  • 41. Data: 2018-12-31 01:07:42
    Temat: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niestety nie. Halogen i zwykla zarowka emituja za malo niebieskiego. Oko ma mala
    czulosc na niebieskie bo wyrownuje to duzo niebieskiego w swietle slonecznym. Bialy
    led ma duzo niebieskiego. Troche za duzo ale do zastosowan oswietleniowych nadmiar
    jest oslabianym filtrem. Dlatego biale diody COB maja pomaranczowa zalewe robiaca za
    filtr oslabiajacy niebieski i fioletowy.

  • 42. Data: 2018-12-31 02:06:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 00:18:22 +0100, HF5BS napisał(a):
    > Użytkownik "Ilona" <i...@u...net> napisał w wiadomości
    > (...)
    >
    > Lat temu ok. 20, z powodzeniem wykonałem próbę, będąc kilkadziesiąt metrów
    > pod ziemią w bunkrach MRU. Po całkowitym przyzwyczajeniu się do ciemności,
    > byłem w stanie dostrzec, bardzo, bardzo słabo, ale się udało, zarys palców,
    > którymi machałem sobie przed oczami. Na moją prośbę inni to potwierdzili
    > wobec siebie. W ogóle całość widziałem ciemnoczerwono, dość znacznie
    > zaszumione.

    Ciekawe. A cudze palce widzielisce, czy tylko wlasne ?

    Bo o ile diody IR z pilota oko jeszcze widzi - tylko trudno powiedziec
    czy to widmo diody wchodzi w pasmo widzialne, czy czulosc oka w bliska
    podczerwien ... to cieplo z reki jest dalekie.

    Efekt czysto termiczny, czy zludzenie ?

    A fizjolodzy twierdza, ze odwrotnie

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawisko_Purkiniego

    J.

  • 43. Data: 2018-12-31 02:07:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 16:07:42 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    > filtrem. Dlatego biale diody COB maja pomaranczowa zalewe robiaca
    > za filtr oslabiajacy niebieski i fioletowy.

    A to filtr oslabiajacy, czy luminofor zamieniajacy niebieski na zolty
    ... i inne ?

    J.

  • 44. Data: 2018-12-31 02:59:16
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-12-31 01:07, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    jest oslabianym filtrem. Dlatego biale diody COB maja pomaranczowa zalewe robiaca za
    filtr oslabiajacy niebieski i fioletowy.

    zależy na którym rysunku :)

    Na tym np: coś tam jednak emituje.

    http://www.city-data.com/forum/attachments/home-inte
    rior-design-decorating/103873d1353225783-combining-l
    ed-incandescent-lighting-your-room-spectrumcompariso
    n.png

    a na tym już nie :(

    https://media.mercola.com/ImageServer/Public/2016/Oc
    tober/led-lighting-2.jpg

    Najlepiej samemu zobaczyć.

    http://www.euhou.net/index.php/exercises-mainmenu-13
    /classroom-experiments-and-activities-mainmenu-186/1
    78-a-home-made-spectroscope

    poniżej są też przykładowe widma.

    http://www.pl.euhou.net/docupload/files/Excersises/W
    orldAroundUs/Spectroscope/Spectra/halogen_lamp_12_s.
    jpg

    http://www.pl.euhou.net/docupload/files/Excersises/W
    orldAroundUs/Spectroscope/spec_17.jpg

  • 45. Data: 2018-12-31 10:19:50
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 31 Dec 2018 00:18:22 +0100, HF5BS pisze:
> [...]
    > byłem w stanie dostrzec, bardzo, bardzo słabo, ale się udało, zarys palców,

    Nie jestem pewien, czy można dać temu wiarę. Sporo pracowałem w ciemni,
    po zgaszeniu światła i po przyzwyczajeniu się wzroku z czasem udawało się
    dostrzec ręce, którymi operowałem przy negatywach. Kiedyś zrobiłem
    eksperyment i szybko zapaliłem światło nie zmieniając pozycji. Okazało
    się, że w rzeczywistości stanowisko do pracy było w nieco innym miejscu,
    niż je ,,widziałem". Ot, siła sugestii.

    k.

