktos ma antyczny telefon z wyjmowana bateria... Jeszcze korbke
    mozan dolozyc

    A.L.

  • 7. Data: 2014-09-02 21:25:24
    Temat: Re: Miernik poboru pradu
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "A.L." napisał:

    > No, jak ktos ma antyczny telefon z wyjmowana bateria...

    ...to se w sposób antyczny zmierzy prąd. A jak ktoś ma niesłychanie
    współczesny wynalazek, to pozostaje mu równie współczesny sposób pomiaru:
    klikanie w sklepie do usranej śmierci w złudnej nadziei znalezienia
    działającej aplikacji ;->

    > Jeszcze korbke mozan dolozyc

    Owszem, można ;->
    http://myapple.pl/content/4812-crankerator-czyli-iph
    one-na-korbke.html

    JoteR

  • 8. Data: 2014-09-02 21:54:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 2 Sep 2014 21:25:24 +0200, "JoteR" <u...@i...eu> wrote:

> [...]
    >współczesny wynalazek, to pozostaje mu równie współczesny sposób pomiaru:
    >klikanie w sklepie do usranej śmierci w złudnej nadziei znalezienia

    Jednego nei rozumiem. Po ch.... mierzyc prad z baterii?...

    A.L.

  • 9. Data: 2014-09-02 22:00:14
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ToMasz" napisał:

> [...]
    51570967031?pt=US_Computer_Power_Supply_Testers&hash
    =item3a92cc51f7

    > Tyle że to rozwiązanie pomiaru tylko prądu ładowania.

    Tak w zasadzie zależy mi bardziej na pomiarze prądu ładowania. Zaprzągłbym
    do tego jakiś kit na ICL-u, ale one wymagają napięcia zasilania od 9 V w
    górę. To ustrojstwo z je-baja wygląda zachęcająco (chociaż termin dostawy
    już nie za bardzo), pozostaje tylko dorobienie stosownych przejściówek z
    micro-USB na "normalne" USB i vice-versa.
    Dzięki za inspirację.

    JoteR