  • 1. Data: 2009-06-01 10:34:01
    Temat: Najlepszy zasięg - którasieć?
    Od: r...@w...pl

    Witam,
    Która z sieci ma najelszy zasięg jeśli chodzi o siłę sygnału i pokrycie
    procentowe wewnątrz budynków (jak i na zewnątrz) chodzi głównie o zasięg na
    prowincji, lasach, polach z dala od zabudowań.

    Orenge, Era czy Plus?

  • 2. Data: 2009-06-01 10:47:02
    Temat: Re: Najlepszy zasięg - którasieć?
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał
    > Która z sieci ma najelszy zasięg jeśli chodzi o siłę sygnału i pokrycie
    > procentowe wewnątrz budynków
    [...]
    > z dala od zabudowań.

    Czyli chciałem powiedzieć, że nie da się tego określić jednoznacznie.
    Wszystko zależy od konkretnego obszaru (z dokładnością nieraz do kilku
    metrów, warunków sprzętowych (dodatkowa antena) itp. IMO obecnie nie ma
    sensu też opierać się na opiniach sprzed kilkunastu lat kiedy to mówiło się,
    że Plus najlepszy przy drogach a Era w mieście i na wsi (albo na odwrót -
    nie pamiętam).
    Idea/Orange była zawsze uważana za najgorszą sieć pod względem zasięgu i
    jakości a od kilku lat nie znajduję powodów do narzekania na Orange. I długo
    by tak jeszcze można...

    Maciek.

  • 3. Data: 2009-06-01 11:37:15
    Od: topek <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl>

    r...@w...pl pisze:
> [...]
    > procentowe wewnątrz budynków (jak i na zewnątrz) chodzi głównie o zasięg na
    > prowincji, lasach, polach z dala od zabudowań.

    Ja nie polecam ery. Uzywalem orange i przenioslem sie do mobilkinga
    (ktory uzywa infrastruktury ERY). Mam zauwazalny gorszy zasieg. Zarowno
    w trasie jak i w miescie.

    Nigdy nie uzywalem plusa ale jesli zastanawiasz sie miedzy Orange a Era
    to ja bralbym Orange.

    --
    topek-> jak zawsze pozdrawiający
    <---napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych--->

  • 4. Data: 2009-06-01 12:21:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasięgu i jakości a od kilku lat nie znajduję powodów do
    > narzekania na Orange. I długo by tak jeszcze można...

    sprzed 2 lat : http://www.telepolis.pl/news.php?id=9506

    swiezutkie
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=358&
    news_id=3749&layout=9&page=text&place=Lead01

    tu np GSM900 plus ma 8008, Era 6667 a Orange 5208 ... pozwolen.

    Orange nadrabia troche wieksza iloscia stacji 1800 .. a moze i nie
    nadrabia ?

    Przy czym to juz sa takie ilosci, ze zasieg powinien byc prawie
    wszedzie ..

    J.

  • 5. Data: 2009-06-01 12:40:25
    Od: BearBag <c...@g...com>

    bez sensu pytanie... w Zakopanem lepsza bedzie Era a w Kolobrzegu
    Plus. Wszystko zalezy od miejsca.

  • 6. Data: 2009-06-01 13:12:11
    Od: r...@w...pl

    > bez sensu pytanie... w Zakopanem lepsza bedzie Era a w Kolobrzegu
    > Plus. Wszystko zalezy od miejsca.

    a na totalnym odludziu?

    Bieszczady, bory tucholskie, puszcza białowieska czy jakies inne obszary gdzie
    w promieniu kilku czy kilkunastu km nie ma żadnych zabudowań i dróg?

  • 7. Data: 2009-06-01 13:58:15
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    J.F. pisze:

> [...]
    news_id=3749&layout=9&page=text&place=Lead01

    > tu np GSM900 plus ma 8008, Era 6667 a Orange 5208 ... pozwolen.

    Różnica między Polkomtelem a Centertelem jest taka, że Centertel
    przeważnie uruchamia stacje zanim dostanie pozwolenie (a przynajmniej
    zanim pojawi się ono w spisie - wiadomo, spis nie jest aktualizowany na
    bieżąco), a Polkomtel stację uruchamia nawet kilka(naście) miesięcy po
    uzyskaniu pozwolenia. Tak przynajmniej bywało w poprzednim roku - teraz
    to inwestycje stanęły chyba w każdej sieci (Polkomtel ogłosił koniec
    rozwoju zasięgu GSM i skupienie się na 3G, Grupa TP ogłosiła zawieszenie
    wszystkich inwestycji, no może PTC coś jeszcze robi, ale oni chyba mają
    najwięcej do nadrobienia).

    A dane sprzed dwóch lat to w ogóle był cyrk i zaskoczenie dla
    operatorów: w samej Małopolsce mniej-więcej połowa stacji GSM Centertela
    działała bez pozwoleń radiowych. Musieli szybko nadrabiać papierki, bo
    dane stały się jawne i były łatwo konfrontowane z "doświadczeniem"
    użytkowników ;-)

    Marek

  • 8. Data: 2009-06-01 14:00:35
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    r...@w...pl pisze:

    > a na totalnym odludziu?
    > Bieszczady, bory tucholskie, puszcza białowieska czy jakies inne obszary gdzie
    > w promieniu kilku czy kilkunastu km nie ma żadnych zabudowań i dróg?

    Identycznie. Nie dowiesz się dopóki nie sprawdzisz. Po prostu w każdym
    konkretnym miejscu jest inaczej - nie przeskoczysz tego. Każda sieć ma
    zasięg ogólnopolski, ale każda jakieś obszary, na których ma małe (bądź
    spore) problemy. Jeżeli mocno zależy Ci na zasięgu na odludziu, weź trzy
    karty SIM trzech operatorów i telefon bez simlocka ;-)

    Marek

  • 9. Data: 2009-06-01 14:28:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Orenge, Era czy Plus?

    A moze Play? Bo to jedyna polska siec, ktora moze korzystac z dwoch sieci -
    Plusa i wlasnej :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-06-01 14:32:08
    Od: r...@w...pl

    > Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A moze Play? Bo to jedyna polska siec, ktora moze korzystac z dwoch sieci -
    > Plusa i wlasnej :)

    Odpada, bo tu chodzi o transmisje danych GPRS