  • 11. Data: 2009-11-25 17:42:34
    Temat: Re: Norma EN 60601 i urządzenie zasilane z kompa...
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Izolację sygnałów mamy po stronie RS232 sprzęgami optycznymi na 4kV.
    > Tego na szczęście jest jeszcze trochę. Najpierw chciałem dać ADUM4160
    > jako izolację bezpośrednio na USB, ale w sumie nie ma to sensu,

    Czy mógłbyś rozwinąć ten "brak sensu"? Właśnie przymierzam się podobnego
    problemu i rozważam ten układ. Tylko ja nie mogę wykorzystać izolacji
    na RS, bo USB wchodzi prosto w procesor...

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 12. Data: 2009-11-25 21:47:11
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > nie mam w robocie aparatu, zrobiłbym zdjęcie. Ale to ło jest do
    > obejrzenia. Do gniazd pasują wtyki bananowe, oraz specjalne wtyki fi
    > chyba 10mm, z dziurą na bolec.
    > http://www.prosu.de/index.php?cat=Potentialausgleich
    dose

    > Tutaj jest adapter do gniazda SchuKo, ale toto chyba niezgodne z EN60101:
    > http://www.iteco.it/de/grounding_accessories.html
    >
    > Jak się nie chce (albo nie może) nic izolacyjnego zrobić, to pozostaje
    > transformator izolacyjny odpowiedniej mocy.

    Hmmm, no fajnie, to służy do ekwipotencjalizacji :)... tylko pytanie,
    czy wszędzie można toto stosować?? Na SEPie chyba mówili, że nie ;)...
    jak to jest, wszystkie szpitale to mają, czy co?? :)... z tego co wiem,
    takie gniazda to rzadkość...
    Kurcze, nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić :(... izolować trochę bez
    sensu (drogo), zamknąć wszystko w plastikowej obudowie i dopiero potem w
    metalowej się nie da (metalowe elementy, podłączone do elektroniki,
    których nie można odizolować od obudowy)... Wystarczy zrobić jeden
    jedyny kabel uziemiający, a tyle z tym problemów :(...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 13. Data: 2009-11-25 22:05:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    dose

    > Tutaj jest adapter do gniazda SchuKo, ale toto chyba niezgodne z EN60101:

    Ten?
    http://www.iteco.it/images/ebp_plug.jpg

    Wygląda całkiem porządnie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-11-26 10:06:38
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    MKi schrieb:

    > Czy mógłbyś rozwinąć ten "brak sensu"? Właśnie przymierzam się podobnego
    > problemu i rozważam ten układ. Tylko ja nie mogę wykorzystać izolacji
    > na RS, bo USB wchodzi prosto w procesor...

    Trochę się głupio wyraziłem. U mnie nie miało to sensu, bo i tak
    musiałem zastosować USB<->RS232 oraz zdalne sterowanie przetwornicy
    przez USB. Z tego wynikło, że prościej będzie pozostawić FT232 po
    stronie gorącej i izolować RSa. ADUM4160 nawet mam i już wypróbowałem.
    Chodzi bez problemu no i ma porządną izolację we/wy.

    Waldek

  • 15. Data: 2009-11-26 10:07:31
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Dybkowski schrieb:

    dose

    > Ten?
    > http://www.iteco.it/images/ebp_plug.jpg
    >
    > Wygląda całkiem porządnie.

    Dokładnie ten, ale nie nadaje się do urządzeń medycznych.

    Waldek

  • 16. Data: 2009-11-26 18:15:17
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > ADUM4160 nawet mam i już wypróbowałem.
    > Chodzi bez problemu no i ma porządną izolację we/wy.

    Dzięki!

    Pozdrowienia,
    MKi