  • 1. Data: 2009-09-17 07:42:19
    Temat: Fotoradary nie daja rady ?
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Witam !

    Ano taka wiadomosc dzis media zapodaja:

    http://moto.onet.pl/1575296,1,fotoradary-robia-zle-z
    djecia,artykul.html?node=2

    Podobno policjanci "zle ustawili urzadzenie". Jako, ze na tej grupie sa sami
    fachowcy to wypowiedzcie sie co moglo byc przyczyna porazki. No i caly czas
    mnie ciekawi co to za sprzet siedzi w znienawidzonych niebieskich
    skrzyneczkach ?

  • 2. Data: 2009-09-17 08:21:43
    Temat: Re: Fotoradary nie daja rady ?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Adameck wrote:
> [...]
    > fachowcy to wypowiedzcie sie co moglo byc przyczyna porazki. No i caly czas

    Przyczyną porażki było złe ustawienie urządzenia.

    Mogło być tysiąc powodów. Bez obejrzenia zdjęć nie można powiedzieć co
    było źle, na podstawie artykułu można zgadywać, że źle umieszczono
    kamerę (za daleko od brzegu obudowy), źle zsynchronizowano czas
    wykonania zdjęcia z prędkością samochodu (za późno jest robione
    zdjęcie). Dano zbyt szeroką ogniskową (informacja o kilku samochodach na
    zdjęciu). Ale to tylko zgadywanie.

    wer

  • 3. Data: 2009-09-17 08:30:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > wykonania zdjęcia z prędkością samochodu (za późno jest robione
    > zdjęcie). Dano zbyt szeroką ogniskową (informacja o kilku

    Tu nie o ogniskowa chodzi - radar dziala poprawnie jak w "polu
    widzenia anteny" jest jeden pojazd.
    Przy wiekszej ilosci nie wiadomo co zmierzyl, podobnie jesli sa
    odbicia od innych elementow przy drodze.

    Niewykluczone ze przy warszawskim ruchu lepiej nie bedzie..

    J.

  • 4. Data: 2009-09-17 09:52:38
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Adameck" napisał
> [...]
    > sami fachowcy to wypowiedzcie sie co moglo byc przyczyna porazki. No i
    > caly czas mnie ciekawi co to za sprzet siedzi w znienawidzonych

    Szarych raczej.
    To info to jakaś ściema. Pewnie kupili jakiś szajs i zwalają na
    policjantów - BTW, od kiedy to Policja chodzi po drabinach i grzebie w tych
    budkach na ptaki ?
    Dziwne mi się wydaje, że można coś ustawić tak że będzie robiło 32% złych
    zdjęć.

    Cały ten artykulik wygląda jak napisany na kolanie - "słyszeli, że
    dzwonią..."

    Np. to:
    "czas jest ważny, bo po upływie 30 dni od daty wykroczenia ulega ono
    przedawnieniu, a wtedy sprawa mandatu rozstrzyga się w sądzie grodzkim." -
    to jak po 30 dniach jest przedawnienie wykroczenia to jaki sąd ?

    adam

  • 5. Data: 2009-09-17 17:56:27
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    adam wrote:

    > Szarych raczej.
    > To info to jakaś ściema. Pewnie kupili jakiś szajs i zwalają na
    > policjantów - BTW, od kiedy to Policja chodzi po drabinach i grzebie w
    > tych budkach na ptaki ?

    od zawsze - można co prawda tą skrzyneczkę opuścić korbką, ale ostrość
    ustawia się i tak ręcznie kręcąc obiektywem i jest to dość upierdliwe...
    (wczoraj naprawialiśmy zasilanie w takiej "budce na ptaki"... ;->)

    W przyszłym tygodniu prawdopodobnie znów będę się w to bawił - mogę wypytać
    dokładnie co to za sprzęt... ;-)

    > Dziwne mi się wydaje, że można coś ustawić tak że będzie robiło 32% złych
    > zdjęć.

    nie koniecznie złych. Może specjalnie tak o nich mówią, aby mieć mniej
    papierkowej roboty. Fotoradar (ten przy którym grzebałem) w ciągu 7 godzin
    pracy potrafi zrobić do 1000 fotek... ;-) Policja tego nie przerabia -
    bileciki dostaje ok. 300 największych podpadziochów*... ;-) Tak tylko
    gdybam, ale jakoś trzeba usprawiedliwić resztę nieobrobionych zdjęć... ;->

    * tamten konkretny radar stoi na ograniczeniu 70kmh, a jest ustawiony na
    90kmh, więc trzeba nieźle przegiąć, aby dostać bilecik...

