  • 11. Data: 2019-08-20 17:37:22
    Temat: Re: Nowosci z autostrad II
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-08-20 09:15, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To w tym złego, że z tyłu dwudziestu właśnie hamuje z dozwolonych 140 i
    > rzuca mięsem. I za chwilę zaczną się ryzykowne manewry.

    Dokładnie - zamiast płynnej jazdy wtedy dopiero rozpoczyna się ściganie.
    Bo każdy chce nadrobić i każdy chce się wyrwać z tego bagna.

    > W Polsce legalne.

    No i całe szczęście bo na niektórych po prostu nie ma rady.

    --
    mk4

  • 12. Data: 2019-08-21 07:27:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Aug 2019 17:22:30 +0200, 'TomN' napisał(a):
    > Rzadko ostatnio jeździłem i nie wiem ile typów użytkowników (jeden taki nie
    > szanuje i obraża innych pisząc o "urzyszkodnikach"...
    >
    > Przez dwa dni zrobiłem 2kkm po polskich autostradach i eskach i zwróciłem
    > uwagę na dwa typy zachowań:
    >
    > 1 -- problem ze sprawnym wyprzedzaniem (można 140, jedzie 110 i wyprzedza
    > jadącego 105)

    No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to ma
    problem z przekroczeniem 120. Tzn silnik nie taki znow slaby, tam juz
    chyba mniej niz 55KM nie montowali, predkosc maksymalna pewnie sporo
    wieksza, ale rozpedza sie slabo.
    I czuje sie, ze to to juz kres jego mozliwosci, wiec ona woli wolniej
    jechac niz szybciej.
    110 prawym pasem byloby swietnie, ale na prawym tiry i kapeluszniki,
    ktore musi wyprzedzac.

    Przy czym A4 coraz czesciej na tyle zakorkowana, ze trudno dostrzec
    tego zawalidroge - tzn wiele samochodow jedzie w kolejce na lewym
    pasie.

    > 2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE, 1/100 to PL)
    > bez potrzeby zwolnienia o milisekundę

    brak, czy problem, bo nie rozumiem ?

    > Miszczów lewego pasa, z pewną dozą nieśmiałości i obawy, że nie wiedza co
    > czynią, jednak prawym pasem wyprzedzałem -- kilku się nagle "budziło" i ze
    > 110 do 115 przyspieszało, żeby uniemożliwić płynna jazdę.
    >
    > Pierdoły o 20 sekundach pana Dworaka,
    > <https://www.youtube.com/watch?v=irQEUXF_OCc>
    >
    > że tak w Niemczech... Ech! Niemcy
    > zjechali bez dotknięcia hamulca i wrócili (oni noge z gazu zdjeli, ja
    > docisnąłem do 160)

    Niemcy wychowani, u nich "zawsze jest ktos szybszy". Co prawda jak
    widac po przepisie - i oni maja problemy.

    A u nas wielu moze myslec "czemu mam zjezdzac - przeciez jade 140,
    szybciej i tak nie wolno". A ze licznik zawyza, to naprawde jada tylko
    130. Choc imo - wielu nawet 130 na liczniku nie ma.

    > Dwadzieścia sekund jazdy ze 140 to ponad pół kilometra, a bezpieczna
    > odległość wg DE hto 1/2 prędkości czyli 70 metrów -- ciekawe który napisze o
    > względnej i bezwzględnej -- ale to do Dworaka proszę...

    No dokladnie - nie bardzo wiem o co Ci chodzi, ale jak prawym pasem
    jedzie tir 90, to roznica jest juz tylko 50km/h i wystarczy 300m
    miedzy tirami, aby sie na te 20s nadziac.

    Inna sprawa, ze czesto natezenie ruchu jest takie, ze tych 300m nie ma
    i nie czuje sie w obowiazku zjedzac - bo przeciez stale cos wyprzedzam
    :-)

    > PS
    > I 4km korka na A4 za Krakowem, bo se kurwa jebane ciule musza popatrzeć na
    > stojące na pasie awaryjnym: lawetę, dwa małe zgnioty, i sukę na niebieskich!
    > PSS
    > Korek sie rozładowywał dzięki miszczom lewego (60-101km/h) przez kolejne
    > 10km.
    >
    > Oficjalnie przepraszam tych z lewego pasa, że ich wyprzedzałem prawym
    > (czasem tym bardziej, czyli trzecim), i że niektórzy nawet nie zauważyli
    > tego mojego wybryku na autostradzie...

    To sie ciesz, ze sie dalo - bo zazwyczaj wtedy na lewym pasie gesto, i
    Niemcow to tez dotyczy - czuja ze chca wyprzedzac, tylko ten przed
    nimi blokuje, wiec jada lewym, a wcisnac sie w taka kolejke trudno.

