  • 1. Data: 2005-02-17 21:56:42
    Temat: [NTG] sprzeciw pelnej ksiegowosci dla malych dostawcow internetu
    Od: "neks.net" <neks_tylkobezspamu_@_tylkobezspamu_neks.pl>

    wiem ze troszke NTG ale moze ktos sie przylaczy do protestu przeciwko
    obowiazkowemu prowadzeniu pelnej ksiegowosci przez malych odstawcow
    internetu

    list otwarty i maile pod adresem: protest.neks.net

    z gory dziekuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-17 22:56:00
    Od: psobkiew <p...@a...com>

    Zainteresowani:
    - drobni providerzy (zniką z rynku)
    - osoby pracujace u providerów (stracą pracę?)

    a wszystko po przez nadintererpretacje dyrektywny unijnej
    www.mi.gov.pl/prezentacje/jednostki/1/dokumenty/dyre
    ktywa_2002.21.we.doc

    PROTEST:
    http://protest.neks.net/

    Szanowni Państwo !

    Piszemy z prośbą o interwencję w sprawie Artykułu 55 Prawa
    Telekomunikacyjnego nakładającego na każdego dostawcę usług
    telekomunikacyjnych obowiązek prowadzenia pełnej księgowości. Zrozumiałe
    jest to w przypadku dużych przedsiębiorstw mających tysiące abonentów
    jak TPSA czy DIALOG, jednak dlaczego przepis ten dotyka małe firmy,
    posiadające od kilkudziesięciu do kilkuset abonentów.

    Artykuł 55 Prawa Telekomunikacyjnego powstał na podstawie Artykułu 13
    Dyrektywy Unijnej, w dyrektywie tej możemy przeczytać: "Państwa
    Członkowskie mogą zrezygnować z zastosowania wymogów (...) wobec
    przedsiębiorstw, których roczny obrót z działalności związanej z
    sieciami i usługami łączności elektronicznej w Państwie Członkowskim nie
    przekracza 50 milionów euro". Zapis ten jednak nie pojawił się w
    polskiej wersji prawa.

    Obowiązek prowadzenia pełnej księgowości spowoduje wzrost kosztów a w
    konsekwencji upadek małych dostawców Internetu stanowiących przeciwwagę
    dla dominacji monopolu TPSA. Brak reakcji z Państwa strony może również
    doprowadzić do przechodzenia małych firm do szarej strefy.

    Małe przedsiębiorstwa telekomunikacyjne zazwyczaj są zakładane przez
    młodych ludzi, którzy zamiast poszerzać krąg bezrobotnych starają się
    przejawiać własną inicjatywę.

    Nie dopuśćmy do zniweczenia kilku lat postępu poprzez kolejne ustawy
    zwiększające koszty małych przedsiębiorców.

    Dziękujemy za wszelkie działania mogące nas wesprzeć !

    Pozdrawiamy

    Post wysłany w imieniu wszystkich którzy chcą zmienić idiotyczny zapis w
    ustawie!

  • 3. Data: 2005-02-18 00:39:02
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    psobkiew wrote:

> [...]
    > dla dominacji monopolu TPSA. Brak reakcji z Państwa strony może również
    > doprowadzić do przechodzenia małych firm do szarej strefy.

    Jakkolwiek jestem przeciw offtpicoewmu spamowi na usenecie i monopolowi
    TPSA, to wyjątkowo ustosunkuję się do tego, co pisze autor wątku.

    To jest jakaś pieprzona demagogia, inaczej nazywana kiełbasą wyborczą. Tzw.
    pełna księgowość (ku obrzydliwej nieświadomości prostestujących) niesie w
    sobie o wiele większe możliwości niż tzw. warunki ogólne (KPiR). Natomist
    ci, którzy się przed rzeczoną pełną księgowością bronią, są śmierdzącymi o
    nie-wiadomo-co lamerami ekonomicznymi nie znającymi się na rzeczy. Wiele
    firm, sensownie funkcjonujących, ma wdrożone mechanizmy pełnej księgowości,
    wcale nie będąc do tego zmuszonym przepisami, i chwalą sobie.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 4. Data: 2005-02-18 07:53:50
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 17 Feb 2005 23:56:00 +0100, użyszkodnik psobkiew <p...@a...com>
    napisał:

    > Zainteresowani:
    > - drobni providerzy (zniką z rynku)
    > - osoby pracujace u providerów (stracą pracę?)

    głupie gadanie, dobrzy zawsze znajdą prace gdzieś indziej, prace
    stracą ci co są przypadkowymi pracownikami

    --
    futszaK
    601061867

  • 5. Data: 2005-02-18 07:58:59
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <cv3df2$ril$1@opal.icpnet.pl> Tomasz Śląski napisał(a):
    [..]
> [...]
    > firm, sensownie funkcjonujących, ma wdrożone mechanizmy pełnej księgowości,
    > wcale nie będąc do tego zmuszonym przepisami, i chwalą sobie.

