  • 11. Data: 2018-09-10 21:53:20
    Temat: Re: Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 22:38, Queequeg pisze:
    > Hej,
    >
    > Instalacja tym razem nie moja, ale zagadka moja, bo ktoś znajomy poprosił
    > mnie żebym na to zerknął.
    >
    > Jest w mieszkaniu mikrofalówka, która pobiera na wejściu 1200 W. Zdjęcie
    > tabliczki znamionowej:
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/mikrofalowka-tablicz
    ka.jpg

    > Mikrofalówka z jakiegoś powodu podłączona jest pod obwód oświetleniowy,
    > zabezpieczony bezpiecznikiem B10 (xClear CLS6-B10).
    >
    > W losowych momentach włączenie tej mikrofalówki (same mikrofale, bez
    > grilla) powoduje zadziałanie tego bezpiecznika. Po jego ponownym włączeniu
    > mikrofalówka działa. Jak już jej się uda włączyć, to też działa.
    Moja stara mikrofala ma to samo, przy czym o tym, że wywali bezpiecznik
    informuje dźwiękowo.
    Magnetron startuje, potem się wyłącza, staruje, wyłącza, .., ... i
    bezpiecznik wyskakuje. Trwa to może 1-1,5 sekundy.
    Dzieje się tak może na 1 z 10 uruchomień, przyzwyczaiłem się...
    Przypuszczam, że sprzęt po prostu dożywa już swoich dni i tyle.

    --
    AWa.

  • 12. Data: 2018-09-10 23:39:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > W którym s z polskich Elektorów był opis sondy prądowej. Zmajstrowałem,
    > całkiem sympatyczna zabawka.

    A masz też pomiar napięcia na drugim kanale?

    Ja sobie wydumałem jakiś mały transformatorek do obrazowania napięcia na
    jednym kanale oscyloskopu i przekładnik + bocznik do obrazowania prądu na
    drugim kanale. Na razie pomysł jest tylko w głowie ale pewnie na dniach
    zrobię.

  • 13. Data: 2018-09-11 12:57:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > W którym s z polskich Elektorów był opis sondy prądowej. Zmajstrowałem,
    > całkiem sympatyczna zabawka.

    Mówisz o tym?

    http://www.trioda.com/images/magazines/elektronik_el
    ektor/1994_12/1994_12_057.jpg
    http://www.trioda.com/images/magazines/elektronik_el
    ektor/1994_12/1994_12_058.jpg

    Ciekawy układ, choć ja zamierzam użyć gotowego przekładnika (24 lata temu
    pewnie nie były tak dostępne jak teraz), ale:

    a) jaka jest rola diod D1 i D2?

    b) jaką ma przewagę taki przetwornik I/U na op-ampie nad zwykłym pomiarem
    napięcia na boczniku?

  • 14. Data: 2018-09-11 18:45:55
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.09.2018 o 12:57, Queequeg pisze:

    > Mówisz o tym?
    >
    > http://www.trioda.com/images/magazines/elektronik_el
    ektor/1994_12/1994_12_057.jpg
    > http://www.trioda.com/images/magazines/elektronik_el
    ektor/1994_12/1994_12_058.jpg

    Tak.

    > Ciekawy układ, choć ja zamierzam użyć gotowego przekładnika (24 lata temu
    > pewnie nie były tak dostępne jak teraz), ale:
    >
    > a) jaka jest rola diod D1 i D2?

    Zabezpieczenie opampa.

    > b) jaką ma przewagę taki przetwornik I/U na op-ampie nad zwykłym pomiarem
    > napięcia na boczniku?

    Izolacja galwaniczna.

    P.P.

  • 15. Data: 2018-09-11 22:16:28
    Od: kasik <k...@s...pl>

    Też mi czegoś podobnego bardzo brakowało, więc pierwsze co zrobiłem po
    przejściu na emeryturę, to właśnie to:
    http://www.mm.pl/~beru/1.jpg
    http://www.mm.pl/~beru/2.jpg
    http://www.mm.pl/~beru/3.jpg
    - wreszcie nastąpiła długo oczekiwana zmiana stanu z "todo" na "done" ;)
    PS.
    Tak, tak. To jest pudełko od przyborów do maszyny do szycia - przeleżało
    kilkadziesiąt lat i wreszcie się przydało :)

  • 16. Data: 2018-09-11 22:30:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 22:16, kasik pisze:
> [...]
    > Tak, tak. To jest pudełko od przyborów do maszyny do szycia - przeleżało
    > kilkadziesiąt lat i wreszcie się przydało :)

    Wtyczka też z marketu nie jest. :-)

    Robert

    P.S.
    Odpowiadaj pod cytatem, wygodniej się czyta.

  • 17. Data: 2018-09-11 23:22:49
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    kasik <k...@s...pl> wrote:

> [...]
    > http://www.mm.pl/~beru/2.jpg
    > http://www.mm.pl/~beru/3.jpg
    > - wreszcie nastąpiła długo oczekiwana zmiana stanu z "todo" na "done" ;)

    Co to za ciemnoczerwone "cosie" na kablu?

    Ta zwora do wyboru zakresu faktycznie się przydaje? Ja planuję przewlec
    przez (dokładnie ten sam) przekładnik tylko jeden zwój, przy 1 A i 200 R
    będę miał 200 mV, tyle mi oscyloskop pokaże :)

    > Tak, tak. To jest pudełko od przyborów do maszyny do szycia - przeleżało
    > kilkadziesiąt lat i wreszcie się przydało :)

    Grunt że działa :) To w końcu narzędzie dla ciebie a nie produkt na
    sprzedaż.

    Nie potrzebujesz też synchronicznego pomiaru napięcia sieci? Zastanawiam
    się, czy mi się to przyda, żeby widzieć przesunięcie fazowe (i np. móc na
    tej podstawie prawidłowo zobrazować moc).

    W sumie już się nie zastanawiam, bo zamówiłem dziś małe trafo PCB
    (najmniejsze jakie znalazłem) i będzie :)

  • 18. Data: 2018-09-11 23:25:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Izolacja galwaniczna.

    Mówiłem o pomiarze na boczniku za przekładnikiem :) Nie wiem czy w
    przypadku obciążenia przekładnika ten rezystor nadal nazywa się
    bocznikiem...

  • 19. Data: 2018-09-12 10:03:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > Tak, tak. To jest pudełko od przyborów do maszyny do szycia - przeleżało
    > kilkadziesiąt lat i wreszcie się przydało :)

    Jakie jest pasmo tej konstrukcji?

    P.P.

  • 20. Data: 2018-09-12 10:23:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2018-09-11 o 23:25, Queequeg pisze:

    > Mówiłem o pomiarze na boczniku za przekładnikiem :) Nie wiem czy w
    > przypadku obciążenia przekładnika ten rezystor nadal nazywa się
    > bocznikiem...

    Przekładnik może mieć mizerne pasmo. Podana przeze mnie zabawka ma
    spokojnie 20 MHz.

    P.P.