  • 1. Data: 2009-09-17 06:51:37
    Temat: Nowy Pentax K-x
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Announcement http://www.dpreview.com/news/0909/09091703pentaxkx.a
    sp
    Hands-on http://www.dpreview.com/news/0909/09091702pentaxKXha
    ndson.asp

    Matryca CMOS 12mpx (nie 14, to nie pomyłka, pytanie tylko, czy
    własna[Samsung], czy może Sony), powrót do 11-polowego AF (w K-m był
    okrojony 5 polowy i do tego z wyborem: auto lub centralny), HD 720p
    24fps, zdjęcia seryjne 4,7fps(sic!), migawka 1/6000s(!) i 100 kolorów
    obudowy do wyboru(podobno).
    Niestety, podobnie jak poprzedni model (K-m), nie jest uszczelniany.
    No i zrobiła się spora luka między K-x a K7. Pora na K300D, bo na 645D
    to już chyba nikt nie czeka.
    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 2. Data: 2009-09-17 06:57:34
    Temat: Re: Nowy Pentax K-x
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paweł W. napisał(a):

    > Niestety, podobnie jak poprzedni model (K-m), nie jest uszczelniany.

    Na optycznych napisali, ze aparat z kitem ma kosztowac 600 funtow. Warto
    dodac, ze jednoczesnie pokazano nowy obiektyw 55-300 z plastikowym
    bagnetem, bez qsf-a i bez tulipana w zestawie (kit od k-m, i kit od k-x
    tez ich nie ma).

    j.

  • 3. Data: 2009-09-17 07:40:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dodam jeszcze, że jest opcja HDR znana z K7 i jeszcze parę innych
    bajerów, jak wbudowany Photoshop ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-09-17 08:06:51
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Niestety, podobnie jak poprzedni model (K-m), nie jest uszczelniany.
    > No i zrobiła się spora luka między K-x a K7. Pora na K300D, bo na 645D to

    Obejrzałem i na pewno zestaw funkcji powoduje, ze jest to ciekawy upgrade Km
    (bo Kx wydaje się być jego następcą). Jeszcze lżejszy - co sugeruje niestety
    bardziej plastikową konstrukcję. I... całe szczęście że ta czerwona wersja
    to będzie tylko 'Limited Edition' - bo osobliwe szkaradziejstwo.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2009-09-17 08:16:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > I... całe szczęście
    > że ta czerwona wersja to będzie tylko 'Limited Edition' - bo osobliwe
    > szkaradziejstwo.

    Jeśli wersje kolorystyczne są odzwierciedleniem rzeczywistych potrzeb
    rynku, to ja się cieszę, że ktoś to realizuje. Nie każda wersja każdemu
    się spodoba, ale to sprawa gustów, o których się nie dyskutuje. Obawiam
    się jednak, że to kolejny tani ruch Pentaxa typu zmiana dla zmiany,
    pozornie rozszerzający portfolio, a de facto dowodzący słabego jednak
    potencjału firmy. Mimo wszystko trzymam kciuki za Pentaxa i za
    upowszechnienie kolorowych lustrzanek na świecie. :-)

    Fajnie byłoby móc np dokupić kiedyś nową "skórkę", jak stara się znudzi,
    np. oldskulową skórzaną.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-09-17 09:17:34
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > potencjału firmy. Mimo wszystko trzymam kciuki za Pentaxa i za
    > upowszechnienie kolorowych lustrzanek na świecie. :-)
    Ale wersja kolorystyczna to tylko bajer. Tak naprawdę możesz wciąż wybrać wersję
    standardową czarną lub białą. Prawdziwą wartością jest usprawnienie aparatu:
    - przyśpieszenie działania (procesor PRIME II z K-7-emki), responsywność, więcej
    klatek/s itp.
    - dodane LiveView (dla niektórych bardzo ważne) i filmy HD 720p/24klatki/s
    - matryca CMOS 12,4Mpix (tu zobaczymy czy sprawdzi się lepiej niż 10Mpix CCD z
    wersji K-m)
    - rozszerzony zakres czułości z podbiciem nawet do 12800
    - migawka o podwyższonej trwałości do 100000 i z najkrótszym czasem 1/6000s

    Tak więc kolory to tylko marketing, aby więcej gazet zamieściło notkę o tym
    aparacie tak jak było przy wersji z kryształkami (pewnie sprzedali kilkadziesiąt
    sztuk, ale wzmiankę o nim widziałem w wielu miejscach i o to zapewne chodziło
    producentowi).

  • 7. Data: 2009-09-17 09:20:17
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "gebi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > - rozszerzony zakres czułości z podbiciem nawet do 12800
    > (...)
    > Tak więc kolory to tylko marketing

    Odpowiem sam sobie, że czułość 12800 to też może być marketing :-)

  • 8. Data: 2009-09-17 09:22:29
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gebi napisał(a):
    > Ale wersja kolorystyczna to tylko bajer. Tak naprawdę możesz wciąż
    > wybrać wersję standardową czarną lub białą.
    ^^^^^
    Standardową, hmm... :-)

> [...]
    > - rozszerzony zakres czułości z podbiciem nawet do 12800
    > - migawka o podwyższonej trwałości do 100000 i z najkrótszym czasem 1/6000s

    Oczywiście, nie neguję tego.

> [...]
    > tym aparacie tak jak było przy wersji z kryształkami (pewnie sprzedali
    > kilkadziesiąt sztuk, ale wzmiankę o nim widziałem w wielu miejscach i o

    Chyba masz rację, faktycznie efekt jest.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2009-09-17 10:10:03
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "gebi" <g...@p...fm> napisał:

    >[...]
    > Ale wersja kolorystyczna to tylko bajer.

    Dokładnie - Limited Edition - czyli 'ekskluzywna' wersja wyprodukowana w
    ograniczonej liczbie egzemplarzy za zapewne wyższą niż zwykła wersja cenę.
    Ja bym na pewno a taką ekskluzywność nie dopłacił, ale pewną ilość chętnych
    snobów zapewne znajdą.

    > Tak naprawdę możesz wciąż wybrać wersję standardową czarną lub białą.

    I prawdopodobnie włąśnie wersja czarna będzie się cieszyła największym
    wzięciem.

> [...]
    > - rozszerzony zakres czułości z podbiciem nawet do 12800
    > - migawka o podwyższonej trwałości do 100000 i z najkrótszym czasem

    I to powoduje, ze jako następca Km będzie to dobry wybór.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-09-17 10:57:19
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > I to powoduje, ze jako następca Km będzie to dobry wybór.

    No i chyba zdezaktualizuje się argument o braku histogramu na żywo w
    taniej puszce Pentaxa, z czego jestem bardzo rad.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.