    Efektem wprowadzenia tej ustawy będzie że firma dostarczająca sieć do 30-40 klientów
    w bloku tez będzie musiała prowadzić pełną księgowość. Może zasponsorujesz
    takiej firmie biegłego rewidenta i dyplomowaną księgową ??

  • 6. Data: 2005-02-18 08:36:17
    Od: "neks.net" <neks_tylkobezspamu_@_tylkobezspamu_neks.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):
> [...]
    > Tzw. pełna księgowość (ku obrzydliwej nieświadomości prostestujących)
    > niesie w sobie o wiele większe możliwości niż tzw. warunki ogólne
    a dlaczego ograniczac swobode wyboru ? dzis pelna ksiegowosc a jutro
    bedziesz mial koncesje na sprzatanie, po jutrze bedzie pozwolenie na
    wlaczanie urzadzen do gniazdek elektrycznych a za rok ...

    > Natomist ci, którzy się przed rzeczoną pełną księgowością
    > bronią, są śmierdzącymi o nie-wiadomo-co lamerami ekonomicznymi nie
    > znającymi się na rzeczy.
    pelna ksiegowosc jest jeszcze do przebolenia ... ale coroczna wizyta
    biegłego rewidenta to wydatek rzedu 5-20k zl !

    >Wiele firm, sensownie funkcjonujących, ma
    > wdrożone mechanizmy pełnej księgowości, wcale nie będąc do tego
    > zmuszonym przepisami, i chwalą sobie.

    jesli na wsi jest firma dostarczajaca net do 20 ludzi to raczej nie moze
    sobie pozwolic na szastanie pieniedzmi

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-02-18 09:22:47
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    psobkiew <p...@a...com> wrote:
> [...]
    > sieciami i usługami łączności elektronicznej w Państwie Członkowskim nie
    > przekracza 50 milionów euro". Zapis ten jednak nie pojawił się w

    "mogą" != "muszą". Więc nie skorzystali z tej możliwości i nie wprowadzili
    zapisu. W czym problem? Gdzie ta nadinterpretacja? Nic nie rozumiem.

    Pozdrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech (RLU#189399) (TL4681-RIPE)
    <szpajder-at-staszic.waw.pl>

  • 8. Data: 2005-02-18 09:30:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Admin TVK Tel-Ka napisał(a):

> [...]
    > w bloku tez będzie musiała prowadzić pełną księgowość. Może zasponsorujesz
    > takiej firmie biegłego rewidenta i dyplomowaną księgową ??

    A niech sie firmy konsoliduja i outsorcinguja ksiegowosc wspolnie...

    j.

  • 9. Data: 2005-02-18 10:02:24
    Od: wm <n...@w...pn.wm>

    Tomasz Lemiech wrote:

    > ^^^^

    > "mogą" != "muszą". Więc nie skorzystali z tej możliwości i nie wprowadzili
    > zapisu. W czym problem? Gdzie ta nadinterpretacja? Nic nie rozumiem.
    >
    > Pozdrawiam,

    W tym, że obowiązkiem państwa jest ułatwianie działalności gospodarczej
    bo zyskują na tym wszyscy. Może powinni napisać nadinterpretacja =
    "bardziej papieski niż papież" = "mamy was wszystkich w ..." ale to nie
    lekcja logiki formalnej.

  • 10. Data: 2005-02-18 11:49:44
    Od: trzypiec <g...@o...pl>

    On Fri, 18 Feb 2005 01:39:02 +0100, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

    > niesie w sobie o wiele większe możliwości niż tzw. warunki ogólne
    > (KPiR). Natomist ci, którzy się przed rzeczoną pełną księgowością
    > bronią, są śmierdzącymi o nie-wiadomo-co lamerami ekonomicznymi nie
    Proszę pana to nie jest kwestja lameriady tylko kosztów
    jakie należy ponieść na ksiegową i rewidenta .
    A dla rozrywki polecam następny art. ustawy
    telekomunikacyjnej art 179.

    Pozdrowienia
    Trzypiec