  • 1. Data: 2011-09-13 22:08:04
    Temat: rekalkulacja OC
    Od: michalis <m...@p...com>

    Witam,

    kupiłem auto z ubezpieczeniem OC w Warcie. Zostało w całości opłacone
    przez sprzedającego (ważne jakoś do marca). Sprzedający wyśle do TU
    informacje o sprzedaży auta, nie będzie wypowiadał ubezpieczenia. Co
    zrobi warta?

    1. Zrobi rekalkulacje z automatu i w ciągu kilku tygodni prawdopodobnie
    będę miał do zapłacenia jakąś kwotę (mam mniejsze zniżki niż sprzedający).
    2. Zrobi rekalkulację dopiero w momencie jak wyrządzę jakąś szkodę.

    Przepraszam że pytam Was pewnie o oczywiste rzeczy, chciałem podjechać
    do warty i zapytać ale naprawdę brak czasu.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-09-13 22:13:34
    Temat: Re: rekalkulacja OC
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > 1. Zrobi rekalkulacje z automatu i w ciągu kilku tygodni prawdopodobnie
    > będę miał do zapłacenia jakąś kwotę (mam mniejsze zniżki niż sprzedający).
    > 2. Zrobi rekalkulację dopiero w momencie jak wyrządzę jakąś szkodę.

    zrobi od razu rekalkulacje o ile w ogole zrobi bo wiekszosc firm na
    rynku ma obecnie "promocje" która polega na tym że do konca opłaconej
    polisy lub jej raty kupujacy może korzystać ze zniżek starego
    właściciela. Tak jest na pewno w PZU, HDI, AXie, co do warty to nie
    mam pewności... Promocji takiej nie ma na pewno MTU które jak z
    automatu przyjmie że masz prawko od wczoraj i zero zniżek i nawet cie
    nie pytając dostaniesz druczek do zapłaty pocztą. Ale to raczej
    niechlubny wyjątek.

  • 3. Data: 2011-09-14 00:05:27
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 13.09.2011 22:13, BearBag wrote:

> [...]
    > automatu przyjmie że masz prawko od wczoraj i zero zniżek i nawet cie
    > nie pytając dostaniesz druczek do zapłaty pocztą. Ale to raczej

    W Warcie rekalkulacja istnieje jak najbardziej, a jeśli:
    1. poprzedni właściciel był 35+
    2. Ty nie jesteś
    to niemal z pewnością będzie coś do dopłacenia. Warta zdecydowanie nie
    jest dla młodszych ludzi, 35+ oznacza 60% zniżki choćbyś wczoraj odebrał PJ.

  • 4. Data: 2011-09-14 00:23:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 00:05, Kazimierz Uromski pisze:

    > jest dla młodszych ludzi, 35+ oznacza 60% zniżki choćbyś wczoraj odebrał
    > PJ.

    I nawet gdy nigdy w życiu nie miałem nic na siebie zarejestrowanego?
    Paranoja a za <25 zdzierają skórę, nawet jak od kilku lat zero
    szkodowości...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-09-14 11:26:34
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 14.09.2011 00:23, Lewis wrote:

    > I nawet gdy nigdy w życiu nie miałem nic na siebie zarejestrowanego?

    Tak jest! Trafiłem na gadatliwego agenta (-;

    > Paranoja a za <25 zdzierają skórę, nawet jak od kilku lat zero
    > szkodowości...

    Z jednej strony rozumiem - jeśli tak podpowiadają im statystyki, z
    drugiej zaś polak nie frajer i kombinuje jak może - w większości firm do
    obniżenia kosztów wystarczy "niebijący" współwłaściciel.

  • 6. Data: 2011-09-14 11:37:03
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 11:26, Kazimierz Uromski pisze:

> [...]
    > drugiej zaś polak nie frajer i kombinuje jak może - w większości firm do
    > obniżenia kosztów wystarczy "niebijący" współwłaściciel.

    W moim przypadku ten współwłaściciel do niczego mi nie jest potrzebny,
    mam 60% własnych zniżek ale dostaje po dupie za mój wiek... 50% do góry...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-09-14 11:49:05
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2011-09-13 22:08, michalis pisze:
> [...]
    >
    > Przepraszam że pytam Was pewnie o oczywiste rzeczy, chciałem podjechać
    > do warty i zapytać ale naprawdę brak czasu.

    Ludzie ile razy można pisać, po prostu nie gódź się na rekalkulację w
    WARCie i będziesz jechał do marca na tym ubezpieczeniu !
    Zachodzisz do gościa / babki i piszesz pismo w którym nie wyrażasz zgody
    na rekalkulację i po sprawie.

    Przetestowane na PZU

    gregor

  • 8. Data: 2011-09-14 17:12:58
    Od: michalis <m...@p...com>

    W dniu 2011-09-14 11:49, gregor pisze:

> [...]
    > WARCie i będziesz jechał do marca na tym ubezpieczeniu !
    > Zachodzisz do gościa / babki i piszesz pismo w którym nie wyrażasz zgody

    Masz rację, dzwoniłem do warty i kobieta mi powiedziała że jeśli nie
    przepiszę polisy na siebie to nie będzie rekalkulacji. Co więcej, nawet
    jeśli wyrządzę szkodę to będzie podobnie.

  • 9. Data: 2011-09-14 18:50:07
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gregor" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > WARCie i będziesz jechał do marca na tym ubezpieczeniu !
    > Zachodzisz do gościa / babki i piszesz pismo w którym nie wyrażasz zgody

    Nie ma czegoś takiego jak "niezgodzenie się na rekalkulację".
    W aktualnym brzmieniu Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych daje TU
    możliwość przeliczenia. Nie daje natomiast nabywcy możliwości niezgodzenia
    się na to przeliczenie, jeśli towarzystwo zechce ze swojego prawa
    skorzystać.
    Tutaj zależne jest od przyjętych zasad w danym towarzystwie. Jedne to robią
    z automatu inne pozostawiają decyzję kupującemu.

    Inaczej jest w drugą stronę: jeśli nabywca będzie żądał przeliczenia TU nie
    może odmówić.

    pozdrawiam
    raB