  • 1. Data: 2009-11-23 16:47:32
    Temat: lcd hd44780 odporny na zaklocenia
    Od: "Grzechu" <m...@m...com>

    Czy mozecie polecic jakis konkretny wyswietlacz lcd zgodny z hd44780 16x2,
    ktory bylby odporny na zaklocenia pochodzace od lukow i wyladowan
    elektrycznych powstajacych w odleglosci ok. 60-100cm (np. ze spawarki), albo
    chociaz podpowiedziec, ktorych wyswietlaczy unikac.

  • 2. Data: 2009-11-23 19:24:23
    Temat: Re: lcd hd44780 odporny na zaklocenia
    Od: "RomanF" <roman.filipecki@@onet.pl>

    Użytkownik "Grzechu" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > elektrycznych powstajacych w odleglosci ok. 60-100cm (np. ze spawarki),
    > albo chociaz podpowiedziec, ktorych wyswietlaczy unikac.

    Jeśli sprzętowo zrobiłeś wszystko co należy musisz pomyśleć nad programem
    który będzie maskował zakłócenia -> pracował w środowisku silnie zakłóconym.
    Czy napewno zrobiłeś wszystko co należy z zasilaniem?

    Roman

  • 3. Data: 2009-11-24 16:14:01
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Grzechu schrieb:
> [...]
    > elektrycznych powstajacych w odleglosci ok. 60-100cm (np. ze spawarki), albo
    > chociaz podpowiedziec, ktorych wyswietlaczy unikac.

    Wszystko uziemić, display dobrze i solidnie podłączyć do masy. W
    urządzeniu też dużo masy, przewody do wyświetlacza z kondensatorami
    blokującymi. Żadnych dziur pw obudowie (metalowej), o ile dziury
    potrzebne do wentylacji, okryć je siatką, dobrze połączoną z obudową.
    Dać na ekran folię metalizowaną względnie taką z siatką stalową lub
    miedzianą. Mam takowe specjalnie do tych celów (od firmy Holland
    Shielding). Urządzenie zasuwa w odległości 50cm od spawarki (optyczna
    kontrola spawu). Inne ustrojstwo jest w odległości 2m od aparatury fMRI,
    tam co prawda nie ma łuku, ale szybkozmienne pola EM niemałej wielkości.
    W obu wyświetlacze "z szuflady". Najwięcej zakłóceń wchodziło "z dupy
    strony", znaczy przez sieć energetyczną (rozwiązanie: w pierwszym
    ferryty, w drugim zasilanie akumulatorowe), połączenia z komputerem
    (przejście na fibre optics), oraz przez dziury w obudowie (objektyw
    kamery, wentylacja). Zastosowaliśmy też objektyw typu "full metal
    jacket" oraz folię metalizowaną (tłumienie optyczne < 10%, elektryczne >
    40dB).

    Waldek