  • 1. Data: 2020-03-23 21:32:56
    Temat: Nietypowe wykorzystanie czujnika temperatury płynu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Zerkam za czujnikami temperatury wody i wpadły mi w oko czujniki
    samochodowe. Wkręcane, z wystającym "pipkiem".

    Chciałbym mierzyć temperaturę w c.o. i tak sie zastanawiam, czujniki są
    zgrabne, pewnie przez naście lat będa do kupienia, nie wymagaj
    kalibracji, tanie. Może własnie je powinienem użyć? Gotowe trójniki mogę
    kupić za grosze w budowlanym.

    Takie coś, ale one wszystkie sa prawie takie same:

    https://allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-wody-b
    mw-1-2-3-4-5-6-7-febi-bi-8608258418

    No dobra.

    Teraz pytania:

    a) czy takie czujniki występują w wersjach cyfrowych (canbus?) Jakie marki?

    b) co to jest? termistor? Jeśli tak, to czy producenci samochodów
    stosują je w miarę wymiennie identyczne, czy każdy inny?

    c) są takie czujniki na domowe gwinty hydrauliczne, typu 3/8 czy 3/4 cala?

    d) te złaczki elektryczne to wynalazki konkretnej marki czy coś co ma
    nazwę i można kupić wtyczki?

    To taki luźny pomysł, być może nieopłacalny. Mogę też wsadzić DS18B20 w
    środek jakiejś zaślepki na gwint, ale tak sobie myslę że taki czujnik
    samochodowy wyglada mniej druciarsko ;)

  • 2. Data: 2020-03-24 01:18:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.prawo heby pisze tak:

    > Chciałbym mierzyć temperaturę w c.o. i tak sie zastanawiam,
    > czujniki są zgrabne, pewnie przez naście lat będa do kupienia

    sobie czy do produkcji?

    > b) co to jest? termistor? Jeśli tak, to czy producenci samochodów
    > stosują je w miarę wymiennie identyczne, czy każdy inny?

    identyczne jak można wyczytać na forach to tylko z ASO a tak to każdy
    producent na swój strój.

    > d) te złaczki elektryczne to wynalazki konkretnej marki czy coś co
    > ma nazwę i można kupić wtyczki?

    małe ilości np wiadro można dostać za 5zł na szrocie.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 3. Data: 2020-03-24 13:17:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-23 21:32, heby wrote:
> [...]
    >
    > To taki luźny pomysł, być może nieopłacalny. Mogę też wsadzić DS18B20 w
    > środek jakiejś zaślepki na gwint, ale tak sobie myslę że taki czujnik

    W przemyśle stosuje się czujniki ze ściśle określonymi parametrami, ale
    myślę, że znajdziesz przystosowane do przemysłu DSy a skoro rozważasz
    taką opcję to chyba bym w tę stronę poszedł bo nie żyjemy już w
    średnuowieczu. Kupiłem do Twizy za 5zł albo i mniej termometr chiński i
    ze 2 stopnie błędu ma, czyli kompletnie bez sensu. Zamiast 0 mam 2
    stopnie, zamiast 7, 5. Pójdę w OVMS bo z tego chińskiego guzik wynika.
    Zrobię ze ten czujnik zamknięcia drzwi, lampkę i nie wiem co jeszcze...

  • 4. Data: 2020-03-24 18:20:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/03/2020 01:18, PiteR wrote:
    > sobie czy do produkcji?

    Sobie.

    > identyczne jak można wyczytać na forach to tylko z ASO a tak to każdy
    > producent na swój strój.

    Nie oto chodzi, ja pytam czy mam spodziewac się jakiegoś
    ustandaryzowania elementu czynnego, np. zawsze to jest termistor NTC
    22kOhm czy coś w tym guście.

    > małe ilości np wiadro można dostać za 5zł na szrocie.

    A nazwę mają ;) ?

  • 5. Data: 2020-03-24 21:24:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    > Nie oto chodzi, ja pytam czy mam spodziewac się jakiegoś
    > ustandaryzowania elementu czynnego, np. zawsze to jest termistor
    > NTC 22kOhm czy coś w tym guście.

    a nie nie żadne 22kom i co czujnik to inny odczyt.
    Ja użyłem PT1000 i mam pewność.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2020-03-25 09:16:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.03.2020 o 21:32, heby pisze:
> [...]
    > zgrabne, pewnie przez naście lat będa do kupienia, nie wymagaj
    > kalibracji, tanie. Może własnie je powinienem użyć? Gotowe trójniki mogę
    Bez sensu pomysł. Kup dowolny typowy wkręcany czujnik temperatury na
    przykład typu K. To jest standard na całym świecie.
    https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=37284
    &controller=product
    Tu masz pierwszy z brzegu.
    Jacek

  • 7. Data: 2020-03-25 17:45:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-25 09:16, Jacek wrote:

    > Bez sensu pomysł. Kup dowolny typowy wkręcany czujnik temperatury na
    > przykład typu K. To jest standard na całym świecie.
> [...]

    Termopara, aha