  • 1. Data: 2017-06-09 04:02:18
    Temat: NTG ale może...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ...ktoś mi coś podpowie.

    Mam parę urządziów korzystających z połączenia GPRS z moim softem PC.
    W tej chwili moje urządzia korzystają z serwera producenta modemów a po
    mojej stronie jest soft łączący się z tym serwerem.

    Ale chciałbym poeksperymentować z "własnym" serwerem, być może z użyciem
    np. tego wynalazku :

    https://thingsboard.io/

    Tyle, że nie mam serwera własnego :)
    Znaczy - mam wybór - albo kupić jakiś tani VPS i na nim jechać - ale
    moja słaba (delikatnie mówiąc) znajomość zagadnień sieciowo-serwerowych
    zapewne mnie na wstępie zmasakruje podczas walki ze zdalnym serwerem.

    Pomyślałem sobie, coby zacząć od "serwera" zrobionego np. w jakimś
    virtualboxie. Żeby to wszystko mieć na biurku u siebie i próbować
    ogarniać. Ale - jak tu trafić z zewnętrznego internetu do tego "serwera" ?

    Zacznijmy od tego, że nie mam stałego IP.
    Jest jakaś realistyczna możliwość obejścia tego ?
    Niby są jakieś dyndns'y - ale nigdy praktycznie z tego nie korzystałem.
    To w ogóle ma szansę sensownie zadziałać do takich testów i eksperymentów ?

    Oczywiście w "przyszłości" mógłbym sobie kupić DSL ze stałym IP, wtedy
    jak rozumiem łatwiej. Tylko, że kiedy już jakoś ogarnę temat, to chyba
    lepiej jest mi ten docelowy "serwer" postawić jednak na kupionym VPS.
    Zwłaszcza, że to nie będzie wielki system dla tysięcy urządzeń.
    Więc w sumie "docelowo" ten DSL mi nie potrzebny.

    No chyba, że nie da się inaczej tego na biurku uruchomić niż mając
    realny stały IP. A może jednak się da ?

    Pomysły w rodzaju "zrobienie lokalnej sieci GSM" to chyba nie wchodzą w
    grę - nie chcę spędzić miesięcy na przygotowaniu tego żeby w ogóle działało.

    Ale może jakieś inne rozwiązanie jest a mnie do pustaka nie przyszło ?

    PS: korzystam z kart telemetrycznych PLAY. Ale to pewnie nie ma znaczenia...

  • 2. Data: 2017-06-09 05:32:05
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > mojej stronie jest soft łączący się z tym serwerem.
    >
    > Ale chciałbym poeksperymentować z "własnym" serwerem, być może z użyciem

    https://thingspeak.com

    i rozne gotowce

    https://www.mathworks.com/help/thingspeak/examples.h
    tml?requestedDomain=www.mathworks.com

  • 3. Data: 2017-06-09 08:18:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 09.06.2017 o 04:02, sundayman pisze:

    > Zacznijmy od tego, że nie mam stałego IP.
    > Jest jakaś realistyczna możliwość obejścia tego ?

    Brak stałego IP to nie problem. Problemem może być brak publicznego IP,
    gdy jesteś za NATem i brak możliwości przekierowania wybranych portów.

    > Niby są jakieś dyndns'y - ale nigdy praktycznie z tego nie korzystałem.
    > To w ogóle ma szansę sensownie zadziałać do takich testów i eksperymentów ?

    Tak, sprawdź serwisy typu dyndns. Pozwalają na szybką aktualizację
    numeru IP.

    > Ale może jakieś inne rozwiązanie jest a mnie do pustaka nie przyszło ?

    Daj sobie spokój z serwerami "u siebie". Zaczną się problemy z usuwaniem
    awarii internetu, prądu, sprzętu akurat wtedy gdy ty będziesz miał inne
    problemy na głowie i będziesz gdzieś daleko. VPS to nie jest jakiś
    wielki koszt a jak okaże się za słaby to przeniesiesz się na mocniejszy
    albo na serwer dedykowany.

    Tu masz serwer za 5zł miesięcznie:
    https://www.arubacloud.pl/vps/oferta-virtual-private
    -server.aspx
    Na początek do testów może wystarczy.

  • 4. Data: 2017-06-09 08:42:14
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 09/06/2017 03:02, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Ale może jakieś inne rozwiązanie jest a mnie do pustaka nie przyszło ?
    >

    > PS: korzystam z kart telemetrycznych PLAY. Ale to pewnie nie ma

    Jesli masz dostęp do routera to mozesz przekierowac port do Twojege PC
    (VM). Bedziesz tez potrzebował ddns w stylu no-ip.org.

