  • 21. Data: 2011-11-17 13:36:25
    Temat: Re: Nawigacja w Biedronce Goclever 5070
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pablo" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:30578969.
    >czy ktoś mi może powiedzieć czy w tym biedronkowym gpsie znajdę małe
    >miejscowości typu Orzesze (woj. śląskie)?

    Slaskie Orzesze wcale nie jest takie male, za to jest wredne i inne
    nawi tez maja klopoty :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-11-18 01:24:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-16 14:59, elmer radi radisson pisze:

    > Wiecej zwojow, lepszy rdzen? ;). Jest szansa na poprawe. W kazdym
    > razie u mnie podzialalo to wystarczajaco dobrze. Inna sprawa
    > jesli sie to gdzies 'ulewa' poza linia zasilajaca i indukuje
    > sie bezposrednio sygnalem w.cz. od strony anteny albo w radiu
    > z plastikowa pokrywa obudowy ;)
    Niestety, 99% małych ładowarek posiada otwarte rdzenie cewek w
    przetwornicy (a jak toroid -to baaardzo marny), więc robią za antenę
    elektromagnetyczną "same z siebie", a kablami wychodzi tylko to, co się
    "na powrót" w nich zaindukuje

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2011-11-18 11:19:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    Friday, November 18, 2011, 1:24:53 AM, you wrote:

> [...]
    > przetwornicy (a jak toroid -to baaardzo marny), więc robią za antenę
    > elektromagnetyczną "same z siebie", a kablami wychodzi tylko to, co się

    Nie tak - przede wszystkim "oszczędza się" na kondensatorach - zamiast
    porządnych kondensatorów o małej ESR i ESL pakuje się byle badziewia o
    za małej pojemności i za dużej impedancji. Ponieważ największa
    pulsacja prądu w przetwornicy step-down jest na jej wejściu, to
    przewody prowadzące do gniazda zapalniczki robią za anteny siejące
    zakłóceniami. I dokładanie "pierścionków" na przewody między ładowarką
    a urządzeniem to już tylko pudrowanie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-11-18 12:03:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Nie tak - przede wszystkim "oszczędza się" na kondensatorach - zamiast
    > porządnych kondensatorów o małej ESR i ESL pakuje się byle badziewia o
    > za małej pojemności i za dużej impedancji.
    A to też. Ale co powiesz na stosowanie dławika (w stepdown!) w formie
    kawałka pręcika (jak wkładz z ołówka) i na tym nawinięte N zwojów
    (wygląda jakby chińskie dzieci robiły te dławiki na z.p.t.)? Miniaturka
    "anteny ferrytowej"? A tak wygląda _oryginalna_ ładowarka "HTC" ...
    Kondensatory to oczywiście elektrolity "najtańsze jakie udało się znaleźć"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 25. Data: 2011-11-18 12:21:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    Friday, November 18, 2011, 12:03:23 PM, you wrote:

> [...]
    > "anteny ferrytowej"? A tak wygląda _oryginalna_ ładowarka "HTC" ...
    > Kondensatory to oczywiście elektrolity "najtańsze jakie udało się znaleźć"

    Przetwornice step-down pracują zazwyczaj w trybie CCM, bez gwałtownych
    zmian prądu w dławiku i zasięg zakłóceń przekazywanych drogą
    magnetyczną jest stosunkowo niewielki w porównaniu z tym, co dzieje
    się na ścieżkach i przewodach po stronie wejścia przetwornicy.

    Oczywiście stosowanie rdzenia walcowego czy szpulkowego
    nieekranowanego nie jest zgodne ze sztuką ale - wbrew pozorom - nie
    stanowi takiego kłopotu. Tym bardziej, że fizyczna długość takich
    rdzni jest mikroskopijna i większość pola zamyka się w małej
    odległości od rdzenia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-11-18 20:22:22

    Tue, 15 Nov 2011 00:23:29 +0100, w <j9s7th$ahs$1@news.dialog.net.pl>, "Marcin
    \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp> napisał(-a):

    > No i RAMu za mało. Mam Mio Moov 500 z 64MB, brat ma S502 ze 128MB.
    > Różnica w działaniu AM jest widoczna po zapchaniu sporą ilością punktów
    > POI z Miplo.

    Punkty z miplo masz obecnie wbudowane w AM.

    Ale kupować Goclevera i tak nie warto -- ekran to żenada.