  • 1. Data: 2016-10-12 20:05:41
    Temat: Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Witam.
    Dostałem zadanie podłączenia jednej myszki bezprzewodowej do dwóch
    komputerów. Wyc polega na tym iż wymagania jakie postawiono przed takim
    zetawem to jedna myszka i dwa odbiorniki (receivery?) do niej. Każdy z nich
    będzie docelowo wpięty do portu USB innego komputera, natomiast sama mysz
    ma być jedna.
    Moim skromnym zdaniem tak się nie da. Nawet myszki tego samego producenta
    działają w ten sposób ze nie można powiązać jednego urządzenia z dwoma
    odbiornikami. A wszystko zaczęło się od tego że w zestawie Logitecha
    (jakoby) znaleziono drugi odbiornik i wtedy narodził się ten szatański
    pomysł, niestety po włożeniu drugiego odbiornika do portu USB komputera
    sterowniki instalują się ale wskaźnik myszy nie reaguje na niego. Mnie
    wygląda na to iż w zestawie zabłąkał się jakiś inny odbiornik i tylko
    wygląda jakby był od tego zestawu. No bo widział ktoś zestaw klawiatury i
    myszki z dwoma odbiornikami? Ja się z tym nie spotkałem.

    I teraz opinia was, da radę coś takiego zestawić?
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Pod dom Stirlitza podjechał samochód, z którego wyskoczyło trzech

  • 2. Data: 2016-10-12 21:43:27
    Temat: Re: Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-12 20:05, ...:::WISKOLER:::... wrote:
    > I teraz opinia was, da radę coś takiego zestawić?

    Wyjasnij najpier po co. Aby sterować dwoma na zmianę? To może remote
    desktop/vnc, przynajmniej da się wtedy wybrać gdzie klikasz.

  • 3. Data: 2016-10-12 21:54:17
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces "...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> zwrócił błąd:

> [...]
    > myszki z dwoma odbiornikami? Ja się z tym nie spotkałem.
    >
    > I teraz opinia was, da radę coś takiego zestawić?

    W Logitechu nie da się sparować myszki która już jest sparowana.
    Musiałbyś odłączyć dynksa w kompie A, żeby móc sparować w kompie B.

    Jeśli używa się bezprzewodowców Logitecha, to po jakimś czasie dynksów
    jest na pęczki, bo zużywa się mysz/klawiatura, a nie dynks. Można je
    poupychać w sprzęcie, bo wiele myszy i klawiatur ma specjalne schowki na
    zapasowy odbiornik (pewnie do przenoszenia na LAN party). Może stąd się
    wziął dodatkowy, że ktoś zapomniał wyjąć? Jeden odbiornik obsługuje do
    sześciu urządzeń (zgodnych z nim, czyli marki "Unifying").

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 4. Data: 2016-10-12 22:17:11
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Oct 2016 20:05:41 +0200
    doszła do mnie wiadomość <owl0ojg7bjks$.yqqt3otol2k5.dlg@40tude.net>
    od " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> :

    Logitech takie robi, mysz:
    http://www.logitech.com/pl-pl/product/ultrathin-touc
    h-mouse-t630
    Klawiatura:
    http://www.logitech.com/pl-pl/product/multi-device-k
    eyboard-k380
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 5. Data: 2016-10-12 22:27:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ...:::WISKOLER:::... pisze tak:

    > A wszystko zaczęło się od tego że w zestawie Logitecha
    > (jakoby) znaleziono drugi odbiornik i wtedy narodził się ten
    > szatański pomysł

    no jeszcze czego zebyś mi ruszał kursorem zza ściany.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 6. Data: 2016-10-12 22:52:35
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-12 o 21:54, Saiko Kila pisze:
    > Jeden odbiornik obsługuje do sześciu urządzeń (zgodnych z nim, czyli
    > marki "Unifying").

    Mam zestaw m. + k. Tracera, i jak sądzisz: czy gdy kupię drugi (acz
    niekoniecznie identyczny model), do drugiego kompa w sąsiednim pokoju,
    to może się zdarzyć, iż przy starcie systemu sparują się na opak?

    W zasadzie wiem jak można temu przeciwdziałać, ale jako swoista
    ciekawostka nawet by mi to pasowało, już nie napiszę po co, bo deczko
    zawiłe.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 7. Data: 2016-10-12 23:34:21
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces JaNus <bez@adresu> zwrócił błąd:

    > Mam zestaw m. + k. Tracera, i jak sądzisz: czy gdy kupię drugi (acz
    > niekoniecznie identyczny model), do drugiego kompa w sąsiednim pokoju,
    > to może się zdarzyć, iż przy starcie systemu sparują się na opak?

