  • 1. Data: 2010-06-30 17:41:29
    Temat: Najtańszy Hardware Open Source lub modyfikowany firmware
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    Mam pytanie do wszystkich uczestników grupy.

    Szukam najtańszego sprzętu, które posiadało by USB które można zmienić w USB
    HID (klawiatura). Cena powinna być na poziomie 20 zł maksymalnie 50zł.

    Urządzenie nie musi mieć wyświetlacza, ale powinno mieć przynajmniej 3
    przyciski, które można oprogramować lub jakas inną formę wprowadzania danych
    (wyświetlacz dotykowy).

    Wielkość nie gra roli o ile sprzęt potrafi działać bez zasilania z sieci
    energetycznej. Może być to router, klucz USB, komórka, książka
    elektroniczna, mid, PMP, mp4... cokolwiek. Oczywiście im mniejsze tym
    lepiej.

    Może jest jakiś otwarty grajek mp3 gdzie można zmienić firmware, może jakas
    komórka z wyjściem usb gdzie da się przeprogramować wyjście USB. Arduino ale
    jakas tansza wersja bez zasilania.

    Ideałem byłby linux lub jakiś otwarty system, ale za tę cenę raczej nie
    znajdzie się nic takiego. Sprzęt byłby zamiennikiem klucza kryptograficznego
    pozwalającego logować się za pomoca hasła jednorazowego. Coś podobnego do
    http://www.yubico.com/

  • 2. Data: 2010-06-30 18:55:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Bronek (bryx) Tatukl pisze:
> [...]
    > pozwalającego logować się za pomoca hasła jednorazowego. Coś podobnego do

    Rzeźbię coś takiego na atmedze8 - niestety z powodu sesji miałem
    przerwę, ale w wakacje wracam do pracy. Mam prototyp z dwoma przyciskami
    typu "micro-switch" (do wprowadzania kodu bit po bicie), ale ich
    wciskanie jest niewygodne, więc wziąłem się za robienie dla tego
    klawiatury dotykowej (8 przycisków). Koszt to 5zł + atmega8 (aktualnie
    zdaje się 8zł + przesyłka) + 2* płytka dwustronna.

    Token w porcie usb, a powyżej jeden z prototypów klawiatury
    pojemnościowej (dolna strona).
    http://img23.imageshack.us/f/aaaev.jpg/

    Niestety projekt aby był przetestowany zarówno pod względem hardware jak
    i software i nadał się do użytku potrzebuje jeszcze przynajmniej miesiąc
    czasu, więc jak potrzebujesz "na już" to nie pomogę.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-06-30 19:15:31
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    Michoo wrote:

> [...]
    > i software i nadał się do użytku potrzebuje jeszcze przynajmniej miesiąc
    > czasu, więc jak potrzebujesz "na już" to nie pomogę.

    Nie potrzebuje juz, ale chetnie zaprosze Cie bys pomogl w podobnym
    projekcie. Nie wiem czy znasz taki adres
    http://code.google.com/p/opencryptotoken/
    Odezwe sie tez e-mailem jesli pozwolisz.

  • 4. Data: 2010-07-01 07:07:17
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Urządzenie nie musi mieć wyświetlacza, ale powinno mieć przynajmniej 3
    > przyciski, które można oprogramować lub jakas inną formę wprowadzania

    Ekran dotykowy no no...
    Chcesz opchne ci Pocket PC za 40zł

    USB, Imtel PXA255 400MHz (Brak systemu, podpięty JTAG), Wyświetlacz chyba 4
    cale dotykowy...

  • 5. Data: 2010-07-06 18:17:28
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    k...@w...pl wrote:

> [...]
    > Chcesz opchne ci Pocket PC za 40zł
    >
    > USB, Imtel PXA255 400MHz (Brak systemu, podpięty JTAG), Wyświetlacz chyba

    nie ma usb, nie da sie zmienic firmware. Chyba, ze napiszesz program
    emulujacy his klawiature tak by dalo sie wymieniac latwo oprogramowanie.

  • 6. Data: 2010-07-08 07:44:50
    Od: <k...@w...pl>

    > nie ma usb,
    ma USB cały sprzęt podpina się do PC przez USB

    > nie da sie zmienic firmware. Chyba, ze napiszesz program
    > emulujacy his klawiature tak by dalo sie wymieniac latwo oprogramowanie.
    chciałeś sprzęt...

  • 7. Data: 2010-07-09 06:13:29
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    k...@w...pl wrote:

    > ma USB cały sprzęt podpina się do PC przez USB

    przez stacje dokujaca czy sprzet?

    > chciałeś sprzęt...

    dzialajacy i z otwartym firmawre.

  • 8. Data: 2010-07-13 13:21:28
    Od: <k...@w...pl>

    > przez stacje dokujaca czy sprzet?
    Przez stację dokującą ale nie rozbierałem

    > dzialajacy i z otwartym firmawre.
    Rosjanie coś robili na PXA255