  • 11. Data: 2014-09-01 16:46:47
    Temat: Re: Nie ma to jak chmura
    Od: atm <...@v...pl>

    > No i tu mamy następne plotki powielane - po co tak spekulujesz?
    > Nie wiesz a już forujesz wyroki... Też miał wpadkę? Jaką wpadkę?
    > Też ktoś założył hasło '1234' ? Albo "Adam69"? No właśnie...

    No tak, bo nie ma to jak bezpieczenstwo w sieci:
    http://myapple.pl/content/5417-wlamanie-do-chmury-ad
    obe-wykradzione-dane-uzytkownikow.html
    http://www.kaspersky.pl/about.html?s=news_warnings&c
    at=4&newsid=1521
    http://www.conowego.pl/aktualnosci/wyciekly-dane-uzy
    tkownikow-ubisoft-9788/

  • 12. Data: 2014-09-01 16:51:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > W tej chwili jeszcze zadnen z duzych graczy (w tym wypadku Apple) jeszcze
    > sie nie wypowiedzial. Chyba jednak zgodzisz sie, ze ciezko uwierzyc w
    > wersje, ze 100 celebrytow mialo na tyle beznadziejne hasla, ze dalo sie je
    > "odgadnac" brute forcem? Jesli jednak przyjac ten scenariusz to tez
    > swiadczy o slabych zabezpieczeniach - uzytkownik a szczegolnie uzytkownik
    > sprzetu Apple powien byc zabezpieczony odgornie przed wprowadzeniem zbyt
    > prostego do zlamania hasla.

    Pewnie, losowo generowanie powinny być tylko możliwe do używania :-)

  • 13. Data: 2014-09-01 16:57:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-01 16:51, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > Pewnie, losowo generowanie powinny być tylko możliwe do używania :-)

    Jasne, UE cos wymysli ;]

  • 14. Data: 2014-09-01 16:59:46
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 01 Sep 2014 16:38:17 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    > jeszcze sie nie wypowiedzial. Chyba jednak zgodzisz sie, ze ciezko
    > uwierzyc w wersje, ze 100 celebrytow mialo na tyle beznadziejne hasla,

    I wszyscy mieli iPhone i MacBooki i trzymali cały ten towar w iCloud? LOL

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 15. Data: 2014-09-01 17:05:12
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-01 16:59, P.B. wrote:

    > I wszyscy mieli iPhone i MacBooki i trzymali cały ten towar w iCloud? LOL

    Miec Samsunga w tym towarzystwie to obciach ;]

  • 16. Data: 2014-09-01 17:22:26
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-01 16:14, Pszemol wrote:
> [...]
    > dobre hasła założone? Mało to znacie użytkowników którzy jako
    > haseł używają '1234' albo 'password'? Albo jakąś kluczową, znaną
    > wszstkim harakterystyczną frazę i "dla bezpieczeństwa" (bo serwer
    > wymusza cyfry i litery) dodany na końcu dwie cyfry roku urodzenia.
    > Bo ja znam wielu takich ludzi. I osobiście odgadłem koledze hasło do
    > zipa którym to kiedyś zahasłował nasze wyniki pomiarów i zapomniał.
    >
    > Dopóki nie dowiemy się JAK te zdjęcia wyciekły to proponowałbym aby
    > się powsciągać od obtrąbiania wszem i wobec winy właściciela serwera...

    juz bronisz ogryzka?
    Po to systemy wymuszaja odpowiednia polityke bezpieczenstwa hasel, by do
    takich sytuacji nie dochodzilo.

    Nie winie tu konkretnie firmy, ktora sprawowala piecze - bo sami
    uzytkownicy tez sa sobie winni nie zabezpieczajac swoich danych
    odpowiednio - ale fakt jest faktem - dane wyciekly i to nie jednej osoby
    a hurtowo.

    > No i tu mamy następne plotki powielane - po co tak spekulujesz?
    > Nie wiesz a już forujesz wyroki... Też miał wpadkę? Jaką wpadkę?
    > Też ktoś założył hasło '1234' ? Albo "Adam69"? No właśnie...

    z czelusci internetu:
    http://niebezpiecznik.pl/post/dropbox-mozna-sie-bylo
    -zalogowac-bez-hasla/
    http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/dropbox-w-koncu-
    sie-przyznal-ale-do-czego/
    http://interaktywnie.com/biznes/newsy/bezpieczenstwo
    /wyciek-danych-z-dropbox-beda-nowe-zabezpieczenia-23
    942

    i wiele, wiele innych

  • 17. Data: 2014-09-01 17:50:32
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 1 Sep 2014 09:14:33 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

> [...]
    >jak te zdjęcia wyciekły ani że zostały shackowane w jakiś sposób...
    >Wszyscy się rzucili z wnioskami - zaczęli Ci ze SpidersWeb a teraz

    Prawdopodobnie te zdjecia "wyciekly" za zgoda i wiedza
    zainteresowanych. taka dosyc tania akcja PRowska...

