  • 91. Data: 2019-01-03 16:23:05
    Temat: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    Am 02.01.2019 um 23:46 schrieb HF5BS:
    [...]
    >Po pierwsze secundo: po czasie adaptacji (do 2h robiliśmy) próg
    >czułości jest zależny od całki mocy przy tej samej częstotliwości. Na
    >skróty: impulsy po 1W z wypełnieniem 10%, czy 100mW CW dawały to
    >samo.

    Ale to chyba ogolna zasada - powyzej kilkudziesieciu Hz oko usrednia,
    zreszta czego sie spodziewac po reakcjach fotochemicznych.

    >Widzienie ręki tylko dzięki jej promieniowaniu termicznemu uważam za
    >mało prawdopodobne.

    Ale moze nie o widzenie dalekiej IR chodzi, tylko o podgrzanie
    siatkowki ?
    Ze tam gdzie jest obraz reki, tam siatkowka ma np 1K wiecej i w
    ciemnosci to juz jest odczuwalna roznica.

    Tylko ... czy soczewka oka cokolwiek z dalekiej podczerwieni
    przepuszcza, i czy w ogole wspolczynnik zalamania jest podobny.

    Jakis goracy grzejnik (tu raptem 36 C) na tle chlodnej sciany (12C),
    ciemnia, i sprawdzamy :-)

    J.

  • 92. Data: 2019-01-03 16:30:24
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-03 14:38, Waldemar wrote:

> [...]
    > jest zależny od całki mocy przy tej samej częstotliwości. Na skróty:
    > impulsy po 1W z wypełnieniem 10%, czy 100mW CW dawały to samo.
    > Po drugie secundo: daltoniści mieli wyższy (znacznie) próg czułości.
    > Efektywnie 50% testowanych osób widziało LEDy 940nm przy gęstości mocy
    > na źrenicy 1mW/cm^2 po ok 10 minutach adaptacji. Przy powtarzaniu
    > eksperymentu czas się skracał. Zauważalność LEDów zależała od gradientu
    > mocy, czyli LED rozproszony matówką (tu konkretnie dyfuzorem
    > holograficznym, czyli bardzo precyzyjną matówką) był zauważany jako

    Toście się napracowali i bardzo interesujące te wnioski.

    > Widzienie ręki tylko dzięki jej promieniowaniu termicznemu uważam za
    > mało prawdopodobne.

    Może widział aure swojej dłoni?

  • 93. Data: 2019-01-03 20:19:07
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
    > Widzienie ręki tylko dzięki jej promieniowaniu termicznemu uważam za mało
    > prawdopodobne.

    Mnie w sumie też., raczej musiała czymś podświecać, a wszystkie latarki były
    wyłączone. Zastanawiam się, co tak naprawdę widziałem, skoro objawiły się
    szczątki ruchu. Pamiętam kolor czerwony.
    Już też uzasadnię, czemu pisałem o niższym progu widzenia barwnego
    czerwieni - albowiem choćby szczątek światła, to już widziałem czerwone, czy
    pomarańczowe. A przy niebieskim/-awym, jak np. wieczorno-nocne niebo, kolor
    pojawiał się dopiero powyżej pewnego progu. Poniżej obraz jest czarno-biały,
    całkiem nawet wyraźny, o ile może on być wyraźny.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 94. Data: 2019-01-03 20:30:44
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Co Ty pie...sz?
    > Jaką rację obaj?
    > Plafon jest malowidłem na suficie.
    > Plafon jest wyłącznie malowidłem na suficie.
    > Plafonem nie jest lampa!

    1. Nie ubliżaj.

    2. Zapoznaj się z definicją języka potocznego:
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/j%C4%99zyk%20potoczny.ht
    ml

    3. Przyjmij do wiadomości, że nie masz racji.

    4. zmień SIGa, bo logicznie rzecz ujmując, sam siebie nie trawisz

  • 95. Data: 2019-01-03 20:37:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >wieczorno-nocne niebo, kolor pojawiał się dopiero powyżej pewnego
    >progu. Poniżej obraz jest czarno-biały, całkiem nawet wyraźny, o ile

    A teraz jak widzisz ?

    Bo to jest ogolnie znane, ze ponizej pewnego oswietlenia zanika
    widzenie barwne.
    Preciki siatkowki sa czulsze niz czopki, ale sa tylko jednego
    rodzaju - nie rozrozniaja kolorow.

    Pręciki sa też mało czule na czerwony kolor, wiec ogolnie jest
    odwrotnie niz piszesz - przy slabym oswietleniu to niebieski bedzie
    lepiej widoczny niz czerwony.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawisko_Purkiniego

    Tylko ze to jest kwestia czulosci i to ponizej widzenia barwnego -
    wrazenie mozesz miec inne - jesli mozg interpretuje ten obraz jako
    czerwony.

    J.

  • 96. Data: 2019-01-03 20:43:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-02 o 15:01, Akarm pisze:
    > Plafon jest wyłącznie malowidłem na suficie.
    Malowidłem ale w ramie. :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plafon

    A ten sporny plafon to to samo co słownikowy, tylko że świeci. :-)

    Robert

  • 97. Data: 2019-01-03 20:46:24
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "zhbick" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > 1. Nie ubliżaj.

    Bingo...

