  • 11. Data: 2019-05-16 19:10:37
    Temat: Re: Migotanie HD44780
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Tak, pin sterujący kontrastem jest podłączony do potencjometru - raczej
    > dość precyzyjnego potencjometru wieloobrotowego. Nie ma żadnego
    > kondensatora filtrującego. Prawdę mówiąc nigdy nie spotkałem się z takim
    > rozwiązaniem na żadnym schemacie. Faktycznie tutaj może leżeć przyczyna?
    > Standardowy 100nF będzie ok?

    Też nigdy nie widziałem, ale spróbować nie zaszkodzi, nawet w pająku, tym
    bardziej jeśli na zasilaniu mogą być jakieś szpilki. 100 nF będzie OK.

    > Nie próbowałem - eksperyment utrudniony ze względu na
    > "zwartą"konstrukcję urządzenia. Może jednak połączę płytki jumper
    > wire'ami i zobaczę co się stanie po odpięciu I2C podczas pracy.

    Spróbuj, będzie wiadomo czy to zasilanie czy faktycznie jakaś dziwna
    komunikacja leci.

    A w ogóle -- developujesz to urządzenie i tak było od samego początku, jak
    tylko uruchomiłeś wyświetlacz, czy zaczęło się dziać po jakichś zmianach?

    > Tego nie sprawdzałem. :)

    Jeśli masz dostęp do oscyloskopu to spróbuj, może być pomocne.

    Jeszcze dwie rzeczy:

    1. Czy po zatrzymaniu procesora (trzymanie pinu RESET w stanie aktywnym)
    problem ustępuje?

    2. Wyświetlacz bez komunikacji powinien pokazać jedną linię znaków z
    samymi zapalonymi pikselami i drugą pustą. Jeśli podłączysz sam
    wyświetlacz do zasilania, to tak się dzieje? Jeśli nie, to czy jak
    dołączysz do szyny zasilającej procesor (ale bez linii I2C), to się
    zaczyna?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika