  • 1. Data: 2022-12-12 15:50:10
    Temat: Multimetr uniwersalny z automatycznym wyborem funkcji
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Chciałbym sobie sprawić uniwersalny miernik do elektryczności. Aktualnie
    mam zwykłego żółtka za circa about 20 zł. Zastanawiam się nad takim jego
    zamiennikiem, w którym nie trzeba wybierać funkcji, tylko urządzenie
    samo wie co mierzyć. Korzystał ktoś z takiego? -
    https://www.eltrox.pl/forscher-miernik-uniwersalny-t
    rue-rms-fs705.html
    Warto, nie warto? Może jest coś lepszego tego typu w zbliżonej cenie?

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 2. Data: 2022-12-12 16:00:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pacz pan co za cuda - i już nie trzeba pamiętać, żeby woltomierz włączać równolegle,
    a amperomierz szeregowo...

  • 3. Data: 2022-12-12 16:52:07
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2022-12-12 16:00, Dawid Rutkowski wrote:
    > Pacz pan co za cuda - i już nie trzeba pamiętać, żeby woltomierz włączać
    równolegle, a amperomierz szeregowo...

    "Częstotliwość próbkowania: 3 razy na sekundę"

    Eeeee

  • 4. Data: 2022-12-12 17:53:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Dec 2022 16:52:07 +0100, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    równolegle, a amperomierz szeregowo...

    > "Częstotliwość próbkowania: 3 razy na sekundę"
    >
    > Eeeee

    Czyli trzy razy na sekundę zastanawia się, czy ja chcę sprawdzić diodę, czy
    spadek napięcia na niej, czy tylko poliszczeć przy nieprzerwanym obwodzie?

    To ja dziękuję, nie chcę takiego nawet za darmo.
    Wolę mojego starego M-36860D.

    Ale mam bardzi ciekawy automacik do elektroniki. Dwurzędowe gniazdo z
    blokdą przed wysunięciem przewodów. Duży wyświetlacz.
    Nie ma znaczenia, co i jak się włoży: zenerkę, LED, tranzystor, kondensator
    itd - pokazuje parametry i opis, co do którego gniazda jest włożone. To
    działa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2022-12-12 18:00:56
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Pacz pan co za cuda - i już nie trzeba pamiętać, żeby woltomierz włączać
    równolegle, a amperomierz szeregowo...

    Amperomierz działa, na innych zaciskach.
    Jednak coś tam trzeba myśleć.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 6. Data: 2022-12-12 18:39:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 grudnia 2022 o 18:01:00 UTC+1 Wiesiaczek napisał(a):
    równolegle, a amperomierz szeregowo...
    > Amperomierz działa, na innych zaciskach.
    > Jednak coś tam trzeba myśleć.

    A to może - zasugerowałem się moim, co ma na "normalnych" zaciskach również
    miliamperomierz (do 200mA),
    a na dodatkowym taki big-amperomierz do 20A.
    Ten "automat" nie ma chyba tego miliamperowmierza.

  • 7. Data: 2022-12-12 19:48:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Dec 2022 18:00:56 +0100, Wiesiaczek wrote:
    równolegle, a amperomierz szeregowo...

    > Amperomierz działa, na innych zaciskach.
    > Jednak coś tam trzeba myśleć.

    Na innych, albo na tych samych.

    A myslec trzeba, bo jak bedziesz chcial zmierzyc napiecie, miernik
    przestawisz, a kabelka nie ... no ciekawe - te z dwoma zaciskami chyba
    nie maja wylaczenia gniazdka prądowego ...

    J.

  • 8. Data: 2022-12-12 20:09:36
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 12.12.2022 o 19:48, J.F pisze:
    równolegle, a amperomierz szeregowo...

    > Na innych, albo na tych samych.

    Zdecyduj się :)

  • 9. Data: 2022-12-13 12:18:46
    Od: "a...@p...onet.pl" <a...@p...onet.pl>

    poniedziałek, 12 grudnia 2022 o 15:50:13 UTC+1 Krystek napisał(a):
> [...]
    rue-rms-fs705.html
    > Warto, nie warto? Może jest coś lepszego tego typu w zbliżonej cenie?

    Miałem przez chwile coś podobnego "automatycznego" z zaraz zwracałem.
    Główne uwagi:
    - napięcia mierzył tylko powyżej 1V (bo to granica co mierzy napięcie czy
    rezystancję) - na tym pokazanym to chyba od 0,6V
    - piszczek ciągłości obwodu - w moim było ponad sekundowe opóźnienie (bo musiał
    zdecydować co mierzy i to zmierzyć)
    - na moim pomiar diody to było nie wiadomo co mierzył - rezystancję czy spadek
    napięcia.

    Adam

  • 10. Data: 2022-12-13 13:44:06
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Adam napisał(a):
    równolegle, a amperomierz szeregowo...

    > Czyli trzy razy na sekundę zastanawia się, czy ja chcę sprawdzić diodę, czy
    > spadek napięcia na niej, czy tylko poliszczeć przy nieprzerwanym obwodzie?

    Model max. uproszczony. Zmierzysz tym napięcie baterii/sieci.
    Sprawdzi się u szarego ludka. Nie trza nic klikać.
    Trza znać ogranczenia.

> [...]
    > Nie ma znaczenia, co i jak się włoży: zenerkę, LED, tranzystor, kondensator
    > itd - pokazuje parametry i opis, co do którego gniazda jest włożone.

    https://www.mikrocontroller.net/articles/AVR_Transis
    tortester

    > To działa.

    J.w. Nie trza nic klikać, trza znać ograniczenia, np. pomiar 22 pF:)