  • Data: 2018-10-21 11:25:04
    Temat: Re: Moduł GPS jako źródło czasu
    Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 20 października 2018 23:39:40 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:

    > Ale to przecież tak naprawdę zaleta. Czas odbierany z zewnętrznego
    > źródła powinien być uniwersalny. I nie jest ważne, czy będzie to
    > uniksowy timestamp, liczba sekund od 1 stycznia 1900 roku przesłana w
    > pakiecie NTP, czy też zapisany w "ludzkim" formacie czas UTC.
    >
    > Firmware urządzenia już sam sobie obsłuży wyświetlanie czasu lokalnego,
    > choćby w oparciu o standardową bibliotekę time.h.

    Bardziej mi chodziło o te ruchome dni w których przestawia się czas
    z letniego na zimowy. I tu są dwie opcje.
    1. dokopać się w internetach do info które to dni i uwzględnić je w sofcie
    2. ręcznie 2x do roku zmieniać czas.

    Jeżeli i tak czas będzie zmieniany 2x do roku, to po co GPS?
    Rozumicie? Nie ma sensu rozczulać się nad dokładnością 1s na 10 lat
    kiedy 2x do roku wystąpi błąd 1h na dobę.

    Jeżeli i tak trzeba zmieniać czas 2x do roku, to cóż szkodzi w tym
    samym momencie wprowadzić korektę 1 czy 20 sekund o które to rozstroi
    się tcxo?

    > Wewnątrz budynków będzie problem ze złapaniem fix-a

    Mocno tragizujesz. Żeby był problem musisz kupić bardzo stary
    GPS. uBlox swego czasu chwalił się jak to jego moduły łapią śladowy
    sygnał nawet w podziemnych garażach. Te allegrowo maritexowe
    z anteną wewnętrzną łapią synchronizację czasu z satelitą po
    max. 4 minutach w pomieszczeniu.

    Linie Rx Tx nie są wyłącznie do komunikacji z uC. Na stronie producenta
    masz najczęściej soft do takich modułów mniej lub bardziej rozbudowany.
    Można sobie popatrzeć co jest grane.
    https://youtu.be/Jt1p0iEYg7Y

    > albo w jakiś sposób wykonać) antenę GPS w formie
    > przypominającej wielokąt foremny

    Nie widziałem takich. Odjechane są biconical
    http://schwarzbeck.de/Bilder/9113shortb.jpg

    &

    helix

    http://www.i1wqrlinkradio.com/antype/ch30/chiave1743