  • 1. Data: 2015-10-04 13:36:05
    Temat: Na czym archiwizować?
    Od: "Adam" <a...@0...pl>

    Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plików,
    perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.
    Są to głównie podcasty językowe, pliki .flv i .mp3.
    Zależy mi przede wszystkim na trwałości zapisu.
    Proszę o radę na czym go zarchiwizować.

    Jeśli miałyby to być płyty DVD, to ważną ich cechą
    powinna być trwałość. Ponadto w takiej sytuacji jeszcze
    przez dłuższy okres czasu musiałbym mieć możliwość
    używania czytnika DVD.
    Podział na płyty wielkości 4.7 GB byłby merytorycznie
    sensowny, ale nie jest to niezbędne.
    Jeśli płyty DVD to jakie i jakiej firmy byłyby najlepsze?
    Jeśli nie płyty, to co innego?
    Wydaje mi się, że zapis laserowy jest bezpieczniejszy
    niż magnetyczny, czy mam rację?

    Materiał ten był gromadzony przez dłuższy czas,
    częściowo jest nie do odtworzenia.
    Był on gromadzony prywatnie i ma być używany tylko
    dla celów prywatnych, więc nie chciałbym przesadzać
    z kosztami takiej archiwizacji.

    Jakieś pomysły?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2015-10-04 14:20:07
    Temat: Re: Na czym archiwizować?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-10-04 o 13:36, Adam pisze:
    > Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plików,
    > perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.

    Jestem w podobnej sytuacji.
    Może świat poszedł do przodu :-)
    Ja od kilku lat używam stacji dokującej i dwóch dysków
    np.
    http://www.komputronik.pl/product/121283/Akcesoria/A
    kcesoria_USB/Stacja_Dokujaca_Logilink_USB_3_0_na_dys
    ki_SATA_2_5_3_5_DUAL_HDD.html

  • 3. Data: 2015-10-04 16:21:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Adam wrote:
> [...]
    > częściowo jest nie do odtworzenia.
    > Był on gromadzony prywatnie i ma być używany tylko
    > dla celów prywatnych, więc nie chciałbym przesadzać

    Zapis na płytach typu CD R, DVD R jest bardzo nietrwały.
    Kup dysk twardy 500 GB i spokój. Dla pewności możesz umieścić też kopię
    w chmurze i/lub na drugim dysku składowanym fizycznie w innej
    lokalizacji :-)

  • 4. Data: 2015-10-04 16:43:53
    Od: "Adam" <a...@0...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np.
    > http://www.komputronik.pl/product/121283/Akcesoria/A
    kcesoria_USB/Stacja_Dokujaca_Logilink_USB_3_0_na_dys

    Przydałby się jakiś film z YouTube pokazujący jak się z tego korzysta.

    Piszesz o dwóch dyskach. Czy to znaczy że robisz 2 identyczne kopie
    swoich plików?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2015-10-04 19:33:38
    Od: "Adam" <a...@0...pl>

    http://www.komputronik.pl/product/121283/Akcesoria/A
    kcesoria_USB/Stacja_Dokujaca_Logilink_USB_3_0_na_dys
    ki_SATA_2_5_3_5_DUAL_HDD.html

    Czy dobrze rozumiem, że ogólnie rzecz biorąc, zamiast kupić dysk
    zewnętrzny USB i używać go jako archiwum, mogę kupić dysk SATA
    i na niego kopiować? O to w tym chodzi?
    Jeśli tak, to bardziej by mnie interesowała taka stacja z możliwością
    dokowania nie tylko dysków SATA, ale i ATA, bo ma mam 2 takie
    dyski "luzem" i muszę kiedyś z nich skopiować stare, ale ważne pliki.
    Wkładanie dysków ATA do komputera to zawsze kłopot.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2015-10-04 21:09:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Może kupić jakiś używany porządny streamer i na kasetach to upchnąć?

    L.

  • 7. Data: 2015-10-04 21:20:08
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w
    :
    : (...)
    : Czy (...) zamiast kupić dysk
    : zewnętrzny USB i używać go jako archiwum, mogę kupić
    : dysk SATA i na niego kopiować?
    :

    Dysk zewnętrzny (oznaczę to -> 1) droższy jest od wewnętrznego, ale... spójrz na
    cenę owej stacji dokującej! Toć przecież stacja+dysk (wewnętrzny) wypadnie
    drożej, niż ten pierwszy (1). Natomiast znajomy kupił onegdaj jakieś ustrojstwo,
    które umożliwia podpięcie się via USB, a "z drugiej mańki" wtyka się do dysku:
    czy to SATA, czy też PATA, wsjo rawno! Podobno wyłożył na ten "łącznik" góra 40
    złotych?? - no nie wiem, może tyle. Jednak nie jest to "stacja", bo kabelki
    wiszą ponoć jak na choince, czyli można by powiedzieć, że urządzenie nie jest w
    żadnym stopniu kompaktowe. Czyli nie nadaje się do częstego noszenia w kieszeni.

    :
[...]

    Ale może Ci się uda trafić gdzieś (za grosze) tzw. "szufladę"? Było coś takiego
    onegdaj, nieczęsto zaglądam do sklepów, to nie wiem, czy nadal w sprzedaży?
    Składało się to-to z części zewnętrznej, którą na stałe montowało się w kompie,
    oraz owej szuflady właśnie, do której wsadzało się dysk - i było to dość łatwe,
    łatwiejsze niż ładowanie go do PC-ta. No i jednym, jedynym ruchem wsuwasz to do
    obudowy (przy wyłączonej maszynie!). Nie wiem, czy są takie na SATA / PATA, no
    ale ja mam taką szufladę tylko na to drugie. Miałem tych pudełek trzy, ale w
    jakiejś zaćmie PC-ty z dwoma takimi - wystawiłem przed dom, gdy zbierano
    komputerowy złom...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 8. Data: 2015-10-04 21:47:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-10-04 o 19:33, Adam pisze:
> [...]
    > dyski "luzem" i muszę kiedyś z nich skopiować stare, ale ważne pliki.
    > Wkładanie dysków ATA do komputera to zawsze kłopot.

    Poszukaj stosownych urządzeń. Może się uda.
    Ja kupiłem stację dokującą bo miałem kilka dysków ze starych kompów i na
    nich zrobiłem sobie archiwum.
    Oczywiście robię dwie identyczne kopie a jeden dysk leży na półce.

  • 9. Data: 2015-10-05 20:56:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam pisze tak:

> [...]
    > perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.
    > Są to głównie podcasty językowe, pliki .flv i .mp3.
    > Zależy mi przede wszystkim na trwałości zapisu.

    usb 3.0 1TB Verbatim są po 189zł a 500GB po 168zł

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 10. Data: 2015-10-05 21:46:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Adam" <a...@0...pl> wrote in message
    > Jakieś pomysły?

    dvd ram
    "Long life -- without physical damage, data is retained for an estimated 30
    years."

    ale osobiscie to kupilbym ze dwa dyski na usb, jakies lepsze, w gumie
    np. hd710 za 500

    bedzie taniej niz dvd ram panasonic (ew. ciut drozej niz memorexy czy nonejmy),
    wygodniej i znacznie szybciej pod kazdym wzgledem (archiwizacja, dostep)

    --
    http://db.org.pl/