  • 21. Data: 2004-02-24 21:00:41
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość
    <c1g9gl$306$1@news2.ipartners.pl>

    > ales sie uczepil ...
    Tak, jak inni uczepili się dostępu "do ludności", który TP mam im za darmo
    zapewnić. Tzn, nie za darmo, bo nie ma darmowych obiadów, tylko moim
    kosztem w postaci choćby wyższej opłaty instalacyjnej albo abonamentu.

    > rozumie ze wszyscy providerzy "dla ludnosci"
    > powiedzielize nie beda podpinac nowych klientow bo nie !
    Ich oferty nie mam i nie zanosi się, bym otrzymał.
    Hallo, Chello! Mam w pokoju wasz kabelek.

    > moze doczytaj do konca a potem komentuj ?
    > futuro od dawna dziala w katowicach, zadzwon do nich i powiedz ze chcesz od
    > nich lacze, podejrzewam ze nie odmowia, to samo zreszta i GTS itd.
    Ależ jasne - od tygodnia mogę zadzwonić nawet z Będzina, Sosnowca, czy
    Mysłowic (to sąsiednie miasta wokół Katowic).

    > moze fundniesz im kolejna baze ?
    Zafunduję bazę z abonamentu za Neo?

    > przeciez to sa grosze nie liczac czasu jaki
    > jest potrzebny zeby pozalatwiac wszelkie zgody itd
    > ale nie masz o tym pojecia ale za to potrafisz krzyczec ...
    A infrastruktura do kilkunastu tysięcy Neostrad to za symboliczną złotówkę
    w ramach demobilu do kraju przyjechała?

    > podobno nie potrzebny i wystarcza ci intranet ;-)
    Mnie wystarcza "intranet TPNET" i komercyjne portale, a do tego świetne
    dojście do światowego Internetu - ja nie płaczę na polipie, że znów "mój
    ruch" przyblokowano.

    > nikt w tym ci nie przeszkodzi, mozesz sponsorowac kogo chcesz :-)
    I tak oto m.in. tą wiadomością sponsoruję jedynego providera na mojej
    ulicy.
    Czas wysyłania: 1 sekunda.
    Jedna sekunda z miesięcznego abonamentu dla TP ze specjalną dedykacją: "By
    się Futrzakom poszczęściło i mieli u nas nie dwa maszty na pięć milionów
    mieszkańców, a pięć. Jedna stacja bazowa na milion mieszkańców - to jest
    to". :-)

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 22. Data: 2004-02-24 21:00:42
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to mathom posłał(a) w świat wiadomość
    <c1g9sj$rei$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > A co te wszystkie Wasze odpowiedzi - z całym szacunkiem - mają wspólnego z
    > ADSLem Netii ?? ;) Ja też jestem już zmęczony "polityką" tepsy, ale głową
    > muru nie przebijemy ;)

    Co tam panie w polityce?
    Neostrady trzymają się mocno?

    BTW, cóż to za polityka, że mam za drzwiami pociągnięte dwa kabelki
    telefoniczne - po jednym leci" Neostrada a w drugim nie ma nawet "planów
    Netio-strady"?

  • 23. Data: 2004-02-24 21:00:42
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    <c1g9ng$315$1@news2.ipartners.pl>

    > nie rozumiesz tego ze neostrada i telefony leca UWAGA ! tym samym kablem ! a
    > wlasnie o tych kablach kolega pisal ...
    Hello, Chello!
    Telewizja i internet lecą - UWAGA! - tym samym kablem.

    > moze chcesz kosztorys wybudowania 1km kanalizacji teletechnicznej ? moze
    > wtedy zrozumiesz ze koszt rutera to sladowa czesc takiej inwestycji ...
    Kosztorys z Chello? A może Netii (z puszki Netii na klatce schodowej do
    mieszkania mam ok. 5 metrów, czyli 0,005 km).

  • 24. Data: 2004-02-24 21:18:41
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:
> [...]
    > darmo zapewnić. Tzn, nie za darmo, bo nie ma darmowych obiadów, tylko
    > moim kosztem w postaci choćby wyższej opłaty instalacyjnej albo

    acha, a wiec lepiej jak m.in twoja kasa napycha kieszenie francuzow niz ma
    isc na rozwoj, fajnie ;-)

    > Ich oferty nie mam i nie zanosi się, bym otrzymał.
    > Hallo, Chello! Mam w pokoju wasz kabelek.

    mowilem o innych operatorach ale widze ze swiata oprocz chello nie widzisz a
    reszta jest z zalozenia beee

