  • 1. Data: 2017-04-28 14:42:03
    Temat: Niskonapieciowy MOSFET z malym RdsON i niska uplywnoscia przy wylaczeniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Szukam tranzystora dyskretnego który pełniłby rolę idealnego klucza:

    1. niskie napięcie załączenia bramki (Vgs < 2V, najlepiej w okolicy 1V),
    sterowany będzie z wyjścia Q przerzutnika DFF zasilanego z Vcc=3V)

    2. niska oporność w stanie załączenia (RdsON < 4ohm) będzie
    załączać termistor o oporności nominalnej 10kohm do ok 3V-GND.
    2a. mały wpływ temperatury i napięcia na tą oporność...

    3. niska upływność w stanie wyłączenia (Ids<100nA @ Vgs=0, Vds=3V)
    będzie wybierać jeden termistor z grupy kilkunastu połączonych
    równolegle więc chcę aby wpływ pozostałych, wyłączonych termistorów
    na ten włączony był jak najmniejszy
    3a. mały wpływ temperatury i napięcia na tą niską upływność...

    4. obudowa montaż powierzchniowy, SOT-23 lub jeszcze lepiej SC-70.

    5. niska cena i duża dostępność :-))))

  • 2. Data: 2017-04-28 15:06:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-04-28 o 14:42, Pszemol pisze:
> [...]
    > 3a. mały wpływ temperatury i napięcia na tą niską upływność...
    >
    > 4. obudowa montaż powierzchniowy, SOT-23 lub jeszcze lepiej SC-70.

    Ja tam się na takich mosfetach nie znam, ale tak się tylko zapytam czy
    obejrzałeś multipleksery analogowe? A jeżeli tak, to co nie pasuje?
    Wiadomo, tańsze raczej nie będą, ale co poza tym?

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2017-04-28 18:09:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> wrote:
    > Ja tam się na takich mosfetach nie znam, ale tak się tylko zapytam czy
    > obejrzałeś multipleksery analogowe? A jeżeli tak, to co nie pasuje?
    > Wiadomo, tańsze raczej nie będą, ale co poza tym?

    Multiplekser się nie nada bo to ma być system rozproszony z długim wspólnym
    przewodem a tranzystor-klucz będzie przy kazdym termistorze.

  • 4. Data: 2017-04-28 22:14:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > Szukam tranzystora dyskretnego który pełniłby rolę idealnego klucza:

    Praktycznie każdy sklep ma filtrowanie paramtrów.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2017-04-29 21:02:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 22:14, AlexY pisze:

    > Praktycznie każdy sklep ma filtrowanie paramtrów.

    Żarty sobie stroisz, znam 2 sklepy w Europie które mają filtrowanie w
    miarę dobre, to tme i rs, farnel ma cześciowe, a reszta to szkoda pisać.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2017-04-29 21:28:54
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-04-28 o 18:09, Pszemol pisze:

    > Multiplekser się nie nada bo to ma być system rozproszony z długim wspólnym
    > przewodem a tranzystor-klucz będzie przy kazdym termistorze.

    Hmmm... Tak się trochę zastanowiłem, chociaż na początku przyjąłem że
    jest jak piszesz.
    Jakoś nie widzę powodu żeby od razu takie rozwiazanie odrzucać. No, może
    parę, ale może wcale nie mają u Ciebie znaczenia. Dlatego pytam.
    No bo liczby drutów to Ci nie zwiększa, a nawet da się zmniejszyć. Ale
    oczywiście parę dodatkowych za i przeciw jest.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2017-04-29 22:38:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:

    > Multiplekser się nie nada bo to ma być system rozproszony z długim wspólnym
    > przewodem a tranzystor-klucz będzie przy kazdym termistorze.

    Tranzystor będzie sterowany telepatycznie?

  • 8. Data: 2017-04-29 22:39:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Janusz pisze:

    > Żarty sobie stroisz, znam 2 sklepy w Europie które mają filtrowanie w
    > miarę dobre, to tme i rs, farnel ma cześciowe, a reszta to szkoda pisać.

    Używam praktycznie tylko RS, Farnell, i Mouser, jeśli oni części nie
    mają to to nie jest masówka.

  • 9. Data: 2017-04-30 04:39:28
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/29/17 15:02, Janusz wrote:

    > Żarty sobie stroisz, znam 2 sklepy w Europie które mają filtrowanie w
    > miarę dobre, to tme i rs, farnel ma cześciowe, a reszta to szkoda pisać.

    Digikey ma niezłe filtry. Znajdź tam symbol części, a zamówić możesz w
    dowolnym innym sklepie w EU.

    Jacek.

  • 10. Data: 2017-04-30 05:52:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:

    > Digikey ma niezłe filtry. Znajdź tam symbol części, a zamówić możesz w
    > dowolnym innym sklepie w EU.

    Problem jest ze niektore parametry sa podawane dla granicznych warunkow
    pracy.
    Np tranzystor 60V bedzie miec uplywnosc podana przy Vgs=60V, inny, przy
    Vgs=20V. Jak je porownac???