  • 191. Data: 2013-07-31 23:13:18
    Temat: Re: [OT] Re: Naprawa chlodnicy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Wednesday, July 31, 2013, 9:48:47 PM, you wrote:

    > Przecież to można zmienić.
    > I od teraz tak nie będzie. Proste?

    Nie, bo nie po to zapierdalałem tyle lat, żeby mi teraz, tuż przed
    metą, ktoś zasady zmieniał.

    > Będzie rozkaz i tyle.

    Chyba całkiem ci odbija. Z niewolnika nie ma pracownika.

    [...]

    > Jak będziesz wychodził "naprzeciw glinom, naprzeciw tankom",

    Ja już wychodziłem. I choćby z tego właśnie powodu uważam, że mi się
    należy trochę spokoju na starość.

    > to będziesz pierwszy. Tylko teraz już historia będzie to inaczej oceniać
    > i "za wolność i nową Polskę" to będzie moja racja.

    Brunatny mundurek już masz?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 192. Data: 2013-07-31 23:14:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, July 31, 2013, 10:09:18 PM, you wrote:

    > Na to nie ma lekarstwa, powoli trzeba się do tego przyzwyczajać.

    Do braku żarcia nie można się przyzwyczaić.

    > System jest z matematycznego punktu widzenia bez przyszłości.

    Od zawsze był. Tylko pytam po raz kolejny: jesteś chętny do podwojenia
    składki emerytalnej?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 193. Data: 2013-07-31 23:19:24
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 31 lipca 2013 22:09:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Na to nie ma lekarstwa, powoli trzeba się do tego przyzwyczajać. System
    >
    > jest z matematycznego punktu widzenia bez przyszłości.
    >

    > --
    >
    > Liwiusz

    nieprawda.System będzie wydolny jak podniosą wiek emerytalny.

  • 194. Data: 2013-07-31 23:37:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Do pomagania swoim rodzicom nie potrzebuję podatków i ZUS. A wręcz
    > przeciwnie.

    Jako państwo pomagamy. Każdemu starszemu.

  • 195. Data: 2013-07-31 23:44:24
    Temat: Re: Naprawa chlodnicy
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > zaplątałeś się zupełnie w tych pomysłach. Skoro on może nie płacic to ja
    > też nie. Prawda?

    Ale rozumiesz, że jak czegoś nie płacisz to nie płacisz ?

  • 196. Data: 2013-07-31 23:47:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > miałeś kiedyś w ręku 100.000 zł?

    http://banknotypolskie.pl/banknoty/167/100000zl/

    Te ?

  • 197. Data: 2013-07-31 23:52:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    te też nie
    http://tierraincognita.blox.pl/resource/100_trillion
    _2009.jpg

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 198. Data: 2013-07-31 23:52:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 31 Jul 2013 23:44:24 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > Ale rozumiesz, że jak czegoś nie płacisz to nie płacisz ?

    a skąd wiesz, że nie płacę?

  • 199. Data: 2013-08-01 07:35:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie, bo nie po to zapierdalałem tyle lat, żeby mi teraz, tuż przed
    > metą, ktoś zasady zmieniał.

    (ciach) reszta i o brunatnym mundurku.

    Rozumiem te uwagi.
    Nie wiem jak to będzie wyglądało, ale bez zmian się nie obejdzie.
    Piszesz, że z niewolnika nie ma pracownika.
    Jak podniosą wiek emerytalny, to będzie to coś w rodzaju rozkazu.
    Ale emerytury może nie dostaniesz wcale.
    Tak sie zastanawiam w co ty wierzysz, że "zapierdalałeś tyle lat"
    i myślisz, że dostaniesz coś na godne życie?
    Jak dostaję te kwitki, że moja emerytura wyniesie 600zł
    (a nie zarabiam teraz mało), to wiem, że będę musiał pracować do śmierci
    (bez rozkazu)
    Żyję w realnym świecie i widzę jak jesteśmy niewydolni
    i nieefektywni w wielu firmach i urzędach, z którymi współpracuję.
    W jednej z firm nowy dyrektor jest uważany za dobrego organizatora,
    bo znalazł pracę ludziom przy przemeblowaniu zakładu i malowaniu
    krawężników. Szkoda, że ja za to płacę, bo głównym klientem
    tej firmy jest Państwo. Podobnie widzę jak płaci się z budżetu
    byłym "kombatantom" czy tym, którzy do wspólnego kotła nic nie dali.
    Jakby się to polikwidowało, to nie trzeba by
    dokładać tych 30-40mld (?) z budżetu.

    Nie jestem specjalistą, żeby przygotować program ratunkowy
    i nie wiem czy to oznacza - jak pisze obok masti - likwidację państwa,
    ale jedno wiem na pewno. Spójrz na statystyki proporcji osób, które pracują
    i utrzymują resztę. W ciągu najbliższych 20 lat (wtedy ja będę myśłał o
    emeryturze)
    te proporcje się gwałtownie pogorszą:
    tak z pięć lat temu pracowało 1000 osób na ok 250 nieprodukcyjnych
    a w 2030 to będzie tych niepracujących trzy razy tyle.
    To jak pisze Liwiusz nie ma matematycznie szans się utrzymać.

    Więc odpowiadam: jestem chętny do zapłacenia większej składki
    emerytalnej, ale nie po to, żeby ją przekazać tym młodym emerytom
    czy innym nierobom. Zmiany są nieuniknione.
    Rząd zaczął łagodnie od wieku emerytalnego - na razie o rok czy dwa
    Kiedyś trzeba będzie coś zrobić z resztą.

  • 200. Data: 2013-08-01 07:39:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    masti wrote:

    > nie. Chyba, że marzy ci się Mad Max.

    Odpowiedziałem szerzej obok.

    > jaki rozkaz? zakazujący przejścia na emeryturę?

    No jak emeryturę dadzą 100zł, to jaki to będzie rozkaz:
    palnij se w łeb?

    Będzie gorzej.