  • Data: 2018-10-20 12:38:04
    Temat: Moduł GPS jako źródło czasu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pracuję właśnie nad kolejnym projektem zegara z lampami nixie. Założenia
    są takie, że zegar powinien sam synchronizować czas z jakiegoś źródła.
    Początkowo planowałem wykorzystać ESP8266, ale z powodu pewnych
    problemów (parę postów wyżej) rozpatruję rozmaite alternatywy.

    Zegar będzie posiadał metalową obudowę, odpadają więc wszelkie
    rozwiązania wymagające wewnętrznych anten, jak chociażby DCF77 (tutaj
    zresztą pewnie i tak problemem okazałaby się pracująca przetwornica
    impulsowa, generująca napięcie anodowe dla nixie). Ethernet odpada, bo
    ciężko podciągać skrętkę do zegara stojącego na meblach. ;)

    Zastanawiam się jeszcze nad modułem GPS. Ktoś ma doświadczenia ze
    stosowaniem tych modułów jako źródła czasu? Wewnątrz budynków będzie
    problem ze złapaniem fix-a, ale tutaj przecież chodzi tylko o to, żeby
    raz na jakiś czas udało się odebrać jedną prawidłową ramkę i odczytać z
    niej czas. Jest to możliwe?

    Kolejna sprawa - zewnętrzna antena GPS. Ktoś może orientuje się, czy
    można gdzieś dostać (albo w jakiś sposób wykonać) antenę GPS w formie
    przypominającej wielokąt foremny wykonany z drutu (zupełnie zapomniałem
    nazwy)? Bardzo pasowałaby mi stylistycznie do projektu. ;)