    A.L.

  • 18. Data: 2014-09-01 18:00:34
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-01 17:50, A.L. wrote:

    > Prawdopodobnie te zdjecia "wyciekly" za zgoda i wiedza
    > zainteresowanych. taka dosyc tania akcja PRowska...
    >
    > A.L.

    Tez to bralem pod uwage ale:
    -troche za duza zmowa, jesli faktycznie chodzi o 100 osob
    -chcieliby sie przewiezc na grzbiecie Apple'a za friko... Samsung moze
    powiedziec, ze to nie jest najlatwiejszy i najtanszy srodek transportu.

    No nic, pozywiom uwidzim co bedzie dalej.

  • 19. Data: 2014-09-01 19:10:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > W tej chwili jeszcze zadnen z duzych graczy (w tym wypadku Apple) jeszcze
    > sie nie wypowiedzial.

    A więc zgodzisz się chyba, że spuszczanie im batów za złe
    zabezpieczenia jest zdecydowanie przedwczesne, nie?

    > Chyba jednak zgodzisz sie, ze ciezko uwierzyc w wersje,
    > ze 100 celebrytow mialo na tyle beznadziejne hasla, ze dalo sie je
    > "odgadnac" brute forcem?

    Po pierwsze - jak najbardziej jest mi łatwo uwierzyć w wersję, że
    mnóstwo ludzi będzie mieć słabe hasła...

    Po drugie - nie wiemy ile kont próbowano, testowano, i jaki procent
    z tej liczby udało się do konta wejść, więc ciężko powiedzieć jak
    prawdopodobna jest to sprawa.

    Po trzecie - nie potrzeba tutaj brute forca. Hasła odgaduje się taką
    metodą tylko u ludzi których nie znasz. Tu mamy do czynienia
    ze znanymi ludźmi którzy mają konta na Tweeterze, Facebooku,
    grają w filmach, udzielają się publicznie... Nie musisz używać
    brute force... Możesz użyć inteligencji. Chodząc po Hollywood
    można łatwo taką "gwiazdę" spotkać na ulicy gadającą przez telefon,
    widać co ma a z tego co używa wynika czy warto próbować iDrive,
    DropBoxa czy co tam jeszcze jest dostępne... Ludzie często mają
    nazwy kont do Tweetera, Facebooka czy e-maila lub dropboxa
    używające tej samej frazy - łatwo więc poznać nazwę konta.
    A potem hasło - ktoś niedawno przytaczał na grupie pecet artykuł
    alarmujący na temat jakie hasła ludzie mają do kont - na pierwszym
    miejscu było '1234' - uwierzyłbyś? Na drugim miejscu imie
    członka rodziny (kobiety zwykle mają tu imię dziecka) plus ostatnio
    wymóg mieszania cyfr i liter sprawił, że te mamuśki do imienia
    synalka dodają dwie cyfry roku jego urodzenia...
    Myślę, że jak byś zrobił listę 100 osób w swojej firmie i ich haseł
    to 70-90 osób miałoby hasło w jakiejś takiej formie.

    Podsumowując - nie zgodzę się że ciężko uwierzyć, absolutnie nie.

> [...]
    > zabezpieczeniach - uzytkownik a szczegolnie uzytkownik
    > sprzetu Apple powien byc zabezpieczony odgornie przed wprowadzeniem zbyt

    Bredzisz. Szlag by mnie trafił gdyby taka firma narzucała odgórnie
    trudniejsze wymogi do haseł niż już są. I poszedłbym do innego
    providera. To nie Pentagon czy KGB aby używać 128-znakowych haseł.

  • 20. Data: 2014-09-01 19:12:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    > I wszyscy mieli iPhone i MacBooki i trzymali cały ten towar w iCloud? LOL

    Co LOL? Nie mieszkasz w USA, zwłaszcza w Kaliforni, obok Cupertino
    więc to Ci się wydaje nieprawdopodobne...
    Ja mieszkam w USA, z daleka od Kaliforni, a i tak iPhone widzę na
    każdym kroku, w sklepipe, piekarni, firmie, autobusie, na nartach, na plaży.
    Porównaj sobie ilość komputerów Apple w USA/Kalifroni do tego co
    jest w Polsce i dostosuj swoje "LOL" do tego gdzie sprawa miała miejsce:
    nie stosuj polskich standardów do tego co się dzieje w Kaliforni/Hollywood.