  • 41. Data: 2010-06-15 21:50:03
    Temat: Re: Naprawa scalaka BGA w laptopie
    Od: "Wojciech_B" <w...@s...net.pl>

    Stary temat ale moze cos dodam.Naprawiałem jakis rok temu dwie płyty główne
    PCta (Gigabyte) które kupiłem uszkodzone na Allegro.Obie uszkodzone podobnie
    (chipset nForce NVIDIA 6100).Z narzędzi miałem tylko opalarkę 2-stopniową
    (300 stopni i 500) z dorobionym wylotem ze starego,rowerowego
    dynama.Średnica wylotu około 10mm a aby zmniejszyć wylot powietrza wyciąłem
    na boku okienko aby nadmuch nie był za duzy.Jako topnika uzyłem
    rozpuszczonej w alkoholu kalafonii.Wlałem pod układ sporo tego topnika i
    grzałem ta opalarka do momentu aż z pod układu topnik zaczął mocno się
    "gotować" wypływając na zewnątrz-opalarka ustawiona na I stopień
    (300stopni).Nagrzewanie trwało około 1-2 minut,gdy już topnik bulgotając
    wypłynął przestałem nagrzewać.Po ostygnieciu czystym spirytusem za pomoca
    pędzelka wypłukałem to co jeszcze tam było.Obie płyty zostały
    naprawione,tyle, że na te chipsety założyłem wiatraczki ze starych
    grafik.Płyty działaja już prawie rok bez żadnych problemów.