  • 1. Data: 2009-09-16 20:27:46
    Temat: kompakt jako kamera
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Po przejściu na lustrzankę brakuje mi czasem funkcji nagrywania
    filmików. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś używanego cyfraka
    specjalnie w tym celu. Wymagania są chyba dosyć specyficzne:
    rozdzielczość 640x480 (może być więcej), zoom optyczny (jego zakres nie
    musi być zbyt duży, powiedzmy tak do 100-150mm dla formatu 24x36) w
    trakcie nagrywania, w miarę sprawnie działający autofocus, zapis
    oczywiście z dźwiękiem, czas zapisu najlepiej limitowany pojemnością
    karty lub minimum 5 minut, obsługa kart o pojemności pozwalającej na
    zapis przynajmniej kilkunastu minut filmu. Pożądana by była jakaś
    kontrola ekspozycji. Zastanawiam się nad Canonem S1 IS lecz nie wiem czy
    jest on w stanie obsłużyć kartę CF o pojemności 4GB. Z tego co widziałem
    to CHDK dla tego modelu niestety nie ma więc nie ma szansy na
    zredukowanie ilości miejsca zajmowanego przez filmy. Posiadana wcześniej
    Minolta A1 spełniała prawie wszystkie wymagania (nawet z zapasem bo zoom
    jest w niej regulowany mechanicznie pierścieniem) - tylko rozdzielczość
    filmów była za mała :( Na jakie jeszcze aparaty spełniające powyższe
    wymagania warto zwrócić uwagę?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2009-09-16 20:46:47
    Temat: Re: kompakt jako kamera
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    badworm pisze:
    > Na jakie jeszcze aparaty spełniające powyższe
    > wymagania warto zwrócić uwagę?

    A nie lepiej kupić kamerkę?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2009-09-16 21:08:48
    Od: "klasa" <k...@y...com>

    bo kupujesz lustrzankę bez mozliwości kręcenia filmików jak jakiś nawiedzony
    pseudo artystyczny fotograf, jakich wielu wokół. to taki współczesny
    masochizm. mieć coś co jest kalekie ale wtedy się lansuję na takiego
    indywidualstę artystę. nic tylko sie onanizować opowiadając o przesłonach i
    jasnościch obiektywu. żal po prostu żal. kup lustrznke z nagrywaniem
    filmików i będzie spoko.

  • 4. Data: 2009-09-16 21:19:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "badworm" <n...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > jest w niej regulowany mechanicznie pierścieniem) - tylko rozdzielczość
    > filmów była za mała :( Na jakie jeszcze aparaty spełniające powyższe

    Poleciłbym Powershota G9 ale nie ma zooma w czasie kręcenia w ogóle.
    Kręci jednak dobrej jakości video 1024x768 i zdaje się 20 klatek na sekundę.
    Bez limitu długości no i nie używa dużych kart pamięci CF tylko SDHD.
    Czemu Ci na CF zależy? Duże SDHD są dużo tańsze i mniejsze od CF.

  • 5. Data: 2009-09-16 21:44:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "klasa" <k...@y...com> wrote in message
> [...]
    > takiego indywidualstę artystę. nic tylko sie onanizować opowiadając o
    > przesłonach i jasnościch obiektywu. żal po prostu żal. kup lustrznke z

    A która lustrzanka kręci video z zoomem optycznym?

  • 6. Data: 2009-09-16 21:52:41
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Pszemol pisze:
    > A która lustrzanka kręci video z zoomem optycznym?

    Canon 5D Mark II.

  • 7. Data: 2009-09-16 23:58:56
    Od: "Krystian" <kry@stian@wp.pl>

    [x]

    > A która lustrzanka kręci video z zoomem optycznym?

    Nikon D90 pod warunkiem, ze masz 3 rece :-)

    Jedna reka trzyma aparat. Druga ustawia ostrosc a
    trzecia bawi sie zumem...

    --
    K.

  • 8. Data: 2009-09-17 05:50:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pszemol pisze:
    > A która lustrzanka kręci video z zoomem optycznym?

    Każda(która potrafi kręcić wideo) i żadna. Zależy od podpiętego
    obiektywu(stałoogniskowy czy zoom).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-09-17 07:05:28
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

> [...]

    > Bez limitu długości no i nie używa dużych kart pamięci CF tylko SDHD.
    > Czemu Ci na CF zależy? Duże SDHD są dużo tańsze i mniejsze od CF.

    Nie 20-klatek tylko 15 i to wygląda źle. miałem ixusa z takim samymi
    parametrami dla filmów i musiałem korzystać z 640x480 30klatek
    bo na 15 obraz nie jest płynny

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-09-17 11:41:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    badworm pisze:

> [...]
    > jest w niej regulowany mechanicznie pierścieniem) - tylko rozdzielczość
    > filmów była za mała :( Na jakie jeszcze aparaty spełniające powyższe

    Lumix dmc-lz8 za 400 zł ma niezłe filmowanie za tę kasę:
    640x480 lub 848x480, 30 klatek/sek, SD/SDHC, filmiki bodajże do 15 minut.
    Ogólnie, film sprawia nieco lepsze wrażenie niż w 2 innych kompaktach
    jakie miałem.
    Niestety, nie da się zumować w trakcie filmowania - i to jest chyba
    jedyna w ogóle wada tego aparatu jak dla mnie, bo poza tym za tę kasę
    uważam go za bardzo dobry wybór (patrz też test tanich kompaktów
    na http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/)
    Wielką zaletą jest bogactwo ustawień manualnych, bracketingów itp.

    Ups poprawka: widzę że już zdrożał :)