  • 1. Data: 2022-12-12 10:48:57
    Temat: Wzmacniacz sygnału, jak działa?
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    Mam problem ze zrywaniem połączenia w mieszkaniu z jednym z laptopów.

    Sieć wifi z rutera w dwóch kanałach: 2,4G oraz 5G.

    Najprostsze wyjście - dokupiłem wzmacniacz sygnału (Mercusys MW300RE).

    Po wetknięciu do gniazdka pojawiła się jego sieć i po zalogowaniu do
    niej i wejściu na stronę konfiguracji można było ustawić hasło i
    wszystko gra.
    Zapaliła się zielona dioda czyli połączenie zostało ustanowione.

    Problem w tym, że po zamknięciu strony i zalogowaniu się do tej sieci
    ona zniknęła a połączenie widoczne jest jako moja stara sieć 2,4G.

    Pytanie takie: Czy mam się logować do nowej sieci Mercusys (ta której
    już nie ma) czy stara nazwa sieci została użyta przez repeter i do niej
    mam się logować?

    Repeter świeci się na zielono ale w wykazie sieci nie mam jego nazwy.

    Jak sprawdzić, czy jestem podłączony do repetera czy do mojej starej sieci?

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 2. Data: 2022-12-12 10:57:31
    Temat: Re: Wzmacniacz sygnału, jak działa?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W sume to chyba tak taki repeater dokładnie powinien działać.
    Pokazujesz mu, którą sieć ma "repeatować", podajesz mu do niej hasło - i on się łączy
    z "oryginalnym"
    AP-kiem, a sam też wystawia sieć na tym samym ESSID - ale zapewne na innym kanale
    radiowym.
    Dziwne tylko, że ten Mercusys ginie - ale pewnie jest tam jakiś guzik reset czy
    inaczej,
    i jak się naciśnie, to znów się jego siec pojawi, żeby można go było
    przekonfigurować.
    A wyłącza rozgłaszanie po tym, jak skonfigurujesz, żeby nie zakłócać.

    Sprawdzić dokładnie można jedynie po MAC AP-ka - nie wiem, gdzie można to sprawdzić w
    windzie,
    w Linuxie pokazuje to iwconfig.
    Ew. można jeszcze sprawdzić po kanale radiowym, jeśli wiemy, na jakim działa
    "oryginalny" APek.

  • 3. Data: 2022-12-12 11:09:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > w Linuxie pokazuje to iwconfig.
    > Ew. można jeszcze sprawdzić po kanale radiowym, jeśli wiemy, na jakim działa
    W windzie jest
    ipconfig /all
    ale wpierw trzeba otworzyć konsolę poleceniem
    cmd
    w polu szukania.
    --
    Janusz

  • 4. Data: 2022-12-12 11:16:07
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > w Linuxie pokazuje to iwconfig.
    > Ew. można jeszcze sprawdzić po kanale radiowym, jeśli wiemy, na jakim działa

    Chyba go rozkminiłem:)

    Na laptopach mam Linuksa, więc nie ma problemu:)
    Nazwa repetera jest ta sama co mojej sieci, prawdopodobnie można ją
    zmienić, co muszę zrobić, żebym bez sztuczek wiedział, gdzie jestem
    zalogowany.
    Resztę wyczaję po MAC-ach.

    Swoją drogą, wygląda na to, że są dwie sieci z tym samym SSID, a widzę
    jedną.

    To mnie zmyliło:)

    Dzięki, temat zamknięty :)

  • 5. Data: 2022-12-12 11:16:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.12.2022 o 11:09, Janusz pisze:

    > w polu szukania.
    Uruchamiania.
    Win+r raczej :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2022-12-12 21:36:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tn6v18$1dnm$1@gioia.aioe.org>
    user Wiesiaczek pisze tak:

    > Dzięki, temat zamknięty :)

    kibel sobie możesz zamknąc
    to nie elektroda

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 7. Data: 2022-12-13 08:58:17
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 12.12.2022 o 21:36, PiteR pisze:
    > in <news:tn6v18$1dnm$1@gioia.aioe.org>

    > kibel sobie możesz zamknąc
    > to nie elektroda

    Właśnie zamykam, razem z tobą w środku:)))
    PLONK!

  • 8. Data: 2022-12-13 09:46:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-12 o 11:16, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Uruchamiania.
    > Win+r raczej :)

    Jak do szukania wpiszesz top też się uruchomi :)
    --
    Janusz

  • 9. Data: 2022-12-13 10:26:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.12.2022 o 09:46, Janusz pisze:

    > Jak do szukania wpiszesz top też się uruchomi :)

    Wystarczyło napisać że "w konsoli" :p Pole szukania w Win10 często jest
    wyłączone :) i albo trzeba go poszukać albo kombinować inaczej. W każdym
    Windows, Win+R działa zawsze :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>