  • 1. Data: 2016-02-03 20:44:14
    Temat: Monitor Gateway 2185W - gaśnie podświetlenie matrycy
    Od: z <...@...pl>

    Wiem że powinienem go już zutylizować ale mam sentyment. (pierwsza moja
    matryca IPS ;-) )
    Na 100% gaśnie podświetlenie matrycy. Sprawdzałem latarką.
    O tyle jest to dziwne że monitor jak się mu uda nagrzać (stukam pukam i
    czasem pomaga) to świeci pięknie cały dzień do momentu wyłączenia.
    Następnego dnia od nowa to samo. Fachowiec sprawdzał luty i wymieniał
    kondensatory. Nic to nie dało. Wymiana świetlówek podobno nieopłacalna.

    Ale on jak się nagrzeje to działa normalnie.
    Można coś jeszcze pokombinować?

  • 2. Data: 2016-02-03 21:01:22
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-02-03 o 20:44, z pisze:

> [...]
    > Następnego dnia od nowa to samo.
    >
    > Ale on jak się nagrzeje to działa normalnie.

    przed włączeniem wstawić "Na trzy zdrowaśki do piekarnika"?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-02-03 21:12:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-03 o 21:01, JaNus pisze:

    > przed włączeniem wstawić "Na trzy zdrowaśki do piekarnika"?

    Czytasz mi w myślach. Tylko ja myślałem o zamrażarce :-)

  • 4. Data: 2016-02-04 11:57:09
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tylko ja myślałem o zamrażarce :-)

    Zamrazarka prawde powie o zimnych lutach.
    Do piekarnika to oczywiscie nie polecam, ale dmuchnac hot-airem na rozne
    elementy to juz z umiarem mozna. Przetwornica na podswietlenie daje ok.
    600V, mozna zmierzyc (ino BHP), bedzie odpowiedz, czy przetwornica, czy
    "swietlowki". Jesli sa 2 i ciagna z tej samej przetwornicy, to moze
    ktoras zwiera.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2016-02-14 12:59:24
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 04 Feb 2016 11:57:09 +0100, Pawel \"O'Pajak\" napisał(a):

    > Zamrazarka prawde powie o zimnych lutach.

    A to wykorzystam...

> [...]
    > 600V, mozna zmierzyc (ino BHP), bedzie odpowiedz, czy przetwornica, czy
    > "swietlowki". Jesli sa 2 i ciagna z tej samej przetwornicy, to moze

    Jak w końcu załapie to świeci, znaczy - nic nie zwiera.

    Jak do tego świeci *ładnie* to obstawiam upalony drucik przy jednej ze
    świetlówek. Świetlówki są najczęściej cztery, po dwie na każde trafo.
    Zasilacz (inwerter) zrobiony tak, że przy awarii jednej gasną wszystkie.

    Wymiana świetlówek, bądź dolutowanie kabli na ich końcach.

    Rozbieranie tego jest najgorsze. Koszt świetlówek (4 szt.) to pewnie
    poniżej 100 zł. Jak interesuje Cię wymiana bądź lutowanie w Poznaniu
    (kurier w 2 strony 40 zł), to daj znać na priv, wycenimy w firmie.

    PS. Czy to to cacko? http://gg.gg/3z0wc [ProLine News]

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 6. Data: 2016-02-15 13:29:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-14 o 12:59, Marsjanin pisze:
    > PS. Czy to to cacko? http://gg.gg/3z0wc [ProLine News]

    Piękny. Prawda? :-)

    W Lublinie policzyli 80 zł za jedną świetlówkę x 4.
    Dlatego cała ta zabawa przestaje być opłacalna.
    Chociaż jak postawiłem sobie dobrego TNa to wolałbym badziewiastego IPSa :-)

  • 7. Data: 2016-02-15 21:57:04
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 13:29:08 +0100, z napisał(a):

    > Piękny. Prawda? :-)

    A c o tam robi USB, w sumie? Hub aktywny, czy coś więcej?

    > W Lublinie policzyli 80 zł za jedną świetlówkę x 4.
    > Dlatego cała ta zabawa przestaje być opłacalna.

    Skoro to na pewno nie kondensatory, i raczej nie procesor (skoro obraz
    jest), to rzeczywiście chyba świetlówki. Zwłaszcza, gdy pomaga pukanie...
    Weź zbitą (niekoniecznie) matrycę z jakiegoś laptopa ze świetlówką, i
    podłączaj świetlówkę z niej kolejno zamiast świetlówek monitora. Na
    zimno. Gdy przy jakiejś będą od razu i długo świeciły świetlówki monitora
    i matrycy - znaczy, że zdiagnozowałeś i znalazłeś. Robisz iksa i pytasz,
    kto Ci to rozbierze i dolutuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 8. Data: 2016-02-16 16:08:00
    Od: "Piotr" <a...@s...pl>

    a.pl...

> [...]

    Dlatego cała ta zabawa przestaje być opłacalna.
    Chociaż jak postawiłem sobie dobrego TNa to wolałbym badziewiastego IPSa :-)

    Bo w Lublinie wszystko ma ceny z d.. z kosmosu znaczy sie.
    Może bardziej opłacić się wysłanie do serwisu w Katowicach, W-wie czy
    Gdańsku
    bo wyjdzie znacznie taniej nawet z kosztami kuriera w dwie strony.

    p.s.
    poszukałbym firmy (choćby przez Allegro), która oferuje same świetlówki.
    Często za wymianę doliczają niedużo.
    A kuriera znajdziesz poniżej 20zł w jedną stronę.

  • 9. Data: 2016-02-16 17:45:14

    W dniu 2016-02-15 o 21:57, Marsjanin pisze:
    > A c o tam robi USB, w sumie? Hub aktywny, czy coś więcej?

    Hub. Znaczy chyba aktywny :-)