  • 21. Data: 2018-11-15 16:46:18
    Temat: Re: Monitoryng w Autobusach Komunikacji Miejskiej
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 15:19, Kris pisze:

    > Moj domowy(kilka kamer i rejestrator fhd) może

    Raczej nie ponieważ w autobusie kamer jest kilka co najmniej 6 a
    zapisywany obraz jest przechowywany przez 30 dni.
    Jaką pojemność musiały by mieć karty jeśli strumień po kompresji z
    jednej kamery FHD to ok 2Mbit/s?
    6*2*3600*24*30/8bit= 3 888 000 MB
    Dwa dyski po 2TB powinny wystarczyć lub stadko SSD 256GB...

    --
    pzdr, j.r.

  • 22. Data: 2018-11-15 21:42:40
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.11.2018 12:35, HF5BS wrote:

    > Myślę, że obecnie koszt jest na tyle niski, że daje sie SSD,
    Do niedawna żaden z producentów nie polecał SSD do wideorejestracji.
    W tej chwili już są dedykowane do tego, ale jeszcze nie znalazłem
    chętnego za nie zapłacić ;)

    --
    Mirek.

  • 23. Data: 2018-11-15 23:01:57
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości

    > Do niedawna żaden z producentów nie polecał SSD do wideorejestracji.
    > W tej chwili już są dedykowane do tego, ale jeszcze nie znalazłem chętnego
    > za nie zapłacić ;)

    Wiadomo, jednak koszt zapisu jest znaczny.
    Ale, baza talerzaków na szopie, a w busie jakiś pojedynczy SSD, czy mała
    macierz, nocą zrzucić, albo, jeśli danych by nie limitowano, popychać
    porcjami, np. co godzinę netem do bazy, dodatkowo jak zjedzie po zmianie
    sczytać, w razie choćby zajebki sprzętu, czy jakiegoś wypadku jest szansa,
    że zniknie niewiele. Albo w razie sytuacji awaryjnej zepchnąć przez GSM do
    bazy, a potem niech się i spali...
    Niech mądry jakiś pomyśli, talerzaków bym nie bardzo chciał na mobilach,
    podskoczy na hopce i serwo mu się zdziwi...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 24. Data: 2018-11-15 23:17:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Niech mądry jakiś pomyśli, talerzaków bym nie bardzo chciał na mobilach,
    > podskoczy na hopce i serwo mu się zdziwi...

    Dawno już mądzrzy ludzie pomyśleli. Talerzak nie musi kręcić się cały czas,
    ale też nie musi znajdować się w innym miejscu niż SSD i komunikować się
    przez wi-fi ani wyczyniać innych cudów. Kiedyś bufory były małe, ale i tak
    na przyład taki iPod dawał radę -- zakręcił dyszczkiem raz na jakiś czas
    i zassał z niego do flasha kilka następnych kawałków z playlisty. Dzisiaj
    nie ma żadnych problemów technicznych, by synchronizacja SSD => HDD robiła
    się tylko przy wyłączonym silniku w autobusie na pętli.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2018-11-16 00:11:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > nie ma żadnych problemów technicznych, by synchronizacja SSD => HDD robiła
    > się tylko przy wyłączonym silniku w autobusie na pętli.

    Kręcić nie musi, ale, miałem w domu przypadek, że dysk, WYŁĄCZONY, leżał
    bokiem na dywanie. Lekko trącony, zajął na nim pozycję leżenia spodem.
    Przewrócił się mięciutko, z dłuższego boku.
    No i poprzewracały mu się niektóre sektory.
    Więc jednak unikałbym miejsc, gdzie dysk jest narażony przede wszystkim na
    WIBRACJE. Wolę na zimne dmuchać. A zawartość kursu pchnąć połączeniem
    komórkowym, można zresztą w każdej chwili. Może sobie policzę pewne
    zależności, by sobie wymyślić, jakie opcje wchodzą w rachubę. Na razie
    odpocznę, bo naprawiałem podświetlenie matrycy, z jednej strony upalil się
    kabelek przy świetlówce, z drugiej, umęczył się kabelek przy wtyczce. Ale
    już jest, świeci.
    Policzę, ile obrazu może się wyprodukować, czy przeleci to przez łącze
    komórkowe, czy to tylko jakieś nagle zdarzenia, dodatkowym poleceniem od
    razu na szopę, a całość na (pół)kursie, mogły by być jakieś terminale na
    pętlach, gdzie dyspozytor ma własny mini-serwer i zbiera z pojazdów, a potem
    własnym łączem wali do centrali.
    Idę kimać, podsypiam już...

