  • 81. Data: 2013-07-17 11:36:03
    Temat: Re: Naprawa chlodnicy
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 09:35:51 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

    > Ty mnie tu nie mamuj i nie tatuj. To, ze teraz ci aktualnie pracujacy oddaja
    >
    > ciezko zarobione pieniadze na wyplaty dla aktualnych emerytow to tylko wina
    >
    > ZUSu, bo przejebali pieniadze wlasnie tych aktualnych juz dawno temu.
    >
    > Niczym sie to nie rozni od piramidy finansowej.
    >

    > No i przykro mi - nie skorzystam ;-)
    >

    > --
    >
    > Artur
    >
    > ZZR 1200

    ZUS nigdy nie przejebał kasy żadnych emerytów bo jej nie miał. Praktycznie w tym
    miesiącu co zbierał kasę wypłacał ją emerytom i rencistom. ZUS nie gromadzi kapitału.
    Jak by miał gromadzić w dobrych czasach to wtedy składki były by wyższe. Były takie
    czasy że ZUS nie brał kasy z budżetu. To wynikało z tego że dużo ludzi pracowało a
    mało było na emeryturach. Teraz na jednego emeryta przypada dwóch pracujących. A w
    tym tysiącu do zusu jest nie tylko składka emerytalna ale i rentowa, zdrowotna i
    jeszcze jakieś inne. ZUS tylko zbiera całą sumę i ją potem dzieli. Są i systemy
    kapitałowe. Jakieś filary. One ruchają ludzi w dupę bez gumki. ZUS przy nich jest
    kryształowo czysty.

  • 82. Data: 2013-07-17 11:47:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-17, k...@g...com <k...@g...com> wrote:

> [...]
    kapitałowe. Jakieś filary. One ruchają ludzi w dupę bez gumki. ZUS przy nich jest

    Oooooczywiscie.

    http://www.wykop.pl/ramka/1147339/na-co-zus-trwoni-n
    asze-pieniadze/

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 83. Data: 2013-07-17 11:55:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >ZUS nigdy nie przejebał kasy żadnych emerytów bo jej nie miał.
    >Praktycznie w tym miesiącu co zbierał kasę wypłacał ją emerytom i
    >rencistom. ZUS nie gromadzi kapitału. Jak by miał gromadzić w dobrych

    ZUS zaczal po wojnie od nowa. Emerytury i renty musial placic od
    zaraz, a majatku nie bylo.

    >Były takie czasy że ZUS nie brał kasy z budżetu. To wynikało z tego
    >że dużo ludzi pracowało a mało było na emeryturach.

    A tego nie jestem pewien czy byly takie czasy.
    Za komuny ? Bo pozniej bylo bezrobocie.

    >Teraz na jednego emeryta przypada dwóch pracujących.

    Pracujacych, czy w wieku produkcyjnym ? Bo cos chyba za duzo.

    >A w tym tysiącu do zusu jest nie tylko składka emerytalna ale i
    >rentowa, zdrowotna i jeszcze jakieś inne. ZUS tylko zbiera całą sumę
    >i ją potem dzieli.

    No i jak ktos przez 40 lat wplaca po 500zl na emeryture, a potem
    zamierza przez 20 lat pobierac, to niech sie nie dziwi ze dostanie
    malo.

    >Są i systemy kapitałowe. Jakieś filary. One ruchają ludzi w dupę bez
    >gumki. ZUS przy nich jest kryształowo czysty.

    No, mysle ze ruchaja w ramach ustawy.
    Ale trzeba przyznac ze pobieranie 10% prowizji za zakup obligacji
    panstwowych, to niezle dymanie.

    J.

  • 84. Data: 2013-07-17 12:04:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 17 Jul 2013 08:32:50 +0000 (UTC), AZ

    > Sam potrafie zadbac o swoje pieniadze
    > i nie potrzeba mi do tego ZUSu.

    Ale usiadłeś i policzyłeś to choć raz z uwzględnieniem niekorzystnych
    zmiennych?

    Ja policzyłem i tak naprawdę to dużo się wcale nie oddaje na ten ZUS -- to
    przecież coś więcej niż sama emerytura. Ale nawet gdyby zaliczyć całą
    składkę ZUS na poczet emerytury przy założeniu że pracuje się 45 lat (i
    tyleż samo czasu się odprowadza składki) i 10 lat się weźmie emeryturę aż
    do śmierci (a przecież niektórzy biorą jeszcze dłużej), to wychodzi raptem
    3,5 tys. zł miesięcznie -- a gdzie tutaj jeszcze ew. opieka zdrowotna w
    czasie życia?

    Wszystko fajnie jak się nie choruje zbyt dużo, ale jak się trafi być
    uziemionym po wypadku, rak czy inne świństwo to się robi poważny problem i
    jednostka jest bezbronna w zderzeniu z rzeczywistością. Ciekawym jak wtedy
    byś gadał, że Ci ZUS nie potrzebny, jak w miesiąc ci leki i opieka
    szpitalna by zeżarła wszystkie Twoje oszczędności tzw. emerytalne -- a
    niewykluczone, że resztę zebranych dóbr też. Nadmienię tylko, że żadne
    ubezpieczenie prywatne, póki co, nie zaoferuje w rozsądnych pieniądzach
    tego co społeczne.

    Ludzie uciekają od płacenia zarówno ZUSu jaki i podatków, bo mają
    postkomunistyczne spaczenie. Dla nich liczy się tylko ich własny tyłek bo
    uznali się za wybitnie ciemiężonych. Dlatego ZUS jak i państwo ma czkawke
    -- i mieć ją będzie nadal z taką mentalnością obywateli.