    J.

  • 13. Data: 2019-08-21 17:30:39
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 10:35:29 UTC-5 użytkownik mk4 napisał:
> [...]
    kij wie co sie moze zdarzyc i gdzie sie jeden z drugim zagapi.

    > Ale o co ci chodzi? Toz tam nic nie widać. Nawet ciężko ocenić gdzie
    > stali. Bo jeśli na normalnym pasie to chyba ich pogrzało. A jeśli na
    > jakimś awaryjnym to chyba pogrzało tego co przywalił.

    Na awaryjnych pasach stali.
    Tak jak napisalem, ludzie zwalniaja w takich miejscach bo nie wiedza co sie dzieje. I
    w pewnym sensie to jest poprawne zachowanie bo nie dosc ze cos moze lazic po drodze w
    czasie wypadku i w czasie jego ogarniania albo tak jak widac tu, ktos moze sie
    popierdolic i zjechac z pasa na awaryjny i przywalic.

    Takich filmikow gdzie w radiowoz na pasie awaryjnym ktos przywalil jest multum.

    > Chcesz zbawić świat zakazami i nakazami?

    Chce zeby ktos kto fandzoli ze by chcial zapierdalac w miejscu zamieszania widzial
    tez druga strone medalu.
    Ale w przypadku tego toma chyba trafilem na debila lub trola.

    W kanadzie na odcinkach prac drogowych wszelkie mandaty za predkosc sa podwojne.
    To sie wpisuje w te sama sytuacje.

  • 14. Data: 2019-08-21 19:15:35
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

> [...]
    > problem z przekroczeniem 120. [...] wiec ona woli wolniej
    > jechac niz szybciej. 110 prawym pasem byloby swietnie, ale na prawym tiry i
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Co ją zmusza do tego?

    Ale niech wyprzedza, byle bez zajeżdżania innym, a następnie zjedzie na
    prawy i nie udaje, że zasada 20 sekund jest dla niej najlepsza, skoro jedzie
    20km/h szybciej niż ci na prawym i bezpieczna odległość to jakiś 60 metrów,
    które, czyli jeżeli zjedzie na pikietażu pojazdu poprzedającego minus jeden
    słupek to będzie miała 100m

    > brak, czy problem, bo nie rozumiem ?

    Czego? Że niektórzy potrafią opuścić lewy pas?

    ^^^^^^^^^^

    > A u nas wielu moze myslec "czemu mam zjezdzac - przeciez jade 140,

    Umiesz czytać? Pokreśliłem

    > To sie ciesz, ze sie dalo - bo zazwyczaj wtedy na lewym pasie gesto, i
    > Niemcow to tez dotyczy - czuja ze chca wyprzedzac, tylko ten przed
    > nimi blokuje, wiec jada lewym, a wcisnac sie w taka kolejke trudno.

    Czyli nie mają problemu jechać bez zachowania bezpiecznej odległości na
    lewym pasie ale na prawym juz mają taki problem i pilnują wydumanych 20sek

    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2019-08-21 20:34:44
    Od: p...@g...com

    --No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to ma
    problem z przekroczeniem 120

    Współczuję. Ale w tej sytuacji żeby sprawnie wyprzedzać TIRy potrzebuje dużo czasu i
    miejsca. Kiedyś w wypożyczalni chcieli mi wcisnąć thalie bo kompaktów nie było,
    podziękowałem i dopłaciłem do laguny, szkoda czasu na takie auta ;-)

  • 16. Data: 2019-08-22 09:14:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >--No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to
    >ma
    problem z przekroczeniem 120

    >Współczuję.

    No wiesz - auto mialo byc "do miasta". A poza tym ciagle sporo takich
    aut w Polsce.

    >Ale w tej sytuacji żeby sprawnie wyprzedzać TIRy potrzebuje dużo
    >czasu i miejsca.

    I tak i nie - jak juz jedzie 120, to wyprzedza w miare sprawnie.
    Przeszkadzaja jej nie tiry, tylko ci migajacy z tylu :-)

    >Kiedyś w wypożyczalni chcieli mi wcisnąć thalie bo kompaktów nie
    >było, podziękowałem i dopłaciłem do laguny, szkoda czasu na takie
    >auta ;-)

    ale roznica w czasie raczej nie jest duza :-(

    J.

  • 17. Data: 2019-08-22 09:47:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.190821.invalid...
    J.F. w
    >>> wyprzedza
    .>> jadącego 105)

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >Co ją zmusza do tego?

    Tak jak tobie nie pasuje 105, tak jej nie pasuje 88 :-)

    >Ale niech wyprzedza, byle bez zajeżdżania innym,

    stara sie nie zajezdzac.