    > Ależ jasne - od tygodnia mogę zadzwonić nawet z Będzina, Sosnowca, czy
    > Mysłowic (to sąsiednie miasta wokół Katowic).

    no to juz cie nie rozumie, najpier placzesz ze nikt oprocz tp sa nie chce
    cie podpiac, teraz zle ze jednak sa inni .... zdecyduj sie moze, jak by ci
    bylo malo to pewnie crowlay tez siegnie ;-)

    > Zafunduję bazę z abonamentu za Neo?

    skoro nalegasz ;-)

    > A infrastruktura do kilkunastu tysięcy Neostrad to za symboliczną
    > złotówkę w ramach demobilu do kraju przyjechała?

    ta infrastruktura to kanalizacja i kableki a wiec to co tp juz miala od
    dawna i nawet to jak i inni sfinansowali, o to jest cala dyskusja

    > Mnie wystarcza "intranet TPNET" i komercyjne portale, a do tego
    > świetne dojście do światowego Internetu - ja nie płaczę na polipie,
    > że znów "mój ruch" przyblokowano.

    a co, nie przyblokowano ?

> [...]
    > dedykacją: "By się Futrzakom poszczęściło i mieli u nas nie dwa
    > maszty na pięć milionów mieszkańców, a pięć. Jedna stacja bazowa na

    znowu kategoria "mam klapki na oczach i jest mi dobrze"
    baza ma dany zasieg, widac pokrywa ladnie teren, cos nie tak ?

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 25. Data: 2004-02-24 21:19:44
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Kosztorys z Chello? A może Netii (z puszki Netii na klatce schodowej
    > do mieszkania mam ok. 5 metrów, czyli 0,005 km).

    naprawde probowalem ... wybaczcie EOT

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 26. Data: 2004-02-24 21:23:34
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości

    > Mieszasz pojęcia.
    > Mowa o dostępie do *sieci TPNET*.
    > Ona nie ma nic wspólnego z "infrastrukturą" kabli telefonicznych.

    Wyjaśnij, bo to Ty nie rozumiesz o czym piszę.
    Choć może ja to jednak zrobię - trochę porządkując zagadnienie, bo może coś
    przeoczyłeś.
    Nigdzie nie napisałem o dostępie do "sieci TPNET", bo takowy dostęp żadnego
    providera nie interesuje. Provider jest zainteresowany umożliwieniem SWOIM
    klientom dostępu do INTERNETU. A przez Internet są rozumiane zasoby w nim
    zgromadzone, a nie podłączeni do niego abonenci. To jest punkt widzenia
    dostawcy usług dostępowych i o tym piszę w swojej wypowiedzi.
    Natomiast punkt widzenia firmy świadczącej usługi hostingowe jest taki, że
    ma ona zapewnić możliwie najlepszy dostęp do zawartości swoich serwerów z
    INTERNETu. I jest to na ogół realizowane poprzez wybór upstream operatorów
    zapewniających najlepszą jakośc świadczonych usług i najlepsze połączenia ze
    światowym szkieletem. TP SA posiada bardzo dobre łącza upstream poprzez
    Telię i OpenTransit, więc teoretycznie żadna firma hostingowa nie powinna
    zabiegać o extra styk z TPNETem. A jednak praktycznie wszystkie firmy
    hostingowe mają styki z TPNETem, lub tranzytują przez ISP mających takie
    styki w Polsce, i płacąc za te łącza, lub ten tranzyt wygórowane ceny. Wiesz
    dlaczego ?? No, tak. Jasne, że wiesz - znów magiczna, wolna gra rynkowa TP
    SA :-/

    > Nawet kiedy w przyszłości zostanie "uwolniona ostatnia mila", to
    > konkurencja dostanie te "półtora kilometra" miedzi i nic poza tym.
    > Jeżeli provider będzie chciał mieć dostęp do statystycznego Kowalskiego,
    > będzie musiał zainwestować w routery, DSLAMy, modemy, BOKi, pracowników
    > obsługi technicznej, marketing...