    Dla przykładu popatrz sobie na Grecję. Tam też same cwaniaki mieszkają co
    myśleli że sobie sami poradzą -- a płacenie podatków i ubezpieczenia
    społeczne to są dla idiotów vel lemingów. Teraz nagle płacz, bo się okazuje
    że deklarowanych oszczędności brak, wszystko przepitolone, przejedzone,
    przepite, przelenione -- trzeba się wziąć w końcu do roboty to raban na
    ulicach. Niewykluczone, że my skończymy podobnie -- bo mentalność w szarej
    strefie mamy identyczną.

    --
    Pozdor Myjk

  • 85. Data: 2013-07-17 12:16:39
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 11:55:42 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > malo.

    > No, mysle ze ruchaja w ramach ustawy.
    >
    > Ale trzeba przyznac ze pobieranie 10% prowizji za zakup obligacji

    Za komuny były takie czasy. Od zatrudnionych w przedsiębiorstwach państwowych składek
    tak jak podatku dochodowego nie pobierali. To znaczy coś tam było ale jakoś hurtem
    było liczone. Tylu i tylu pracowników to tyle i tyle kasy bez żadnych osobistych
    kont. Indywidualnie płacili rzemieślnicy, wolne zawody itp. Wszyscy płacący wtedy tak
    samo jak dzisiaj bluźnili że ZUS to złodzieje, pomimo dużo niższej składki bluźnili.
    Budżet za komuny z tego co pamiętam nie dopłacał do emerytur. Co do II filaru.
    Pamiętam jak dziś jak były rozmowy przed wprowadzeniem i wszyscy że och i ach. A
    chyba Bańkowska uparcie twierdziła że gówno z tego będzie i żeby nie robić bo ludzie
    będą wychujani. I że cwaniaki od II filaru wezmą wysokie prowizje ( ZUS bierze chyba
    2%) a za resztę nakupują obligacji. Ale ustawa musiała przejść bo trzeba było coś dać
    byłej ubecji za nie pokazywanie kwitów jak to elyty polityczne donosy na siebie za
    komuny słały i jak ówczesna opozycja chlała wódę z władzą.

  • 86. Data: 2013-07-17 12:25:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał

    >A niby skąd mieli mieć pieniądze? System emerytalny startował po
    >drugiej wojnie światowej od ZERA. Musząc wypłacać już emerytury.
    >NIGDY
    >nie zdołał stworzyć kapitału.

    Ale tez - gdzie mialby ten kapital lokowac ?
    W PZPR ?

    >A jednak się różni i to znacznie.

    Nie daje pierwszym krociowych zyskow ?

    No, tym po wojnie dal :-)

    J.

  • 87. Data: 2013-07-17 12:30:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 17 Jul 2013 12:34:33 +0200, Krzysztof 45

    > Kurwa ależ ty masz mózg zjebany.

    Powiedział Krzyś, który śpi z "ryżym" na ustach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 88. Data: 2013-07-17 12:34:33
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-17 09:59, Myjk

    > To się wyprowadź trutniu na Białoruś i dokładaj na gajer Łukaszenki.

    Kurwa ależ ty masz mózg zjebany.

    --
    Krzysiek

  • 89. Data: 2013-07-17 12:47:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, July 17, 2013, 12:25:04 PM, you wrote:

    > Ale tez - gdzie mialby ten kapital lokowac ?
    > W PZPR ?

    To nieistotne - nie było czego lokować. Od samego początku nie było
    zgody na to, żeby równocześnie tworzyć własny kapitał i płacić tym,
    którzy prawa do emerytur nabrali.

    W 1999 roku próbowano tak zrobić ale obciążając OFE OBOWIĄZKIEM
    inwestowania w państwo (obligacje), co się teraz odbija czkawką. Wtedy
    wymyślono, żeby deficyt budżetu załatać przy pomocy OFE. A teraz nie
    chce się realizować zobowiązań czyli nas okraść po prostu.
    Na dokładkę przyjęto absurdalny sposób oceny OFE - liczył się wynik
    finansowy zarządu a nie kapitału, którym zarządzano. A zarząd zawsze
    na siebie zarabiał, bo marże były od początku idiotycznie wysokie.

    Ale do meritum - decyzja o otwarciu kapitałowych emerytur powinna
    zapaść znacznie wcześniej. I zamiast głupawych świadectw udziałowych,
    które okazały się nic nie warte, trzeba było WTEDY pokryć pożyczkę
    pokoleniową z przychodów ze sprzedaży majątku i pozwolić OFE
    inwestować w GOSPODARKĘ a nie w budżet. Jednak - jak zwykle -
    ważniejsze było połatanie bieżączki i w 1999 roku było już
    pozamiatane. Nakaz inwestowania w obligacje tylko dobił gospodarkę.

    > Nie daje pierwszym krociowych zyskow ?
    > No, tym po wojnie dal :-)

    Ale oni przed wojną na swoje emerytury choć częściowo zapracowali. Nie
    ich wina, że wojna rozpieprzyła świeżo stworzony system.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2013-07-17 12:53:43
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-16 23:24, John Kołalsky pisze:
    > ...] firma prowadzi działalność, klient kupuje usługę. Nie
    > wątpię, że jakoś tę działalność trzeba prowadzić, ale .. trzeba być
    > trochę realistą. Jeśli coś nie jest dla klienta warte 100zł to się tego
    > za tyle nie sprzeda.

    Racja. Ale ten zakład do którego AZ poszedł od wczoraj chyba nie
    istnieje i zna realia oraz rynek. A jeżeli nie funkcjonuje od wczoraj i
    jedzie na stawkach jakie ma, to znaczy że i klientów też ma.
    --
    Krzysiek