  • 1. Data: 2014-09-17 12:22:34
    Temat: Montaż haka - przepisy
    Od: Marcin Piotrowski <e...@w...pl>

    Gdzie mogę znaleźć przepisy odnośnie montażu haka?
    Jakaś ustawa?

    Policja twierdzi, że hak musi być odkręcany, a osoba, która zajmuje się
    montażem haków twierdzi, że musi być odkręcany tylko wtedy, gdy zakrywa
    tablicę rejestracyjną, a w innym przypadku nie musi.

    Gdzie znajdę podstawę prawną?

    Marcin

  • 2. Data: 2014-09-17 12:29:15
    Temat: Re: Montaż haka - przepisy
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Marcin Piotrowski pisze:
> [...]
    > montażem haków twierdzi, że musi być odkręcany tylko wtedy, gdy zakrywa
    > tablicę rejestracyjną, a w innym przypadku nie musi.

    ale przeciez każdy jest odkręcany. Tyle, że niektóre z fragmentem
    zawieszenia- ale zawsze.......

  • 3. Data: 2014-09-17 13:02:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 12:22:34 +0200, Marcin Piotrowski napisał(a):

    > Policja twierdzi, że hak musi być odkręcany,

    Czy naprawdę oni już nie mają się do czego dop...? Ręce opadają...
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-09-17 17:44:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Policja twierdzi, że hak musi być odkręcany, a osoba, która zajmuje się
    > montażem haków twierdzi, że musi być odkręcany tylko wtedy, gdy zakrywa
    > tablicę rejestracyjną, a w innym przypadku nie musi.

    bez jaj. Hak zasłania tablice rejestracyjną? Jeśli tak, to się nie
    dziwię że musi być demontowany - jeśli nie ciągnie przyczepy. ja mam hak
    na stałe, ale tak z 20cm niżej niż rejestracja....

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-09-19 12:52:31
    Od: Marcin Piotrowski <e...@w...pl>

    W dniu 2014-09-17 12:22, Marcin Piotrowski pisze:
    > Gdzie mogę znaleźć przepisy odnośnie montażu haka?
    > Jakaś ustawa?

    Serio nikt nie wie gdzie znaleźć te przepisy?

  • 6. Data: 2014-09-19 14:13:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin Piotrowski wrote:

    > Serio nikt nie wie gdzie znaleźć te przepisy?

    zapewne w rozporządzeniu o warunkach technicznych
    0262

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-09-19 14:53:54
    Od: Marcin Piotrowski <e...@w...pl>

    W dniu 2014-09-19 14:13, masti pisze:

    > zapewne w rozporządzeniu o warunkach technicznych
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2003032
    0262

    Właśnie mam problem, ponieważ przejrzałem cały ten dokument i nie
    znalazłem nic o warunkach technicznych mocowania haka holowniczego...

  • 8. Data: 2014-09-20 21:42:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-19 14:53, Użytkownik Marcin Piotrowski napisał:

    0262

    > Właśnie mam problem, ponieważ przejrzałem cały ten dokument i nie
    > znalazłem nic o warunkach technicznych mocowania haka holowniczego...

    Obowiązuje przepis o widoczności tablicy i kiedyś policjanci
    twierdzili że dotyczy też Art. 66 o umieszczaniu na pojeździe
    wystających elementów.

    Dodatkowo niektóre czujniki cofania widzą hak jako przeszkodę
    i alarmują.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-09-20 23:11:16
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    > Obowiązuje przepis o widoczności tablicy i kiedyś policjanci
    > twierdzili że dotyczy też Art. 66 o umieszczaniu na pojeździe
    > wystających elementów.

    Art.66 mówi o "wystających spiczastych albo ostrych częściach lub przedmiotach".