    Wyobraź sobie, że to wszystko już jest. Do szczęscia brakuje tylko
    swobodnego dostępu do "ostatniej mili". Dla Twojej ciekawości: moje trzy
    DSLAMy zostały uruchomione tuż przed pamiętnym (dla niektórych) zarządzeniem
    p.Bertranda LeGuern wstrzymującym realizację łącz dzierżawionych, a
    następnie wprowadzającym tłumiki. Słyszałeś o tym ?? Ciekaw jestem jak to
    nazwiesz ? Swobodną grą rynkową ? Urządzenia warte kupę forsy stały przez
    trzy miesiące bezczynnie, zamiast zarabiać na swoje utrzymanie i dawać
    ludziom dostęp do Internetu. Właśnie tym ludziom, za których rzecznika się
    uważasz. Przypomnij sobie, że Neostrady wtedy jeszcze praktycznie nie było,
    a gdy się już pojawiła, to przez wiele miesiecy nie nadawała się do użytku.
    Teraz popatrz na kontekst tych wydarzeń i wyciągnij wnioski.

    > Nie rozumiem, skąd tyle tego myślenia życzeniowego na grupie?

    To nie myślenie życzeniowe, tylko oczekiwanie na wejście w życie i
    poszanowanie pewnych światowych standardów. Proponuję zapoznać się z
    terminem "unbundling". I zastanowić dlaczego Kongres Stanów Zjednoczonych
    zdecydował się na ten krok.

    Z#

  • 27. Data: 2004-02-24 21:29:09
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    > Zawsze łatwiej się czyta opinie zbieżne z własnymi.

    Piszę o rzeczowości i fachowości Twoich argumentów, a nie o tym czy są one
    zbieżne z moimi.
    Lubię dyskutować, ale tylko w przypadku gdy z takiej dyskusji wynika coś
    pozytywnego. Ty zażarcie bronisz swoich poglądów, nie zadając sobie nawet
    trudu dotarcia do materiałów źródłowych na dany temat. Więc pewnie długo
    tego tematu nie pociągniemy.

    > Mylisz się. TP nie musi udostępniać sieci TPNET.
    > To nie połączenia międzynarodowe i międzymiastowe.

    Nie piszę o żadnej sieci TPNET tylko o "ostatniej mili". Proponuję się
    zapoznać ze stosownymi dokumentami prezentujacymi stanowisko URTiP i UOKiK.

    > Jej zdrowe ekonomicznie prawo walczyć z konkurencją.

    Słowo kluczowe: PRAWO.

    > Zarówno firma, jak i prawą są w porządku.

    Skąd takie przekonanie ? Te wszystkie sprawy przed Sądem Antymonopolowym i
    decyzje URTiPu, do których TP SA się nie stosuje to zapewne zbiorowa
    halucynacja ?

    > Powtarzam, mylisz internet z telefonią stacjonarną.
    > W internecie nie ma prefiksów, choć rozumiem, że marzyłby ci się adres w
    > rodzaju:
    > http://1044.www.kurnik.pl

    Teraz mnie już powaliłeś :)) Przyznam, że nawet nie wiem o czym mówisz :))

    Z#

  • 28. Data: 2004-02-24 21:57:16
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    richie wrote:

    > Ile lat w PRLu miała TPSA - w cieplarnianych warunkach państwowego
    > monopolu - czasu na wybudowanie sieci w całym kraju? Ile pieniędzy
    > wpompowano w jej infrastrukturę z ówczesnej państwowej kasy?
    > Dziękuję, nie mam więcej pytań!

    Nieważne - państwo, które było właścicielem tepsy sprzedało ją z całym
    jej majątkiem.

    --
    Michał

  • 29. Data: 2004-02-24 21:59:51
    Od: w...@m...serwer.chwilowo.pacany.jedne (eik wek)

    "M. Tankard" <m...@g...pl> wrote:

    >dla mas. Problem w tym, że to kosztuje, więc wprowadza się różnego
    >rodzaju uregulowania w stylu ustalanych przez państwo cen za dzierżawę

    to nie tylko kosztuje, ale czasem jest wrecz niemozliwe...
    mówimy o rurach pod ziemia, zakopanych tam wiele lat temu, zanim nad
    nimi powstaly ulice, chodniki, osiedla, autostrady...
    jest jakis sens w tym, aby każdy, kto chce dotrzec do klienta koncowego,
    kopal wlasne rowy i robil przewierty pod ulicami, skoro co kilkadziesiat
    metrów idzie w ziemi rura w której jeszcze pare lat temu tpsa ochoczo
    wydzierzawiala druty?

  • 30. Data: 2004-02-24 22:04:50
    Od: w...@m...serwer.chwilowo.pacany.jedne (eik wek)

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote:

    >Mylisz się. TP nie musi udostępniać sieci TPNET.

    jakiego TPNETu? mowa jest o TPSA i o kabelkach, tudziez miejscu na nie.

    >Polski Internet = TPNET.

    bardziej prawdopodobne jest powstanie ogolnopolskiego intranetu France Telecom ;)