    Innym rozwiązaniem moze byc https://ngrok.com/

    c.

  • 5. Data: 2017-06-09 11:01:12
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 09/06/2017 07:18, Zbych wrote:

> [...]
    > problemy na głowie i będziesz gdzieś daleko. VPS to nie jest jakiś
    > wielki koszt a jak okaże się za słaby to przeniesiesz się na mocniejszy

    EC2 jest chyba darmowe przez 12 miesiecy

    c.

  • 6. Data: 2017-06-09 14:10:25
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    VPS to dobre rozwiązanie tylko, że trzeba nim administrować.

    Ale można pójść jeszcze dalej i oprzeć swoje rozwiązanie na zwykłym
    hostingu.
    Może nie do każdych zastosowań się nada ale warto rozważyć; wtedy to już
    zupełnie można się pozbyć problemów.
    Pytanie tylko czy można sobie pozwolić na nieco dłuższą zwłokę jeśli coś od
    urządzeń GSM będziemy chcieli.

    jp

  • 7. Data: 2017-06-09 14:18:01
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 9 czerwca 2017 04:02:26 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >

    > PS: korzystam z kart telemetrycznych PLAY. Ale to pewnie nie ma znaczenia...

    Najpierw upewnij sie ze ten soft dzialajacy po gprs ma mozliwosc zmiany adresu z
    którym sie komunikuje.
    Potem upewnij sie ze wiesz co ten soft z urządzia wysyła i jak oraz na co ma reagować
    (w skrócie czy masz dostep do API).

    Jesli tak to kupno i utrzymanie vps-a to jest 200pln na rok. I te ścieżkę sugeruję.

    Jesli chcesz na upartego iść w kierunku swojskości to narazie tylko dyndns lub
    wpisywanie w urządzie adresu ip zamiast nazwy do komunikacji.

    Ale tak czy siak potrzebujesz aby ten adres był osiagalny z internetu.
    Jesli masz neostrade to w modemie mozesz ustawic sobie mapowanie portów z sieci
    domowej.

    Najpierw ogarnij te część w urządzeniach. Jesli nie mozesz zmienic adresu z którym
    sie komunikuje to zgrubsza masz pozamiatane.

  • 8. Data: 2017-06-09 14:36:28
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Pomyślałem sobie, coby zacząć od "serwera" zrobionego np. w jakimś
    > virtualboxie. Żeby to wszystko mieć na biurku u siebie i próbować
    > ogarniać. Ale - jak tu trafić z zewnętrznego internetu do tego "serwera" ?

    1. Znalezc kogos, kto ma gdzies zewnetrzne IP

    2. Zestawic z ta osoba VPN-a (tak, ze Ty sie laczysz z jego serwerem z
    virtualboxa)

    3. Niech ta osoba przekieruje jeden port na swoim zewnetrznym IP z
    publicznego Internetu do Ciebie (po tym VPN-ie)

    4. Niech modemy lacza sie na ten IP i port, a ruch bedzie trafial do
    Ciebie

    > To w ogóle ma szansę sensownie zadziałać do takich testów i eksperymentów ?

    Ma szanse, robie tak testujac terminale GPRS-owe.

    > PS: korzystam z kart telemetrycznych PLAY. Ale to pewnie nie ma znaczenia...

    Playmetric... my tez :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2017-06-09 14:39:15
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    jacek pozniak <j...@f...pl> wrote:

    > VPS to dobre rozwiązanie tylko, że trzeba nim administrować.

    Prywatnym serwerem w VirtualBoxie tez :)

    Roznica jest taka, ze majac VPS-a nie martwisz sie o to, czy Twoj komp
    dziala, czy nie - mozesz go wylaczyc, zresetowac, zaorac.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 10. Data: 2017-06-09 14:41:05
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Ale może jakieś inne rozwiązanie jest a mnie do pustaka nie przyszło ?

    Zakładając że masz zmienne/zewnętrzne ip i możesz na routerze przekierować
    port.

    Uruchamiasz np w sieci lokalnej: RPi.

    Piszesz na nim skrypt sprawdzający jakie jest twoje zewnętrzne ip np:
    wykorzystując polecenie traceroute i jak się zmieni adres to wysyłasz
    klientem pocztowym na e-mail
    twój nowy adres ip. Sprawdzasz pocztę i wiesz na jaki adres się łączyć.

    Pozdrawiam
    Paweł