> [...]
    >metrów,
    >które, czyli jeżeli zjedzie na pikietażu pojazdu poprzedającego minus

    No wlasnie problem w tym, ze gdy nastepny tir jest odpowiednio blisko,
    to ty nie zdazysz jej wyprzedzic, i ona bedzie musiala zwolnic do 88,
    albo zajechac ci droge.

    A ponowne rozpedzenie do 120 troche jej zajmuje, wiec co sie dziwic,
    ze woli nie zjedzac i poczekac na wiekszy odstep miedzy tirami :-(

    Nie pamietasz, jak Shrek na to narzekal, tyle ze przy 160 ? :-)

    Sam pewnie robisz tak samo, tylko przy innej predkosci :-P

    A jak tez tylu szybki i potrafi wyprzedzic sprawnie ... to ma prawy
    pas do dyspozycji :-P

    >>> 2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE,

    >Czego? Że niektórzy potrafią opuścić lewy pas?

    Ale tylko/glownie Niemcy ?

    Bo Polacy ogolnie zjezdzaja, tylko luka na prawym musi byc
    odpowiednia.
    A przy gestym ruchu potrafi byc mala przez dluzszy czas.

    Przy srednim ... mnie sie nie chce zjezdzac, bo w praktyce musialbym
    zygzakiem jechac - zaraz po zjechaniu migacz w lewo, bo juz kolejna
    ciezarowka blisko :-(

    ^^^^^^^^^^
    >Umiesz czytać? Pokreśliłem

    115 od 110 raczej nie odroznisz, a opisywana sytuacja sugeruje, ze oni
    mieli sporo racji - miejsca na zjechanie bylo za malo.
    Ocenili cie jak wariata i postanowili wychowac :-P

    A bo to jeszcze wiadomo co taki wariat zrobi - wyprzedzi
    niebezpiecznie bo ciezarowka tuz, po czym zachamuje :-)

    >Czyli nie mają problemu jechać bez zachowania bezpiecznej odległości
    >na
    >lewym pasie ale na prawym juz mają taki problem i pilnują wydumanych
    >20sek

    Jak ten lewy jedzie 90-100km/h, wymagany odstep ok 50m, trzymaja moze
    nieco mniejszy, ale z perspektywy prawego pasa wrazenie jest takie, ze
    wcisnac sie juz trudno.
    No i po wcisnieciu sam nie masz wymaganego odstepu.

    Z tym, ze to ilustruje calkiem inna sytuacje.
    Kierowca nie zjezdza na prawy, bo uwaza ze chce szybciej/wyprzedza,
    jego predkosc ogranica ten z przodu, ktory jest w identycznej
    sytuacji, a poczatka korka nie widac.
    I tak jada wszyscy lewym pasem te 80-100km/h i nikomu to nie
    przeszkadza.

    Moze tylko jakims sfrustrowanym wariatom w porsche czy bmw ale na nich
    Niemcy maja osobne przepisy - nie wolno "poganiac" swiatlami czy
    klaksonem.

    I tak oto rodzi sie sprawiedliwosc spoleczna i rownosc :-)

    A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie
    jakis dziadek 120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis
    o 20 sekundach ...

    J.

  • 18. Data: 2019-08-22 09:53:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >z pasa na awaryjny i przywalic.

    >Takich filmikow gdzie w radiowoz na pasie awaryjnym ktos przywalil

    Chyba w USA. U nas to sie chyba bardzo rzadko zdarza.

    J.

  • 19. Data: 2019-08-22 13:04:22
    Od: p...@g...com

    --No wiesz - auto mialo byc "do miasta". A poza tym ciagle sporo takich
    aut w Polsce.

    auto *jest* do miasta i na autostrade sie nie nadaje, tu nie ma co pudrowac trupa :-)

    -- I tak i nie - jak juz jedzie 120, to wyprzedza w miare sprawnie.
    Przeszkadzaja jej nie tiry, tylko ci migajacy z tylu :-)

    jechalem sobie raz z bla bla car, trafila sie leciwa corsa i mimo ze kucykow brak
    dziewcze twardo cisnelo lewym na A20, po ktoryms tam wyprzedzeniu prawym przez
    wqrwionych zawodnikow rozwazalem czy aby nie zaloyc na glowe torby z Biedronki zeby
    mnie nie zapamietali :-)

  • 20. Data: 2019-08-22 13:08:29
    Od: p...@g...com

    --A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie jakis dziadek
    120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis o 20 sekundach

    czyli da sie :-)
    a w PL (przy limicie 140 km/h) zawsze jednak trafi sie jakiś patol i zaczyna sie
    zabawa