    A nie wiem jak Tracery parują, bo mogą robić to na innej zasadzie. U
    Logitecha to niemożliwe (teoretycznie), bo jest przed tym zabezpieczony.
    Możesz sparować myszę, włożyć do szuflady, wyjąć za 2 lata i (po
    włożeniu baterii ;) będzie sparowana. Tzn. program do parowania rozpozna
    ten konkretny egzemplarz myszy, chyba po numerze seryjnym, i że już go
    kiedyś sparował. To dotyczy serii Unifying, bo wiadomo, że inne modele
    Logitecha mogą być zakłócane np. przez urządzenia Microsofta, a
    przynajmniej o tym kiedyś czytałem.

    > W zasadzie wiem jak można temu przeciwdziałać, ale jako swoista
    > ciekawostka nawet by mi to pasowało, już nie napiszę po co, bo deczko
    > zawiłe.

    Właśnie zależy jak to sobie inżynierowie wymyślili. Wedle Logitecha
    oficjalnie nie można sparować wielu odbiorników na raz z jedną myszą.
    Czy to się da jakoś nieoficjalnie to nie wiem, ale trudno mi to
    przetestować. Wymagałoby to chyba postawienia dwóch komputerów poza
    swoim wzajemnym zasięgiem (żeby dynksy się nie widziały), a mysz
    musiałaby być gdzieś pośrodku.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 8. Data: 2016-10-12 23:44:46
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-12 o 23:34, Saiko Kila pisze:
    > Wedle Logitecha oficjalnie nie można sparować wielu odbiorników na
    > raz z jedną myszą.

    No nie, nie naraz. Zaś jeszcze rozszerzając zagadnienie:
    czy nano-odbiornik nie jest dość istotnym składnikiem ceny? Bo za
    BT-towy zapłaciłem ca 25 zeta, to i ten w standardzie 2,4 GHz cosik musi
    być nietani. Ale nie widzę nigdzie ofert, że w sprzedaży są same tylko
    myszy, nano-nadajniki, czy zestawy klawiszy - te na 2,4
    To nie chwytam: nie opłaca się producentowi, czy konsumentowi? Przecież,
    jak ktoś tu wspomniał, może się zepsuć jeden element, a pozostałe są OK.
    To czemu nie można dostać *tylko* tego, co zepsute? Ale to pewnie tylko
    spece od marketingu, czyli nakłaniania klienta, by wydał jak najwięcej -
    wiedzą.

  • 9. Data: 2016-10-13 13:22:25
    Od: Airless <r...@g...com>

    Lenovo N700 - ma przełącznik na BT i dongla mini.

  • 10. Data: 2016-10-13 16:47:47
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Sebastian Biały
    naskrobał(a):

    > Wyjasnij najpier po co. Aby sterować dwoma na zmianę? To może remote
    > desktop/vnc, przynajmniej da się wtedy wybrać gdzie klikasz.

    Wygląda to tak. Jeden z komputerów to XP Embedded po chińsku z programem do
    obsługi USG, drugi komputer to Win 7 polski z programami do obsługi
    pacjentów. To wszystko stoi w jednym rogu gabinetu, a biurko z kalwiaturą i
    myszką oraz monitorem w drugim rogu gabinetu.
    Do Win 7 podłączone sa trzy monitory i tak to działa.
    Doktor wymyślił sobie ostatnio że ma wolną myszkę USB i chce ja podłączyć
    do XP żeby prrzy tym USG mieć mniej kabelków. Po kilku bojach udało się
    zainstalować i to też działa. Następna myśl wpadła mu do głowy jak znalazł
    w klawiaturze Logitecha (to razem z myszą było kupowane jako zestaw) drugi
    odbiornik. Polegać to ma na tym żeby wsadzić drugi odbiornik do kompa z Win
    7 i tą myszką podłączoną do XP móc sterować również w W7. JA zwracałem mu
    i uwagę że jak będzie klikał na coś w XP to tak samo bedzie klikał w W7 ja
    nie daję żadnej gwarancji że czegoś nie spieprzy przy okazji. Ale uparł się
    że tak by chciał, i co mu zrobisz?
    Tak więc VNC odpada bo to nie pójdzie na XP, zresztą podląd na dużym
    monitorze już mu zrobiłem podpinając wyjście VGA do drugiego wejścia w
    monitorze.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Gestapo obstawiło wszystkie wyjścia, ale Stirlitz je przechytrzył. Uciekł