  • 1. Data: 2015-03-21 14:00:21
    Temat: Monitor do 24", wyżej niż FHD
    Od: Tom <T...@d...com>

    Szukam i szukam, matryce są, dlaczego nie ma monitorów <=24" o wyższej
    gęstości niż 1920x1080?

    Kupiłem na chwilę 24" FHD i nie mogłem patrzeć na te olbrzymie piksele-
    oddałem.

  • 2. Data: 2015-03-21 14:20:32
    Temat: Re: Monitor do 24", wyżej niż FHD
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-03-21 o 14:00, Tom pisze:
    > Szukam i szukam, matryce są, dlaczego nie ma monitorów <=24" o wyższej
    > gęstości niż 1920x1080?
    >
    > Kupiłem na chwilę 24" FHD i nie mogłem patrzeć na te olbrzymie piksele-
    > oddałem.

    Przecież jest:
    http://www.morele.net/monitor-asus-vx24ah-705042/

    miab

  • 3. Data: 2015-03-21 14:53:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Kupiłem na chwilę 24" FHD i nie mogłem patrzeć na te olbrzymie piksele-
    > oddałem.
    jasne! ile w tym monitorze było pikseli na cal? Ile jest w stanie
    dostrzec ludzkie oko?

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-03-21 15:52:41
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Tom" <T...@d...com> napisał w wiadomości
    > Szukam i szukam, matryce są, dlaczego nie ma monitorów <=24" o wyższej
    > gęstości niż 1920x1080?
    >
    > Kupiłem na chwilę 24" FHD i nie mogłem patrzeć na te olbrzymie piksele-
    > oddałem.

    W monitorach 28" coraz częściej jest rozdzielczość 4K (czyli 4-krotnie
    większej niż FHD).

  • 5. Data: 2015-03-21 16:08:35
    Od: Tom <T...@d...com>

    W dniu 2015-03-21 o 14:53, ToMasz pisze:

    > jasne! ile w tym monitorze było pikseli na cal? Ile jest w stanie
    > dostrzec ludzkie oko?
    >
    > ToMasz

    to był standardowy 24" monitor FHD IPS

    siedziałem przed monitorem 4k 28" i to była bajka, ale za dużo cali jak
    dla mnie

    są osoby co siedzą 80cm od 40" 4k i są zachwycone

  • 6. Data: 2015-03-21 20:01:47
    Od: " 666" <...@...6>

    Są monitory 3-4 k w rozmiarze 24'' (przykładowo szukaj Dell lub HP).

    -----

  • 7. Data: 2015-03-21 20:11:03
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > siedziałem przed monitorem 4k 28" i to była bajka, ale za dużo cali jak
    > dla mnie

    To odsuń się od tego monitora o 1/6 dalej i będzie miał on wtedy wielkość
    optyczną taką jak monitor 24" ze zwykłej odległości.

  • 8. Data: 2015-03-21 22:40:56
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w
    :
    :
    : > (...)
[...]

    Takie rozwiązanie nie do końca się sprawdzi, bo użytkownik piszący nie
    "bezwzrokowo" będzie miał trudności z szybką akomodacją oka, podczas pisania.
    Optymalną odległością dla monitora jest jak najbardziej zbliżona do tej, jaką ma
    do klawiatury.

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 9. Data: 2015-03-22 00:04:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.03.2015 o 16:08, Tom pisze:

    > to był standardowy 24" monitor FHD IPS
    >
    > siedziałem przed monitorem 4k 28" i to była bajka, ale za dużo cali jak
    > dla mnie
    >
    > są osoby co siedzą 80cm od 40" 4k i są zachwycone
    mnie nie oto chodzi.
    1. obawiam się że normalny człowiek siedzący 50cm od monitora nie jest
    wstanie określić czy patrzy na coś co wyświetla 100 punktów na cal czy
    200 punktów na cal. oczywiście że obraz wyświetlany z rozdzielczością
    200 punktów na cal niesie więcej informacji, ale obawiam się że
    niedostrzegalnych.
    2. pewne informacje na komputerach są wyświetlane w taki sposób, na
    który ustawienia wielkości czcionki i ikon mało wpływają. myślę tutuaj o
    oknach wyświetlających błędy, elementy na stronach we flashu, może
    jakichś suwakach.... nie potrafię znaleść konkretnych przykładów. one
    będą się wyświelały w takiej a nie innej ilości punktów na każdym z
    monitorów. na monitorze 4k, to "coś", efekt zadufania i lekceważenia
    programisty, może być trudne do zauważenia.
    3. tak czy siak, napisz co wybrałeś i jak się sprawuje, bo mnie też
    czeka zakup monitora. ale ja już mam taki słaby wzrok, że wolałbym
    większy obszar, a nie więcej punktów
    ToMasz

  • 10. Data: 2015-03-22 07:38:48
    Od: Tom <T...@d...com>

    > 1. obawiam się że normalny człowiek siedzący 50cm od monitora nie jest
    > wstanie określić czy patrzy na coś co wyświetla 100 punktów na cal czy

    oj to się zdecydowanie mylisz, obraz jest gładziutki jak pupcia
    niemowlaka i nie widać jego struktury

    nawet to widać w komórce jak masz jakiegoś smartfona np ja mam 4.3
    860x480 co daje 227 PPI

    oczywiście producenci mogą zastosować tzw antiglare warstwę
    rozpraszającą która ten efekt widoczności pikseli ma niwelować

    przecież jest tyle tabletów retina, dlaczego nie ma małych monitorów z
    gęstymi ekrranami