  • 201. Data: 2013-08-01 09:25:19
    Temat: Re: [OT] Re: Naprawa chlodnicy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-31 23:19, k...@g...com pisze:

    > nieprawda.System będzie wydolny jak podniosą wiek emerytalny.

    Masz rację. Tak z 75 lat na początek może być.

    --
    Liwiusz

  • 202. Data: 2013-08-01 09:31:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Do braku żarcia nie można się przyzwyczaić.

    Owszem. Aktualnie mamy etap przyzwyczajania ludzi w wieku 65-67 lat i
    kobiet w wieku 60-67 lat.

    --
    Liwiusz

  • 203. Data: 2013-08-01 10:12:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 01 Aug 2013 07:39:15 +0200 osobnik zwany cef napisał:

    > Odpowiedziałem szerzej obok.

    stań nogami na ziemi

    > No jak emeryturę dadzą 100zł, to jaki to będzie rozkaz: palnij se w łeb?

    > Będzie gorzej.

    gorzej to masz w głowie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 204. Data: 2013-08-01 11:18:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Thursday, August 1, 2013, 10:12:44 AM, you wrote:

    [...]

    > gorzej to masz w głowie

    To, ze ma nie do końca poukładane, to jedno. To, że jatka staje się
    coraz bardziej prawdopodobna, to drugie. Tyle, ze z jatki i tak nic
    mądrego nie wyniknie, bo jesteśmy w sytuacji bez wyjścia.
    Chętnych do płacenia podwójnych składek można policzyć na palcach rąk
    starego stolarza. Reszta uważa, że obecne składki to już za dużo. Rząd
    miota się bez sensu usiłując załatać budżet i strasząc nas kradzieżą
    środków z OFE.

    Moim zdaniem krokiem we właściwą stronę byłaby wprowadzona w trybie
    szybkim zmiana ustawy o OFE:
    1. Zakaz inwestowania w obligacje zamiast NADAL OBOWIĄZUJĄCEGO nakazu.
    2. Nakaz upłynnienia posiadanych obligacji na rynku w wolnym tempie,
    żeby nie zaniżyć ich ceny.
    3. Ograniczenie do absolutnego minimum stałych marż OFE.
    4. Uzależnienie wynagrodzenia dla OFE od osiągniętych wyników
    inwestycji, do kar za straty włącznie.

    Jak w 1998 roku robiono zadymę wokół OFE byłem przekonany, że masa
    gotówki, jaka będzie do OFE wpływała, wróci do gospodraki (nie
    poprawiać) w postaci tańszych kredytów i ją mocno rozbudzi. Okazało
    się jednak, że ustawę o OFE skonstruowano tak, żeby zarządom OFE żylo
    się dostatnio bez względu na wyniki inwestycji a obowiązkowe
    inwestowanie w obligacje spowodowało, że wszelkie zyski z inwestycji
    zżerała marża OFE. Na rynek trafiło bardzo mało żywej gotówki :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 205. Data: 2013-08-01 11:43:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    masti wrote:

    > gorzej to masz w głowie

    I kto tu pisze, żeby stanąć nogami na ziemi?
    Rozejrzyj się - dziś dłubią tylko przy wieku emerytalnym,
    bo to temat odległy i niepowoduje tak od razu zamieszania
    i daje szanse na utrzymanie władzy.
    Potem się szuka w OFE, potem w podatkach, w zmniejszaniu świadczeń,
    potem pomysły cypryjskie itd

  • 206. Data: 2013-08-01 11:50:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 01 Aug 2013 11:43:19 +0200 osobnik zwany cef napisał:

> [...]
    > razu zamieszania i daje szanse na utrzymanie władzy.
    > Potem się szuka w OFE, potem w podatkach, w zmniejszaniu świadczeń,

    Za to Twój pomysł sprowadza się do zrobienia Somalii w Polsce

  • 207. Data: 2013-08-01 11:57:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-01 11:43, cef pisze:

> [...]
    > i daje szanse na utrzymanie władzy.
    > Potem się szuka w OFE, potem w podatkach, w zmniejszaniu świadczeń,

    Jednego nie rozumiem - ci zwolennicy-niewolnicy umysłowi państwowych
    emerytur - twierdzący że bez tego ludzie umrą z głodu...

    Ale jak się podwyższa wiek emerytalny - 60->67, potem z pewnością do 69
    itd. - czy ich nie zastanawia co będą jeść osoby, którym przesunięto
    wiek wzwyż?

    Skoro nie, to mam inny postulat - zamiast likwidacji emerytur (bo
    wiadomo, że wówczas ludzie będą pod płotem umierać) podwyższmy wiek
    emerytalny, gdzieś do 83 lat. Emerytury nadal będą, a koszty zostaną
    zredukowane.

    Może być?

    --
    Liwiusz

  • 208. Data: 2013-08-01 11:58:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-01 11:50, masti pisze:
    > Za to Twój pomysł sprowadza się do zrobienia Somalii w Polsce

    Bzdury. Jeszcze nie widziałem pirata somalijskiego w wieku emerytalnym.
    Somalię robią właśnie "młodzi", bo mają siłę, czas i brak innych perspektyw.

    --
    Liwiusz

  • 209. Data: 2013-08-01 12:03:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale jak się podwyższa wiek emerytalny - 60->67, potem z pewnością do 69
    > itd. - czy ich nie zastanawia co będą jeść osoby, którym przesunięto
    > wiek wzwyż?

    Jak to co? To co kupia za zarobione pieniadze w dobrze platnej pracy majac
    60-67 lat.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 210. Data: 2013-08-01 12:36:50
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 07:35:02 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    >
    > emeryturze)
    >
    > te proporcje się gwałtownie pogorszą:
    >
    > tak z pięć lat temu pracowało 1000 osób na ok 250 nieprodukcyjnych
    >
    > a w 2030 to będzie tych niepracujących trzy razy tyle.
    >
    > To jak pisze Liwiusz nie ma matematycznie szans się utrzymać.
    >

    > Więc odpowiadam: jestem chętny do zapłacenia większej składki
    >
    > emerytalnej, ale nie po to, żeby ją przekazać tym młodym emerytom
    >
    > czy innym nierobom. Zmiany są nieuniknione.
    >
    > Rząd zaczął łagodnie od wieku emerytalnego - na razie o rok czy dwa
    >
    > Kiedyś trzeba będzie coś zrobić z resztą.

    Wystarczy odnaleźć w necie dane i sprawa emerytur stanie się jasna i prosta. W latach
    sześćdziesiątych poprzedniego stulecia składka na emeryturę wynosiła kilkanaście
    procent wynagrodzenia. I wystarczała. Cud? Nie. wtedy ludzie żyli sporo krócej niż
    teraz. Wiek emerytalny w przeciągu kilkudziesięciu lat się nie zmienił a ludzie żyją
    prawie dziesięć lat dłużej. Dlatego nie wystarcza kasy.