  • 26. Data: 2018-11-16 08:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2018 23:17:16 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > na przyład taki iPod dawał radę -- zakręcił dyszczkiem raz na jakiś czas
    > i zassał z niego do flasha kilka następnych kawałków z playlisty.

    Zapotrzebowanie danych bylo niewielkie ... no dobra, RAM potanial.

    > Dzisiaj
    > nie ma żadnych problemów technicznych, by synchronizacja SSD => HDD robiła
    > się tylko przy wyłączonym silniku w autobusie na pętli.

    A jak bomba wybuchnie przed petla ?
    I sie nie nagra kto pozostawil ...choc proponujesz SSD, to sie nagra..

    J.

  • 27. Data: 2018-11-16 08:24:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2018 16:46:18 +0100, jacek napisał(a):

> [...]
    > zapisywany obraz jest przechowywany przez 30 dni.
    > Jaką pojemność musiały by mieć karty jeśli strumień po kompresji z

    I stad pomysl, zeby przerzucaly sobie na HDD w bazie codziennie.

    >lub stadko SSD 256GB...

    I to jest wlasnie ta trudnosc techniczna, gdy trzeba czytnik na stadko
    ... ale 6 kamer to 6 kart bez trudnosci ...

    J.

  • 28. Data: 2018-11-16 08:27:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2018 22:44:09 +0100, Mirek napisał(a):

    > Masz kilkadziesiąt autobusów i każdy ma do wysłania kilkadziesiąt GB
    > danych i... nie zawsze mamy całą noc. A co jak nie nocuje na zajezdni? A
    > jak stoi w warsztacie?
    > System anten - na czym to zrobisz? 5Ghz? - w blachowni to tak średnio,
    > 2.4?... A wystarczy jeden dzieciak z telefonem i wysyła coś na kształt
    > deauth_all albo ma jakąś podróbkę ajfona z podróbką wifi i kładzie
    > wszystko na łopatki.
    > A co zrobisz jak się z któregoś jednak nie przegra? - uziemisz pojazd?

    A co zrobisz, jak sie dysk popsuje ?
    Nic, bo sie nie dowiesz, jak kierowca oleje swiatelko :-)

    > Jeszcze jedno mi się przypomniało: większość przypadku użycia takich
    > nagrań jest po wypadku drogowym albo incydencie w pojeździe. Wtedy
    > pojazd stoi, przyjeżdża policja, zabezpiecza materiał (zabiera dysk)*. O
    > ile pojazd może jechać to przywożą dysk z bazy i jeździ dalej.
    >
    > *Później z tym dyskiem i tak technik policyjny przyjeżdża do zajezdni -
    > bo na czym niby ma odtworzyć ;)

    No ale przeciez przewiduje jakis dysk SSD/karte ... tylko mniejszy.
    W niczym nie przeszkadza.

    J.

  • 29. Data: 2018-11-16 21:03:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > Przewrócił się mięciutko, z dłuższego boku.
    > No i poprzewracały mu się niektóre sektory.

    Tym niemniej miliony dysków każdego dnia jedzie z fabryki do odbiorcy
    ciężarówkami, statkami w kontenerach ładowanych portowymi żurawiami,
    samolotami popadającymi w równikowe turbulencje. Nikt nie obawia się
    ryzyka podróży, nikt nie bada ich ponownie po przybyciu na miejsce.

    > Więc jednak unikałbym miejsc, gdzie dysk jest narażony przede wszystkim
    > na WIBRACJE. Wolę na zimne dmuchać.

    Przyjmuje się jednak, że to narażenie w stanie wyłączonym jest o rzędy
    wielkości niższe niż przy obracającym sie dysku.

    > A zawartość kursu pchnąć połączeniem komórkowym, można zresztą w każdej
    > chwili. Może sobie policzę pewne zależności, by sobie wymyślić, jakie
    > opcje wchodzą w rachubę.

    Opcja "pchnijmy od razu wszystko przez komórkę" oczywiście wchodzi w grę,
    jednak finansowo wychodzi to kilka rzędów wyżej. Nawet gdyby na wszelki
    wypadek rejestrować na dwóch dyskach równolegle (co wcale nie musi oznaczać
    macierzy raid-1).

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2018-11-16 21:06:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zapotrzebowanie danych bylo niewielkie ... no dobra, RAM potanial.

    Flash potaniał jeszcze bardziej. Nic nie stoi na przeszkodzie, by od pętli
    do pętli nagrywać na karcie SD lub dysku SSD.

    Nagra się zawsze.

    --
    Jarek