    Pozdrawiam
    meping

  • 6. Data: 2009-09-17 17:57:02
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > tych budkach na ptaki ?
    > Dziwne mi się wydaje, że można coś ustawić tak że będzie robiło 32% złych

    no to się zdziwisz
    po pierwsze nikt po drabinie nie chodzi bo maszty się opuszczają :)
    po drugie musi być spełnionych wiele warunków m.in. kąt ustawienia
    fotoradaru, odległość itp
    po trzecie szajs w środku za ponad 100 tys ?? hmm wątpię żeby ktoś puścił
    taki przetarg :))
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2009-09-17 19:15:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A mi się wydaje, że zima idzie, Słońce coraz niżej i jeśli radar nie
    jest zwrócony na północ, to siły nie ma i będzie pora dnia i roku, że
    będzie pod światło i będą odblaski w asfalcie. Teraz jeszcze w
    kierunkach wschód-zachód, ale od listopada do kwietnia pewnie też
    południowe Słońce może dać niezłe odbicie, szczególnie od mokrej lub
    wilgotnej jezdni.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-09-18 00:08:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "glang" napisał

    > no to się zdziwisz
    > po pierwsze nikt po drabinie nie chodzi bo maszty się opuszczają :)

    Paczpan co za technika ; )

    > po drugie musi być spełnionych wiele warunków m.in. kąt ustawienia
    > fotoradaru, odległość itp
    > po trzecie szajs w środku za ponad 100 tys ?? hmm wątpię żeby ktoś puścił
    > taki przetarg :))

    He, he - u nas ? Wątpię żeby się ktoś przejmował ; ))))

    adam

  • 9. Data: 2009-09-18 00:08:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" napisał

> [...]
    > (wczoraj naprawialiśmy zasilanie w takiej "budce na ptaki"... ;->)
    >
    > W przyszłym tygodniu prawdopodobnie znów będę się w to bawił - mogę

    Koniecznie - ciekawi mnie co tam siedzi.
    Dotąd widzialem raz efekt działania po zagapieniu sie na wjeździe do
    Człuchowa - to co przychodzi pocztą jest dość słabe aby cokolwiek
    wnioskować.

> [...]
    > bileciki dostaje ok. 300 największych podpadziochów*... ;-) Tak tylko
    > gdybam, ale jakoś trzeba usprawiedliwić resztę nieobrobionych zdjęć... ;->

    No chyba, że tak ; )

    > * tamten konkretny radar stoi na ograniczeniu 70kmh, a jest ustawiony na
    > 90kmh, więc trzeba nieźle przegiąć, aby dostać bilecik...

    OT - Nie wiem jak w reszcie kraju ale w tym roku "zrobiłem" całą "siódemkę"
    i muszę uczciwie przyznać, że tak ich lokalizacja jak oznakowanie jest
    zupełnie sensowne. Wygląda jakby ktoś wreszcie ruszył głową i rozstawiał te
    szykany bez sadystycznych ciągot ; )

    adam

  • 10. Data: 2009-09-19 08:38:11
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości

> [...]
    > oznakowanie jest zupełnie sensowne. Wygląda jakby ktoś wreszcie ruszył
    > głową i rozstawiał te szykany bez sadystycznych ciągot ; )

    A co to znaczy "sensowne oznakowanie"?
    W jakim one sa kolorze, jak i jak daleko oznakowana jest droga
    przed nimi, czy jest oznakowana jezdnia?
    Jakos nie chce mi sie wierzyc w to co napisales, bo w Polsce
    jeszcze nie zdarzylo mi sie zobaczyc sensownie oznakowanej puszki
    - wszystko co widzialem to pieniadze wyrzucone w bloto przez ludzi
    ktorzy nigdy ze swojego zadupia dalej niz do Warszawy nie wyjezdzali
    i mysla, ze te urzadzenia maja sluzyc do lapania kierowcow
    przekraczajacych dozwolona predkosc...
    ---