  • 1. Data: 2010-03-08 13:03:32
    Temat: Nieprawidłowa praca portu LPT na niektórych komputerach pod DOSem
    Od: Adaś <a...@w...pl>

    Witam

    Mam program napisany w TPascalu uruchamiany pod DOSem, który komunikuje się
    z portem LPT za pomocą wstawek asemblerowych i poleceń "in" i "out".
    Program ten wykorzystuje wszystkie 3 rejestry portu, jednak problem jest
    tylko z rejestrem "control" (dwukierunkowym) o adresie 37A. Na starszych
    komputerach (np poniżej 500MHz) cały program działa wyśmienicie, ale na na
    niektórych szybszych PC (a posadających jeszcze port LPT) z procesorem np
    1,6GHz, program nie komunikuje się z rejestrem control.
    Pozostałe rejestry są obsługiwane poprawnie, a to co wpisze się do
    dwukierunkowego nie pojawia się na nim i odczyt daje same "1". Problem ten
    dotyczy tylko niektórych, nieco szybszych (względnie :) ) PC. Wszelki
    możliwe zmiany trybu portu w biosie (EPP...) nic nie dają. Czy ktoś może wie
    dlaczego tak się dzieje?

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2010-03-09 05:27:28
    Od: c...@o...pl

> [...]
    > dotyczy tylko niektórych, nieco szybszych (względnie :) ) PC. Wszelki
    > możliwe zmiany trybu portu w biosie (EPP...) nic nie dają. Czy ktoś może

    Przypuszczma, że na tych płytach kontrola portów przeszła już pod Windows jak
    na przykład dodatkowych portów USB z przodu komputera? Niektóre drukarki
    przcież pozbawione są już możliwości obsługi pod DOS, więc może producenci
    wyszli z założenia: po co na płytach kontrola portu pod DOS?

  • 3. Data: 2010-03-11 08:40:31
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > dotyczy tylko niektórych, nieco szybszych (względnie :) ) PC. Wszelki
    > możliwe zmiany trybu portu w biosie (EPP...) nic nie dają. Czy ktoś może

    pamiętaj też, że są kable drukarkowe jedno- i dwu- kierunkowe.
    pozdr.
    Gr

  • 4. Data: 2010-03-11 11:40:12
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości

    > pamiętaj też, że są kable drukarkowe jedno- i dwu- kierunkowe.

    Audiofilskie kable drukarkowe ? :)

  • 5. Data: 2010-03-11 12:18:17
    Od: Adaś <a...@w...pl>

    > pamiętaj też, że są kable drukarkowe jedno- i dwu- kierunkowe.
    > pozdr.
    > Gr

    To nie to. Kabel jest zrobiony specjalnie do mojego programu, zawsze ten
    sam. Ale dzięki za odzew.

    Adam

  • 6. Data: 2010-03-12 02:27:37
    Od: Psychik <p...@Z...pl>

    pierwsze skojarzenie: http://www.pascal.kaviorek.com/faq_pytanie.php?id=31

    nie wiem czy to to, ale stara sprawa...

    --
    Psychik

  • 7. Data: 2010-03-12 06:04:12
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    Psychik wrote:
    > pierwsze skojarzenie: http://www.pascal.kaviorek.com/faq_pytanie.php?id=31
    >
    > nie wiem czy to to, ale stara sprawa...

    To wychodzi przy starcie programu, gdybys przeczytal OP to progran chodzi tylko nie
    zawsze dobrze.

    Tomek

  • 8. Data: 2010-03-12 08:34:36
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Dlaczego piszesz adres rejestru 37A? Nie sprawdzasz adresu bazowego pod
    0040:0008h?

    Podlacz drukarke i porównaj dzialanie funkcji biosu 01h (hardware reset) z
    wyslaniem na nia: <ESC>'@' (software reset). Operacja moze nie dac wyników,
    gdyz nie kazda drukarka reaguje na sygnal INI.

    Dodatkowo: linia DSL zwykle podlaczona jest na stale z masa (podaje za
    Anatomia PC) Byc moze ze pozostale linie producent plyty potraktowal
    podobnie.
    Chociaz sygnal STROBE raczej jest potrzebny, w odróznieniu od ALF INI i DSL
    Moze maly program do przetestowania poszczególnych linii?

    --
    Desoft