    > 2. Zapoznaj się z definicją języka potocznego:
    > https://sjp.pwn.pl/slowniki/j%C4%99zyk%20potoczny.ht
    ml

    Najgorsza jest sztywność. Nie można przeginać w żadną zze stron, ani w
    skrajną swobodę, bezhołowie, ani w total-zamordyzm.
    Język jest przzede wszystkim narzędziem porozumiewania sie i jako taki IMO
    powinien być postrzegany.

    > 3. Przyjmij do wiadomości, że nie masz racji.

    Czasem szewc jest bosy...

    > 4. zmień SIGa, bo logicznie rzecz ujmując, sam siebie nie trawisz

    Przez grzeczność nie zaprzeczę.

    Spodobało mi się kiedyś pewne powiedzenie - "irytacja uwydatnia niemoc
    argumentacji". Bardzo stare, znam je jeszcze z czasów, gdy "INTERNET" był
    słowem jedynie z czasów sci-fi, a twórca gówna pod nazwą fejzbuk alias
    pejs-zbuk jeszcze nawet na gówno "papu" nie mówił.
    Inne powiedzenie - mowa jest srebrem, milczenie złotem. Czasem lepiej
    zamknąć japę, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.

  • 98. Data: 2019-01-03 21:00:18
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    (...)
    > A teraz jak widzisz ?

    Nie jestem w nastroju, aby sprawdzić...

    > Bo to jest ogolnie znane, ze ponizej pewnego oswietlenia zanika widzenie
    > barwne.

    Tak, to ja wiem!

    > Preciki siatkowki sa czulsze niz czopki, ale sa tylko jednego rodzaju -
    > nie rozrozniaja kolorow.

    Wiadomo. Miewałem już chwilowe przypadki, że obraz, bardzo jasny, wyjarał
    się w najjaśniejszym miejscu (wielkości rzędu orzecha laskowego widzianego z
    ok. 1m) i przez jakiś czas widziałem w tym miejscu B&W.

    > Pręciki sa też mało czule na czerwony kolor, wiec ogolnie jest odwrotnie
    > niz piszesz - przy slabym oswietleniu to niebieski bedzie lepiej widoczny
    > niz czerwony.

    Ha, no właśnie, tym bardziej mnie zastanawia taki "wic".

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawisko_Purkiniego

    U mnie raczej jest coś, co bym nazwał niewielką kurzą ślepotą.
    Ale... lamp sodowych nigdy nie widziałem, jako B&W, niezależnie, jak słabo
    by dochodziło do mnie. Rtęciówki i inne niebieskie, to już tak.
    Może to jakaś indywidualna cecha?

    > Tylko ze to jest kwestia czulosci i to ponizej widzenia barwnego -
    > wrazenie mozesz miec inne - jesli mozg interpretuje ten obraz jako
    > czerwony.

    Z taką interpretacją mogłem mieć do czynienia, jak rozkminiałem obraz ręki w
    całkowitej ciemności. Ale, jednak... Nie pamiętam, bym światło z dołu widma
    widział, jako B&W. A z góry tak. Jak będzie okazja i nastrój (niektórzy z
    tutejszych wiedzą, co się stało, co mnie potwornie gryzie i spokoju nie
    daje, zdążyłem powiedzieć na innej grupie [pierdolić UPC za przyjazność
    klientowi, choć babka w punkcie w Promenadzie, Wa-wa, była bardzo OK], a 1
    stycznia bałem się, że się powtórzyło, najgorszemu wrogowi nie życzę, raczej
    jego samego wolałbym zajebać), to sprawdzę, jak z tym widzeniem jest, przy
    okazji porównam, jak ma się do tego wiek.

  • 99. Data: 2019-01-03 21:29:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 20:46, HF5BS pisze:

> [...]
    > skrajną swobodę, bezhołowie, ani w total-zamordyzm.
    > Język jest przzede wszystkim narzędziem porozumiewania sie i jako taki

    Masz stuprocentową rację.
    Dlatego trudno będzie porozumiewać się z kimś, kto nie zna języka
    rozmówców. A najgorzej bywa, kiedy język ojczysty (w tym przypadku
    polski) jest językiem obcym.
    To, że ktoś zacznie na samochód mówić "zegar", nie sprawi zmiany
    znaczenia. Jeśli nieuk zacznie na lampę mówić malowidło, to może go
    zrozumieć tylko jemu podobny nieuk.
    Plafoniera nigdy nie była, nie jest, ani nie będzie plafonem.
    Śmieszne bywa, kiedy ktoś staje w obronie nieuka, bo zawsze swój broni
    swego. :D
    I to już wszystko.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 100. Data: 2019-01-03 21:38:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 02 Jan 2019 15:01:20 +0100, Akarm wrote:
    > Co Ty pie...sz?
    > Jaką rację obaj?
    > Plafon jest malowidłem na suficie.
    > Plafon jest wyłącznie malowidłem na suficie.
    > Plafonem nie jest lampa!
    > Wie o tym każdy człowiek.
    >
    > A może raczej - każdy człowiek, który jest choć trochę inteligentniejszy
    > od taboretu

    https://www.2bm.pl/plafony
    https://www.ceneo.pl/Lampy_sufitowe/Rodzaj:Plafony.h
    tm
    https://mlamp.pl/11-lampy-sufitowe-plafony
    https://www.homebook.pl/produkty/plafony

    > Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

    Współczuję. Życie z samym sobą to musi być nie lada udręka.

    Mateusz