    From: "Adam" <a...@0...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Na czym archiwizować?
    Date: Sun, 4 Oct 2015 13:36:05 +0200

    Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plików,
    perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.
    Są to głównie podcasty językowe, pliki .flv i .mp3.
    Zależy mi przede wszystkim na trwałości zapisu.
    Proszę o radę na czym go zarchiwizować.

    Jeśli miałyby to być płyty DVD, to ważną ich cechą
    powinna być trwałość. Ponadto w takiej sytuacji jeszcze
    przez dłuższy okres czasu musiałbym mieć możliwość
    używania czytnika DVD.
    Podział na płyty wielkości 4.7 GB byłby merytorycznie
    sensowny, ale nie jest to niezbędne.
    Jeśli płyty DVD to jakie i jakiej firmy byłyby najlepsze?
    Jeśli nie płyty, to co innego?
    Wydaje mi się, że zapis laserowy jest bezpieczniejszy
    niż magnetyczny, czy mam rację?

    Materiał ten był gromadzony przez dłuższy czas,
    częściowo jest nie do odtworzenia.
    Był on gromadzony prywatnie i ma być używany tylko
    dla celów prywatnych, więc nie chciałbym przesadzać
    z kosztami takiej archiwizacji.

    Jakieś pomysły?

    Pozdrawiam
    Adam