  • 71. Data: 2006-08-24 08:46:53
    Temat: Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Od: "Andy" <b...@w...pl>

    > Bo jeżeli tak, to może założyłbyś jakiś automat (procmail) do wysyłania
    > potwierdzeń odbioru, kółeczko się zamknie i w końcu ten jeden jedyny
    > administrator który tam jeszcze pracuje, zainteresuje się dlaczego
    > korporacyjny serwer pocztowy jest przeciążony i tym sposobem trafi na
    > Twoje zgłoszenie ... ech, rozmarzyłem się ...

    Ech, chyba nie sugerujesz że mam większą rurke od TP? :P

    OffTopicznie

  • 72. Data: 2006-08-24 09:26:05
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Thu, 24 Aug 2006 10:23:19 +0200, użyszkodnik Asmodeusz
    <c...@n...asmodeusz.prv.pl> napisał:

    > No akurat to, to jest w logach.

    do których ma dostęp ftp i uprawnione służby, nie zaś admin
    atakowanego przez dziecko nerwozdrady servera

  • 73. Data: 2006-08-24 13:04:54
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Andy <b...@w...pl> wrote:

    > Ech, chyba nie sugerujesz że mam większą rurke od TP? :P

    a może by tak parę tysięcy poszkodowanych zrobiło, i kto wie...

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 74. Data: 2006-09-12 06:40:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Tomek Kruk" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Pliki txt się ładnie kompresują. Na 1 szt DVD możesz mieć 0,1 TB tekstu.
    Automatyczny zmieniacz płyt kosztuje nieco więcej od dobrej pralki.
    Pozostaje tylko czy TP ma wystarczającą ilość pieniędzy. :-P
    Stać na to sieci osiedlowe, a nie stać operatora dostarczającego usługę
    DROŻEJ?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 75. Data: 2006-09-13 06:31:35
    Temat: Re: [POLIP] Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > To sa metody, ktore nie wymagaja wnikania w ruch abonenta,
    > a decyzja podejmowana jest przez serwer SMTP. Dodatkowo nie ma tu
    > zadnych problemow z zaszlosciami, kazdy moze takiego czegos uzywac
    > niezaleznie od rodzaju i wersji systemow sieciowych.
    Ale uzywanie 25/tcp do mail submission to jest wlasnie zaszlosc.
    Pierwotnie mial sluzyc tylko do wymiany poczty miedzy serwerami.
    Do wysylania poczty od MUA do MTA przewidziany jest port 587/tcp.
    Uzywajmy go, a da sie rozdzielic transfer wiadomosci pomiedzy serwerami
    od nadawania, co wyeliminuje syfy z smtp engine (za to pewnie syf
    zacznie krasc hasla do kont).

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 76. Data: 2006-09-13 10:53:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale uzywanie 25/tcp do mail submission to jest wlasnie
    > zaszlosc. Pierwotnie mial sluzyc tylko do wymiany poczty miedzy
    > serwerami.

    Ten port normalnie sluzy do przeslania poczty od klienta do serwera
    (E)SMTP (i pierwotnie wlasnie do tego samego sluzyl). W przypadku
    obcego systemu nie mozemy jednak tego zakladac, tak samo jak nie
    mozemy zakladac ze pakiet, ktory wyglada jak TCP, bedzie w ogole
    mial cos wspolnego z TCP. Protokoly powyzej IP sa zdefiniowane
    tylko w kontekscie konkretnej pary hostow IP, zaden inny komputer
    (router) po drodze nie powinien interpretowac payloadu IP (tak samo
    jak np. centrala telefoniczna nie powinna wnikac w przesylany
    dzwiek, np. zakladac ze to bedzie rozmowa 2 osob a nie jakis pisk).

    Z drugiej strony mozna miec na neostradzie maszyne robiaca za
    "serwer poczty", i jesli serwer SMTP nie ma nic przeciwko przyjeciu
    od niej (klienta SMTP) listu, to nie widze problemu. Natomiast
    dane o tym, ze ten IP jest dynamiczny, moga i powinny byc dostepne,
    by serwer SMTP mogl podjac wlasciwa decyzje (na podstawie tych
    danych oraz np. danych TLS i AUTH).
    --
    Krzysztof Halasa