  • 1. Data: 2010-04-08 00:40:31
    Temat: Re: Nokia 5530 - jak to ladowac?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > nie Nokię 5530, która niby potrzebuje pięciu woltów, lecz po podaniu
    > takiego napięcie po dwóch sekundach oznajmia ''nie ładuję'' i koniec.
    > Doszedłem do 5,6 (zasilacz stabilizowany 2A wydajności) i dalej się
    > boję. Z drugiej strony moja ładowarka z czterech paluszków daje radę,
    > podobnie jakaś uniwersalka do telefonów o wydajności pół apmpera
    > (oryginalna daje z opisu 900mA).
    > Chciałem użyć swojego zasilacza do wszystkiego na wyjazdy, a tu figa. Ma
    > ktoś pomysł? Podparcie się dużą pojemnością też nic nie zmienia.

    Daj 7V i opornik ok. 22 ohmy/2W w szereg. Zasilacz musi być "miękki",
    stabilizowany jest be (ChGW dlaczego tak zrobili)

    Waldek

  • 2. Data: 2010-04-08 20:33:24
    Temat: Nokia 5530 - jak to ladowac?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2010-04-08 20:38:33
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Ładowanie od 200 - 450 mA. Przekroczenie tego powoduje blokadę ładowania
    (zabezpieczenie)

    pozdro
    BSE

  • 4. Data: 2010-04-08 20:45:33
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Waldemar Krzok przemówił ludzkim głosem:

    > Daj 7V i opornik ok. 22 ohmy/2W w szereg. Zasilacz musi być "miękki",
    > stabilizowany jest be (ChGW dlaczego tak zrobili)

    Bo wtedy ładowarka w telefonie składa się z 1 tranzystora i kanału adc
    do pomiaru napiecia.

  • 5. Data: 2010-04-08 21:45:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Waldemar Krzok pisze:
    > Daj 7V i opornik ok. 22 ohmy/2W w szereg. Zasilacz musi być "miękki",
    > stabilizowany jest be (ChGW dlaczego tak zrobili)

    Dzięki, wyszło w praktyce z 5V stabilizowanego 10ohmów i śmiga. Nie
    chciałem zwiększać napięcia, bo mi takie potrzebne do innych rzeczy.
    Dziwnie to urządzone, ale grunt że działa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /minister ostrzega: publiczne kichanie powodem licznych zawałów ze strachu/