  • 11. Data: 2016-10-13 21:39:16
    Temat: Re: Nie całkiem OT: Uwaga, kawa jest gorąca, czyli dzieci, nie huśtać się na mikrofali - zaraza jest już w Ojropie...
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > BTW. Z tym mcdonaldsem to też nie jest tak jak sie powszechnie mniema bo tam
    > nie dość że klienci zwracali uwage obsłudze że temperatura jest ustawiona za
    > wysoko (nakazał to jeden z managerów w tym punkcie) i mimo kolejnych molestów
    > nie została ta praktyka zaniechana to jeszcze jak kobita sie oparzyła
    > (starsza babka 70 lat poparzyła se uda) i chciała zwrot kosztów szpitalnych
    > (jakieś 20k$) to ją przegonili. No to poszła i wygrała te 2,8mln$:
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Liebeck_v._McDonald%27
    s_Restaurants

    Zara, to jaka ma być temperatura wody do parzenia kawy/herbaty?
    Wojtek

  • 12. Data: 2016-10-13 21:41:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "wowa"

> [...]
    s_Restaurants

    Zara, to jaka ma być temperatura wody do parzenia kawy/herbaty?
    ---
    Nie do parzenia tylko do podawania

  • 13. Data: 2016-10-13 22:16:43
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 października 2016 21:39:40 UTC+2 użytkownik wowa napisał:

    > Zara, to jaka ma być temperatura wody do parzenia kawy/herbaty?
    > Wojtek

    nie znam sie bo kawoszem nie jestem ale internet twierdzi tak:
    http://www.braunhousehold.com/pl-pl/przepisy-i-porad
    y-domowe/all-about-coffee/what-defines-a-good-cup-of
    -coffee/brewing-methods-and-temperature

    http://barwysmaku.blogspot.com/2011/04/kawa-piec-bed
    ow-bezwiednie-popenianych.html

    Parzyc nalezy gorącą ale podawać nie aż taka gorącą...

  • 14. Data: 2016-10-13 23:28:02
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ? Przecież to jedyny i najlepsiejszy sposób krojenia, sam tak robię :)
    > Figiel polega na ostrym nożu.

    No, gdybym miał knajpę, to u mnie kucharz tak krojący (na rękę),
    najprawdopodobniej długo by nie popracował... A jako BHPowiec, byłbym raczej
    czepialski...
    Za dużo się napatrzyłem na skutki zranień od noża, takich kuchennych
    zranień, aby spokojnie na to patrzeć...

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 15. Data: 2016-10-16 13:46:24
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > czepialski...
    > Za dużo się napatrzyłem na skutki zranień od noża, takich kuchennych zranień,

    Wiele razy się zaciąłem ale nigdy przy krojeniu bułki :) Można kroić do
    połowy i ją obracać ale to dłużej trwa. Jaki masz sposób dozwolony
    przez BHP?
    Wojtek

  • 16. Data: 2016-10-16 14:24:17
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > http://barwysmaku.blogspot.com/2011/04/kawa-piec-bed
    ow-bezwiednie-popenianych.html

    > Parzyc nalezy gorącą ale podawać nie aż taka gorącą...

    No to jest kilka problemów bo te papierowe kubki dość dobrze trzymają
    ciepło. Czyli zalać chłodną wodą czy czekać kilkanaście minut z
    podaniem? Z jaką temperaturą podawać? 60C też jest odczuwane jako
    gorące. Sprawy gdzie jest winna głupota nie powinny być rozpatrywane
    przez sąd. Wyobraź sobie że na każdej szufladzie i drzwiach masz napis
    "uwaga! Niebezpieczeństwo przycięcia palców!". Dawniej nie było tylu
    ostrzeżeń i zabezpieczeń i ludzkość jakoś przeżyła. Gdzieś widziałem
    zdjęcie instalacji elektrycznej w domu prowadzonej gołymi drutami na
    izolatorach :)
    Wojtek

  • 17. Data: 2016-10-16 14:40:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-16 o 14:24, wowa pisze:
    > Gdzieś widziałem zdjęcie instalacji elektrycznej w domu prowadzonej
    > gołymi drutami na izolatorach
    Może myszy obżarły?
    One miały taka tekstylną izolację. :-)
    https://www.google.pl/search?q=old+wire+electrical+i
    nstallations+home&safe=active&client=opera&hs=mzm&bi
    w=1866&bih=1044&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKE
    wi4pPelqt_PAhWE1xQKHeyvDVoQ_AUIBigB&dpr=0.9#q=old%20
    wire%20electrical%20installations%20home%20insulator
    &tbm=isch&tbs=rimg%3ACQn7_1fShZglHIjiQFtfRVwYZmF1gn7
    Z7-EHRDPdSHHRRJPv3SbSWZRP5ooHQX8HDGeU4GfZgrmBuU-aC35
    RjzDH6FSoSCZAW19FXBhmYERvZBCn_1F6oIKhIJXWCftnv4QdERw
    DjeUpclxD8qEgkM91IcdFEk-xEUzkXHeAuL1yoSCfdJtJZlE_1mi
    EecAMwC2oIUGKhIJgdBfwcMZ5TgRWkWmh39osiMqEgkZ9mCuYG5T
    5hEBxpV9CTT82SoSCYLflGPMMfoVEQ_1HGA_1YPNgK&safe=acti
    ve

    A tu gdy ktoś miał kiepski czytnik i mu się połamało :-)
    http://tiny.pl/gwvs9

    Robert

  • 18. Data: 2016-10-16 21:18:50
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 12 Oct 2016 18:46:10 +0200 wowa <w...@g...pl> napisał:

    >Miałem kosiarkę do trawy, w instrukcji było napisane " nie wolno rękami
    >zatrzymywać wirującego noża" :)
    >W McD już masz napisy "podawana kawa i herbata jest gorąca" :) Im

    W Pizza Hut jak podają pizzę to też mówią że patelnia jest gorąca :-)

    To wszystko jest pochodną procesów wytaczanych firmom przez debili,
    którzy zrobili sobie krzywdę ignorując oczywiste zagrożenia.

    Podkład muzyczny do wątku:
    https://www.youtube.com/watch?v=MeXQBHLIPcw

    :-)

  • 19. Data: 2016-10-16 23:20:16
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-16 o 13:46, wowa pisze:

    > Można kroić do połowy i ją obracać ale to dłużej trwa. Jaki masz
    > sposób dozwolony przez BHP? Wojtek

    Nie potrzeba do tego elektroniki (tak co do "OT"), ale niezwykle
    poręcznej maszynki, nawet nie-elektrycznej! Takiej do krojenia, z jednej
    strony korbka, z drugiej obrotowa, ostra tarcza, oraz takie "prowadnice"
    do krojonych wiktuałów, pozwalające ustawić zadaną grubość "sznytek".
    Wygodne i szybkie w użyciu, warto sobie kupić. Oprócz pieczywa, sera ż.,
    czy wędlin, to szczególnie dobrze się sprawdza przy szatkowaniu cebuli.
    Przyspiesza tę operację dwukrotnie.

  • 20. Data: 2016-10-17 18:25:48
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Wiele razy się zaciąłem ale nigdy przy krojeniu bułki :) Można kroić do
    > połowy i ją obracać ale to dłużej trwa. Jaki masz sposób dozwolony przez
    > BHP?

    Przypuszczam, że taki, że bardziej opłaci mi się zwinąć interes, niż robić w
    pełni zgodnie z BHP...

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"