  • 21. Data: 2019-08-22 14:55:51
    Temat: Re: Nowosci z autostrad II
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a4f4f095-3545-4a3c-9476-3379ddb0d72e@go
    oglegroups.com...

    >--A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie
    >jakis dziadek 120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis
    >o 20 sekundach

    >czyli da sie :-)
    >a w PL (przy limicie 140 km/h) zawsze jednak trafi sie jakiś patol i
    >zaczyna sie zabawa

    Ale co sie da ?
    Da sie zjechac na prawy czy da sie sie jechac lewym ? :-)

    J.

  • 22. Data: 2019-08-22 14:59:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >--No wiesz - auto mialo byc "do miasta". A poza tym ciagle sporo
    >takich
    aut w Polsce.

    >auto *jest* do miasta i na autostrade sie nie nadaje, tu nie ma co
    >pudrowac trupa :-)

    Niby tak, ale u nas na autostradzie ciagle sporo nie przekracza 120,
    wiec moze nie jest taki wielki trup.

    >-- I tak i nie - jak juz jedzie 120, to wyprzedza w miare sprawnie.
    >Przeszkadzaja jej nie tiry, tylko ci migajacy z tylu :-)

    >jechalem sobie raz z bla bla car, trafila sie leciwa corsa i mimo ze
    >kucykow brak dziewcze twardo cisnelo lewym na A20, po ktoryms tam
    >wyprzedzeniu prawym przez wqrwionych >zawodnikow rozwazalem czy aby
    >nie zaloyc na glowe torby z Biedronki zeby mnie nie zapamietali :-)

    Bylo zalozyc :-)

    Aczkolwiek musze przyznac, ze przy pewnym natezeniu tirow te 120 na
    lewym pasie moze byc usprawiedliwone - no stale jakiego wyprzedzasz.
    A jak kto uwaza inaczej, to niech udowodni i wyprzedzi prawym pasem
    :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-08-22 15:39:52
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 02:56:46 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Chyba w USA. U nas to sie chyba bardzo rzadko zdarza.

    Bo u nas policja zabiera delikwenta do mop-a, a ludzie w takich sytuacjach zwalniaja.

    Relatywnie rzadko widzialem wideokino zatrzymujace sie wprost na pasie awaryjnym choc
    rzeczywiscie trafialo sie.

  • 24. Data: 2019-08-22 17:13:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    > Chyba w USA. U nas to sie chyba bardzo rzadko zdarza.
    >
    >Bo u nas policja zabiera delikwenta do mop-a,

    U nas policji na autostradach prawie nie ma.
    A jak jest ... chyba lawete wezwa, bo zabrac do MOP ... i zostawic
    auto bez opieki ?
    A jak beda 4 osoby jechac ?

    > a ludzie w takich sytuacjach zwalniaja.

    Jak widza pojazd na pasie awaryjnym ?
    Bardzo rzadko.

    I bardzo rzadko jada pasem awaryjnym, wiec nie przywalaja w kogos, kto
    tam stoi ...

    J.

  • 25. Data: 2019-08-22 17:26:44
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 10:15:41 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > U nas policji na autostradach prawie nie ma.
    > A jak jest ... chyba lawete wezwa, bo zabrac do MOP ... i zostawic

    Mialem na mysli zatrzymanie do kontroli.
    Jak awaria to stawiaja pacholki i jakies lampki. Potem jak laweta wywiezie pojazd to
    te pacholki jeszcze troche stoja.

    > Jak widza pojazd na pasie awaryjnym ?
    > Bardzo rzadko.

    Ale jednak zwalniaja.

    > I bardzo rzadko jada pasem awaryjnym, wiec nie przywalaja w kogos, kto
    > tam stoi ...

    Tu nie chodzi o jazde po awaryjnym. Bo i u amerykanow to nie jest tak ze ktos jedzie
    po nim i nie patrzy. Po prostu czasem jada normalnie, i przez gapiostwo zjezdzaja z
    pasa. Tak przynajmniej w ogolnej statystyce.

    Jak caly sznurek aut zwalnia to i szansa na wypadek nieco mniejsza i szkody tez.

    Nie jest to jakas drastyczny efekt ale jest.

    To samo przy wypadku, ludzie zwalniaja ale nie sadze aby z powodu ogladania co sie
    stalo. Zwalniaja bo sytuacja jest niecodzienna, ruch i tak jest zaburzony wiec i
    czesciej o stluczke/wypadek.

    IMHO nawet jak to niezamierzona reakcja to jednak pozyteczna. Tyle ze czesto tworzy
    korek.

    Podobnie jak maruderzy co na zwezkach nagle magicznie jada -20 a jak zwezka sie
    konczy to od razu moga +20.

    Tez mnie to denerwuje. Bo o ile rozumiem ze mozna zwolnic jak cos sie na drodze
    dzieje o tyle zwezka to same pacholki, maruder jedzie pierwszy i widzi w cholere
    daleko ale jedzie pomalu. Ale to juz inna bajka...

  • 26. Data: 2019-08-23 19:48:06
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-22 17:26, s...@g...com wrote:

> [...]
    czesciej o stluczke/wypadek.

    > IMHO nawet jak to niezamierzona reakcja to jednak pozyteczna. Tyle ze czesto tworzy

    Dokładnie tak

> [...]
    dzieje o tyle zwezka to same pacholki, maruder jedzie pierwszy i widzi w cholere
    daleko ale jedzie pomalu. Ale to juz inna bajka...

    No ale .. sytuacja jest niecodzienna. Poza tym mają ograniczenia.

  • 27. Data: 2019-08-24 07:15:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2019 o 09:47, J.F. pisze:

    > A ponowne rozpedzenie do 120  troche jej zajmuje, wiec co sie dziwic, ze
    > woli nie zjedzac i poczekac na wiekszy odstep miedzy tirami :-(
    >
    > Nie pamietasz, jak Shrek na to narzekal, tyle ze przy 160 ? :-)

    Szrek narzekał, że jak zjedzie, to go ścigant nie może wyprzedzić bo nie
    ma mocy. Więc nei rób pewexu:)

    --
    Shrek