  • 1. Data: 2019-08-13 13:33:43
    Temat: Alfa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dawno nic o alfach nie bylo ... alfomaniacy znikneli ?

    W kwestii kupowania uzywanych, a moze i nowych - warto to rozwazac,
    czy od wloszczyzny z daleka ?

    J.

  • 2. Data: 2019-08-13 13:43:04
    Temat: Re: Alfa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, August 13, 2019, 1:33:43 PM, you wrote:

    > Dawno nic o alfach nie bylo ... alfomaniacy znikneli ?
    > W kwestii kupowania uzywanych, a moze i nowych - warto to rozwazac,
    > czy od wloszczyzny z daleka ?

    Dałem się namówić w lutym. Już żałuję. W serwisie za samo podanie mocy
    silnika szacowany koszt usługi rośnie z 500 do 900 PLN. Pomimo tego,
    że ani materiały ani usługa nie zależą w tym przypadku od mocy
    silnika.

    Usługa to wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza i świec,
    podłączenie do komputera (tzw. diagnostyka).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2019-08-13 13:48:35
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 13:43:05 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

> [...]
    > silnika.
    >
    > Usługa to wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza i świec,
    > podłączenie do komputera (tzw. diagnostyka).

    własnie dzisiaj w mojej mazdzie z silnikiem forda zrobiłem

    wymiana oleju rob 55
    wymiana filtr pow rob 35
    filtr oleju 28
    filtr powietrza 42
    castrol 5w40 154

    swiece sam wymieniałem kupiłem jakieś zamienniki coś 80 zł

    razem 400

  • 4. Data: 2019-08-13 13:57:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Bolko,

    Tuesday, August 13, 2019, 1:48:35 PM, you wrote:

> [...]
    > filtr powietrza 42
    > castrol 5w40 154
    > swiece sam wymieniałem kupiłem jakieś zamienniki coś 80 zł

    I dlatego nie należy kupować Alfy, szczególnie z mocnym silnikiem. Bo
    wszyscy uważają właściciela za milionera :(

    Olej w sieci 2x70 PLN
    Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
    Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN. Pozostałe 550 za
    znaczek na masce i moc silnika.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-08-13 14:10:46
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 13 Aug 2019 13:57:22 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Olej w sieci 2x70 PLN
    >Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
    >Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN. Pozostałe 550 za
    >znaczek na masce i moc silnika.

    Ale tak jest wszędzie.
    Litr oleju Lotos 5w30 z dopiskiem "dla Kia" kosztuje w ASO Kia ponad
    40 zł. netto za litr. Ten sam olej, bez tego dopisku, w sklepie
    kosztuje pewnie coś koło 15-20 zł. za litr. Brutto.
    Ja za 5 litrów Valvoline SynPower FE 5w30 zapłaciłem ostatnio 112,81
    zł. brutto.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 6. Data: 2019-08-13 14:12:22
    Od: j...@i...pl

    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Olej w sieci 2x70 PLN
    >Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
    >Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN.

    1. VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30 5L (Kod rabatowy L19 1%) 112.81 1 112.81

    2. MANN HU 716/2 X (Kod rabatowy L19 3%) 26.14 1 26.14 zł
    3. MANN C 27 105 (Kod rabatowy L19 3%) 39.24 1 39.24 zł
    4. MANN CUK 2440 FILTR KABINOWY Z WĘGLEM (Kod rabatowy L19 3%) 55.73 1
    55.73 zł

    Razem 233,92.

  • 7. Data: 2019-08-13 15:00:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

> [...]
    >silnika szacowany koszt usługi rośnie z 500 do 900 PLN. Pomimo tego,
    >że ani materiały ani usługa nie zależą w tym przypadku od mocy

    :-(

    A co z lanosem ?

    J.

  • 8. Data: 2019-08-13 15:07:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Bolko,

> [...]

    >Olej w sieci 2x70 PLN
    >Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
    >Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN. Pozostałe 550

    Zachecasz :-)

    Swoja droga - swiece trzeba wymieniac ?

    Jak jeszcze mialem ... jakos nigdy nie zauwazylem poprawy po wymianie,
    nawet na LPG.
    Wiele lat potrafia iskrzyc ... ale moze wloskie nie :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-08-13 16:43:53
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 13 Aug 2019 15:00:37 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A co z lanosem ?

    ZTCP to chyba poszedł na żyletki.

  • 10. Data: 2019-08-13 16:48:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > silnika.
    >
    > Usługa to wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza i świec,
    > podłączenie do komputera (tzw. diagnostyka).

    Było koreańca kupić.....