  • 46. Data: 2018-12-31 10:55:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 29 grudnia 2018 17:32:28 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > żyrandol. Gwinty to E27.
    >
    > Rozglądam się za LEDami przypominającymi kształtem żarówki. Widuje takie
    > z >2000lm i mocy około 20W. Interesowala by mnie w zasadzie moc świetlna
    > porównywalna z żarówką 200W. Co ciekawet producenci dla LEdów 20W
    > poddają strumienie od 700 do 2000. Troche zdumiewające :/
    >
    > Czy jest coś godnego polecenia? Nie chodzi o fikuśne drogie zabawki,
    > tylko o coś osiągalnego w sklepie. W sensownej cenie. Jak
    > najjaśniejszego w rozmiarze żarowki.
    >
    > Świetlówki spiralne mają niestety zbyt często duży wymiar przy dużej

    Praktycznie wszystkie żródła światła wymieniłem u mnie w ciagu ostatnich 2 lata na
    ledy
    Wcześniej kupowałem z różnych miejsc(ali, markety itp) od jakiegoś czasu kupuje od
    https://allegro.pl/uzytkownik/ledsource/oswietlenie-
    zrodla-swiatla-10774?order=m&rodzaj-gwintu=E27&moc-o
    d=20
    Nie mogę złego słowa powiedziec
    Sprawdź ofertę tego gościa

  • 47. Data: 2018-12-31 11:15:55
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 22:04, J.F. pisze:
> [...]
    iaczem-4xe27.html

    > Nie ma miejsca - brakuje nawet na spiralna swietlowke.
    >
    > J.

    Miałem w pokoju dzieci (stare konie) lampę podobną do tej
    https://allegro.pl/oferta/wentylator-sufitowy-lampa-
    wiatrak-zyrandol-classic-7240265774

    chodzi głównie o taki stożkowy plafonier skierowany w dół.
    W środku miejsce na poziomo zamocowana żarówkę E14
    Żarówka świeciła tylko w jedna stronę ( oprawka zasłaniała) a z racji
    gabarytów nie dało się tam wcisnąć nic o dużej mocy.
    Po wielu kombinacjach z różnymi "płaskimi" LEDami skończyło się
    wypieprzeniem klosza, dokręceniem na 3 szpilkach innego większego
    plafoniera (nawet kolor pasuje) wyrąbaniem centralnych otworów w obu
    plafonierach i wstawieniu w uzyskaną w ten sposób pionową przestrzeń
    oprawki E27 z mocną żarówką LED standardowych rozmiarów. Teraz żarówka
    oświetla cały klosz równomiernie i z mocą taką jak chcieli domownicy.
    W razie wymiany to zwykła żarówka.

  • 48. Data: 2018-12-31 12:39:51
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 30.12.2018 o 21:55, ToMasz pisze:
    [...]

    > Dużo światła dostaniesz z xenona samochodowego

    Emituje sporo UV. W sam raz do pokoju dziecka, nie będzie problemów z
    krzywicą.

    P.P.

  • 49. Data: 2018-12-31 12:47:07
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 30.12.2018 o 22:06, J.F. pisze:
    [...]
    > A w szkole na korytarzu swietlowki :-)

    Zgodnie z prawem w szkole źródła światła muszą mieć CRI co najmniej 80%,
    a to już całkiem przyzwoite światło.
    U nas na uczelni po kontroli wymieniono wszystkie świetlówki. Ktoś to
    więc sprawdza.

    P.P.

  • 50. Data: 2018-12-31 15:10:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    HF5BS napisał(a) :
> [...]
    > progu ustalić). To też chyba pozostałość po czasach, gdy widoczność koloru w

    Bezzzzdura. Byłem, widziałem. To nie oczy się przyzwyczaiły do
    ciemności, tylko ściany świeciły. Na niektórych ścianach są osady
    soli mineralnych pozostałych po przenikającej te ściany wilgoci.
    I absorbują światło. Naturalne zjawisko luminescencji. W
    niektórych miejscach są nacieki minerałów szerokie na 10-15 cm i
    grube na kilka cm. Wystarczyło je oświetlić z bliska i potem
    ładnie sobie świeciły przez długie minuty.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B