  • 11. Data: 2010-10-13 01:36:18
    Temat: Re: Nieduzy dostawczak - berlingo, kangoo, cos innego?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:03:29 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > I fafset plastikowych dodupnych osłon pod silnik. ;)

    No wiesz, jakbym po lasach nie jeździł...

    --
    ___________ (R)

  • 12. Data: 2010-10-13 09:44:23
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 19:29:16 +0200, BartekK napisał(a):

    > Chyba że to dla pracownika i jest ci to obojętne...

    Dla mnie, wiec raczej istotne:)
    Dzieki za info, Opla skresle z listy zainteresowan, w sumie poczatkowo na
    czele listy byy Berlingo i Kangoo - o Renault nie wiem nic, z Citroenem mam
    "doswiadczenia" jeszcze z mojej dawnej firmy w ktorej pracowalem - 10 lat
    temu ponad, wiec to C-15 - toporna strasznie, glosna (o, przejazd do
    Wroclawia na betonowej wtedy autostradzie C-15ka to bylo cos:)), ale nie do
    zajezdzenia:) Wtedy wchodzilo jakos Berlingo, firma nabyla jeden i koledzy
    ktorzy je uzytkowali, zachwalali komfort w porownaniu do C-15, ale narzekali
    na mulowatosc. No ale to ponad 10 lat temu, teraz pewnie jest inna genercja
    Berlingo:)

    --
    Mark

  • 13. Data: 2010-10-13 12:29:26
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-12 18:53, ToMasz pisze:
    > tak wiem, sprawdziłem. 15 diesel - słaby, benzyny 16V nie chce. Ile
    > spalają, jak sie nimi jeździ? tego na oficjalnej www nie znajdę.
    > To samo z gazem. jak z butlą, jak z eksploatacją?

    Gazu nie mam zainstalowanego, więc nie wiem. Jedyne co na ten temat mogę
    napisać, to że jest możliwość podłączenia fabrycznego gazu. Tzn.
    odbierasz auto już z instalacją. Więc chyba nie powinno być z tym problemu.

    > napisz o siebie! Jak Tobi sie taką furą jeździ.

    Zrobiłem dopiero niecałe 8 tys. km. Na trasie samochód spala 7,5 - max.
    8,0 litra benzyny na 100 km (silnik 105KM, 1600 ccm), w miejskich
    korkach zużycie skacze do 10-10,5 litra, zimą nawet do 11. Ten silniczek
    pozwala może nie na jazdę 'rajdową', ale spod świateł można ruszyć
    całkiem szybko. No i spory zapas mocy - kiedy była załadowana "po dach"
    (2 osoby dorosłe, 2 małych dzieci z pieluchami, nocnikami itp.) na
    2-tygodniowe wakacje czy na trasie czy w miastach nie czułem, że jadę
    "mułem", właściwie bez różnicy jeżeli chodzi o przyspieszenie itd. BTW:
    na dachu, do relingów, miałem jeszcze doczepiony duży box z resztą rzeczy.
    Aha, silnik to po prostu Renault. Zresztą odnoszę wrażenie, że cały
    samochód to Renault, tylko z plakietką Dacii.

    Bagażnik: jest po prostu ogromny (przewoziłem w nim kanapę - tylne drzwi
    były zamknięte, potem duży telewizor, który musiał stać - przydał się
    wysoki dach), a jeszcze dają się rozłożyć tylne siedzenia (w stosunku
    1:2) - na pół i jeszcze raz na pół (tzn. oparcie w dół, a potem wszystko
    razem do góry). Aha, b. wygodne jest otwieranie tylnych drzwi - 1. bieg
    równolegle do linii samochodu, 2. bieg - w poprzek (pod kątem 90 st. do
    linii auta, zupełnie na zewnątrz).

    Zawieszenie: bardzo wygodne, wysokie i dosyć sztywne (nareszcie nie
    muszę się bać o wysokie krawężniki i progi zwalniające - Lanosem bywało,
    że 'przycierałem' przedni spojler). Żadnego bicia, ściągania itp., ABS
    działa bez zarzutów, dając - jak mi się wydaje - krótką drogę hamowania
    w stosunku do masy samochodu. Przy tym koła całkiem duże (185/65-R15),
    więc nierówności i dziury przestają być dokuczliwe.

    Środek: nie jest to limuzyna ze złotymi klamkami, ale za to skórzana
    kierownica jest wygodna 8-) , w środku siedzi się wygodnie (mam
    regulowany fotel), jest cicho nawet przy dużych prędkościach, szalenie
    wygodne elektrycznie regulowane (i podgrzewane) lusterka, spory schowek
    na drobiazgi przed pasażerem, spore schowki w drzwiach.

    Klimatyzacja: w ostatnie wakacje uratowała mi życie podczas wakacji nad
    morzem :-) I nie zauważyłem, aby mocno wpływała na zużycie paliwa.

    Opłaty: o cenie przeglądu w ASO już pisałem. Gwarancja na 3 lata (z
    możliwością przedłużenia na 4 albo 5). Wiąże się to z jeszcze jednym
    argumentem "za" - jest to auto nowe, z salonu, więc głowa nie boli, czy
    np. licznik nie był kręcony, czy nie był "walony", czy za chwilę coś tam
    się nie urwie itd. Przegląd w dowodzie rejestracyjnym na 3 lata...
    Ubezpieczenie - trudno powiedzieć, czy tanie, czy drogie, bo to zależy
    od opcji i TU, ale ze względu na raczej niską wartość samochodu już w
    momencie kupowania (35-45 tys.) nie jest dokuczliwe.

    Nie wiem, co jeszcze miałbym napisać. Może tylko, że gdybym miał kupować
    samochód, to kupiłbym Daczkę MCV jeszcze raz.

    Pozdrawiam
    pwz

    P.S. Oprócz tego, że jestem właścicielem tego samochodu, w żaden sposób
    nie jestem związany z koncernem Renault - Dacia.
    pwz

  • 14. Data: 2010-10-13 15:46:04
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wez obac sobie doblo - ja sie powoli przymierzam tylko nie wiem czy doblo
    czy qubo (mniejsze - takie cos pomiedzy fiatem panda a fiatem doblo). Tanie
    jak barszcz. Poszukaj w otomoto ofert salonów z 2009 roku. mozna kupic z
    bardzo duza znizka nowke sztukę

  • 15. Data: 2010-10-13 22:08:25
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > No wiesz, jakbym po lasach nie jeździł...

    No forest, no fun. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2010-10-14 01:11:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 09:44:23 +0200, Mark napisał(a):

> [...]
    > na mulowatosc. No ale to ponad 10 lat temu, teraz pewnie jest inna genercja

    Niewiele się różni ;) Silnik dość żwawy, auto dość przyjemne, ma praę
    przypadłości (na przykład kompletnie niefunkcjonalne schowki), ogólnie
    fajnie się jeździ.

    --