  • 11. Data: 2018-11-13 19:17:29
    Temat: Re: Monitoryng w Autobusach Komunikacji Miejskiej
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nagranie bedzie potrzebne natychmiast to go znajda i zabiora nosnik.

  • 12. Data: 2018-11-13 20:52:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.11.2018 16:24, J.F. wrote:

    > Ale wygrywa najtansza oferta w przetargu, i tu 100 zl moze miec znaczenie.
    >
    > Poza tym moga wyjsc trudnosci techniczne ...

    Przy którym rozwiązaniu?
    Nie sądzę żeby _sprawnie_działający_ system z automatycznym
    przegrywaniem na serwer i to jeszcze bezprzewodowo - wyszedł taniej.

    W rozwiązaniu które znam, są rejestratory dedykowane do pracy w
    pojeździe z dyskami (specjalne, amortyzowane itp.) w kieszeniach. Działa
    to bezobsługowo i zapewnia rejestrację nagrań przez wymagany okres
    (stare się kasują i nadpisują) Kierowca w zasadzie nic nie musi robić,
    choć ma podgląd na kamery i na stan nagrywania. W przypadku zdarzenia po
    prostu wyciąga dysk i zanosi go do dyspozytora a ten mu daje na podmianę
    drugi.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2018-11-13 21:20:46
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a taki całodzienny zapis z kilku kamerek [ w wysokiej rozdzielczości ]
    ile może ważyć GB ??

  • 14. Data: 2018-11-13 21:27:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    On 13.11.2018 16:24, J.F. wrote:
    >Przy którym rozwiązaniu?
    >Nie sądzę żeby _sprawnie_działający_ system z automatycznym
    >przegrywaniem na serwer i to jeszcze bezprzewodowo - wyszedł taniej.

    W sytuacji, gdy stoja w zajezdni ?

> [...]
    >pojeździe z dyskami (specjalne, amortyzowane itp.) w kieszeniach.
    >Działa to bezobsługowo i zapewnia rejestrację nagrań przez wymagany

    Ale jednak dyski, specjalne i amortyzowane ... a u nas drogi kiepskie.
    Kusza dyski SSD, tylko one male sa.
    Kusza tez zwykle karty pamieci, a tu moze byc problem jak ich wsadzic
    5 :-)

> [...]
    >robić, choć ma podgląd na kamery i na stan nagrywania. W przypadku
    >zdarzenia po prostu wyciąga dysk i zanosi go do dyspozytora a ten mu

    Ale tez nie ma kontroli, czy system dziala.

    J.

  • 15. Data: 2018-11-13 22:04:11
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.11.2018 21:20, Grzegorz wrote:
    > a taki całodzienny zapis z kilku kamerek [ w wysokiej rozdzielczości ]
    > ile może ważyć GB ??
    Policz sobie. Kamerę 30 klatek, FullHD zwykle ustawiam 4Mbit/s. Przy
    statycznym obrazie nawet 2Mbit/s wystarcza.

    --
    Mirek.

  • 16. Data: 2018-11-13 22:44:09
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.11.2018 21:27, J.F. wrote:

    > W sytuacji, gdy stoja w zajezdni ?

    Masz kilkadziesiąt autobusów i każdy ma do wysłania kilkadziesiąt GB
    danych i... nie zawsze mamy całą noc. A co jak nie nocuje na zajezdni? A
    jak stoi w warsztacie?
    System anten - na czym to zrobisz? 5Ghz? - w blachowni to tak średnio,
    2.4?... A wystarczy jeden dzieciak z telefonem i wysyła coś na kształt
    deauth_all albo ma jakąś podróbkę ajfona z podróbką wifi i kładzie
    wszystko na łopatki.
    A co zrobisz jak się z któregoś jednak nie przegra? - uziemisz pojazd?

    Ja nie twierdzę że się nie da - po prostu nie zrobię tego w ten sposób
    taniej niż tak jak jest.

    Jeszcze jedno mi się przypomniało: większość przypadku użycia takich
    nagrań jest po wypadku drogowym albo incydencie w pojeździe. Wtedy
    pojazd stoi, przyjeżdża policja, zabezpiecza materiał (zabiera dysk)*. O
    ile pojazd może jechać to przywożą dysk z bazy i jeździ dalej.

    *Później z tym dyskiem i tak technik policyjny przyjeżdża do zajezdni -
    bo na czym niby ma odtworzyć ;)

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2018-11-14 15:45:54
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

> [...]
    > pojazd stoi, przyjeżdża policja, zabezpiecza materiał (zabiera dysk)*. O
    > ile pojazd może jechać to przywożą dysk z bazy i jeździ dalej.

    Ciekawe czy i jak bardzo uszkadzają się takie dyski podczas wypadków.

  • 18. Data: 2018-11-15 12:35:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Ciekawe czy i jak bardzo uszkadzają się takie dyski podczas wypadków.

    Może sie zajarać i spłonąć, może wszystko.
    Myślę, że obecnie koszt jest na tyle niski, że daje sie SSD, co jakiś czas
    sprawdza, czy dyski nie dochodzą. Swoich dni ostatnich. Powiedzmy, ze koszt
    dysku, to 1000, na pół roku. Ile to jest 1kPLN na dwa kwartały, wobec
    wszystkich kosztów eksploatacji autobusów? A Cóż szkodzi mniejszy dysk i
    zrzut tego (ile ich transmisja danych kosztuje?) po każdym kółku na serwer
    na szopie?
    Poza tym SSD nie ucierpi np. od jazdy po nierównej nawierzchni... Talerzaki
    zostaną do kompów stacjonarnych, na macierze. Co w terenie - dać SSD. Jebnie
    o glebę, dysk raczej ocaleje, talerze się nie potłuką, bo ich nie ma.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 19. Data: 2018-11-15 14:39:09
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a czy taki monitoring może mieć zapis na kartach pamięci [ tak jak
    Aparaty fotograficzne ] ?

  • 20. Data: 2018-11-15 15:19:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2018 14:39:10 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
    > a czy taki monitoring może mieć zapis na kartach pamięci [ tak jak
    > Aparaty fotograficzne ] ?

    Moj domowy(kilka kamer i rejestrator fhd) może