  • 1. Data: 2010-06-14 22:32:33
    Temat: Nowy gaz i auto się popsuło - "injection fault" ?!?!?!?
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Reno się popsuło.... a gość co robi GAZ nie ma pojęcia co zrobić !?!?!?

    HELP

    W skrócie instalacja jakaś nie wiem jaka, ale ma się nauczyć po 20km
    i jak mija te 20km to łup i "injection fault" wyskakuje komp zaczyna
    gadać włącza się tryb awaryjny, i na gazie chyba działa.

    Przy próbach odpalania dymu trochę i potem przechodzi,
    po dłuższym czekaniu komp i "injection fault" mija - i jedzie 20km na
    gazie potem błąd się pojawia. Jak się instalację wyłączy wszystko super.

    silnik 3.5 (Vel Satis/Espace/Nissan Murano/Nissan Z 350/... ).

    Ktoś wie co się dzieje ? ktoś wie kto by w Krakowie coś wiedział ?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-06-15 08:35:30
    Temat: Re: Nowy gaz i auto się popsuło - "injection fault" ?!?!?!?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie wiem co u ciebie ale wykrycie uszkodzenia wtrysku bedzie wtedy jak albo
    instalacja lpg bedzie dupnie symulowala wtryskiwacze albo druty beda zle
    zrobione.

    u mnie tepaki kable m.in. od wtryskiwaczy poskrecali zwyczajnie w ramach
    połączeń - zadnego trwalego porzadnego połączenia. o lutowaniu nie
    wspominając.

    ktoregos dnia moj mechanik robiac cos wyrwal ten kabelek (nie potrzeba bylo
    zadnej sily zeby go odwinac) i przestal dzialac na benzynie (albo na gazie -
    jedno z paliw zdechlo). okazalo sie wtedy jak te cwoki zrobily
    instalacje......... lutownica i kwadrans - tylko tyle mnie kosztowalo
    zrobienie tego porzadnie.

    a czy u ciebie jest wadliwa instalacja? trudno powiedziec - generalnie to
    ból instalatora LPG zeby znalezc rozwiazanie lub wyjac instalacje i
    przywrocic auto do poprzedniego stanu....
    to jego robota niech sie meczy.

    hint: poszukaj elektronika samochodowego - konkretnie elektronika. niech
    sprawdzi na oscyloskopie czym sie rozni sterowanie przed bledem od tego po.

    a moze to w ogole losowo jest i tobie sie wydaje ze po 20km nastepuje
    awaria? moze niedokladne polaczenie jak u mnie albo niezaizolowane przewody
    i np. zwiera sie na ulamek sekundy do masy - tez blad wywali.

  • 3. Data: 2010-06-15 10:59:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Jun 2010 08:35:30 +0200, Michał Gut napisał(a):

    > jedno z paliw zdechlo). okazalo sie wtedy jak te cwoki zrobily
    > instalacje......... lutownica i kwadrans - tylko tyle mnie kosztowalo
    > zrobienie tego porzadnie.

    to w końcu lutownica czy porządnie? Bo połączenie lutowane wcale nie jest
    najporządniejsze w samochodzie.
    Jak będziesz miał chwilę, to się zastanów, dlaczego najważniejsze
    połączenia w aucie (i nie tylko, bo i w wielu innych dziedzinach) są
    zaciskane a nie lutowane.

    A jak polutowałeś lutem kupionym ostatnio w sklepach, to w ogóle życzę
    powodzenia (i zdrowia) przy okazji najbliższej zimy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-06-15 11:24:24
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-14 22:32, Michał pisze:
> [...]
    >
    > silnik 3.5 (Vel Satis/Espace/Nissan Murano/Nissan Z 350/... ).
    >
    > Ktoś wie co się dzieje ? ktoś wie kto by w Krakowie coś wiedział ?

    Czy swoim zwyczajem założyłeś instalację podciśnieniową LPG, żeby
    odpalać na gazie i wkręcać odrazu silnik na 6krpm? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2010-06-15 12:35:24
    Temat: Re: Nowy gaz i auto się popsuło -
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    > Czy swoim zwyczajem założyłeś instalację podciśnieniową LPG, żeby
    > odpalać na gazie i wkręcać odrazu silnik na 6krpm? :>

    Co to jest instalacja podciśnieniowa ? chyba nie - bo się nie dało.
    To jest jakiś dziwny silnik z czymś tam teflonowym i tylko IV generacja
    wchodzi jakieś smarowanie zaworów dodatkowe i coś tam więc jest 2x droższe
    niż ta tania co je lubie :)

    Generalnie zauważyłem ze gość od gazu próbował wyłączyć w sofcie silnika
    błędy ?!?!? (po co?)

    Bo kawałek prostej gaz do dechy "fault in injection system" na ekranie
    (zaczęło się włączać szybciej) - a auto dalej jedzie (na gazie).
    ale nie włączyło trybu awaryjnego.

    Decha 6.5RPM, rozpędzanie koło 120km/h zaczęło pikać coś głośno
    koło 180km/h włączyło tryb awaryjny.

    Coś ostro popsute jest.

    jak duży ma być reduktor żeby 250 koni było ?

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-06-15 14:17:32
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > A jak polutowałeś lutem kupionym ostatnio w sklepach, to w ogóle życzę
    > powodzenia (i zdrowia) przy okazji najbliższej zimy.

    Właśnie nie to, bo już się zaczęło odrazu pojawiać, a gość
    siedział na tym - to takie rzeczy posprawdzał chyba.

    W małych silnikach jakie robił nie było nigdy problemów.

    pozdrawiam.

  • 7. Data: 2010-06-16 00:18:46
    Temat: Odp: Nowy gaz i auto się popsuło -
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Może i nie, ale 10 x pewniejsze niż konektor w samochodzie.
    Lutuje od 25 lat różne rzeczy.
    Stopem z 3%srebra, bez Pb - również.
    Lutowanie to prosty temat, ale jak wszystko można zepsuć.
    Po 1h kursie, to lutować może i powinien nawet mechanik.
    Najważniejsze:
    1) lutować co najmniej 10 sekund
    2) Lutownica:
    a) najlepiej lutownicą transformatorową 100W
    b) jeżeli jakiś Weller, to z grotem o numerze 7 dla cyny bezołowiowej
    3) koniecznie wyczyścić brudne (czarne) przewody papierem ściernym o
    granulacji 1000,
    do metalicznego połysku
    4) koniecznie używać kalafonii - ładnie pachnie i eko/nomiczna,logiczna
    5) sondę lambda - skręcic kostką elektryczna - nie da się polutować -
    przewody są stalowe.
    6) do żarówek H4 nie można dolutować przewodu, ale można obwiązać po 2,3
    zwoje srebrzanki przez dziurkę
    i dolutować do niej przewód miedziany
    7) spokój na 20 lat.

    Proszę wybaczyć, jeśli nie będę polemizował z osobami, które nie wiedzą o
    czym piszę.
    (z braku czasu)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 8. Data: 2010-06-16 00:37:11
    Temat: Re: Odp: Nowy gaz i auto się popsuło -
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 00:18:46 +0200, Sylwester Łazar napisał(a):

    > 7) spokój na 20 lat.

    w Kaliforni
    W Polsce zależy od wilgoci w jakiej jest trzymane auto oraz samo miejsce
    lutowania.
    W przypadku lutu bezołowiowego to na jedną zimę.

    Aha - do do kalafoni - świetna do miedzi i elektroniki, w samochodzie
    jednak jak ktoś już na tyle jest zdesperowany, żeby jednak lutować, polecam
    dobrą pastę lutowniczą.

    I wciąż nikt nie zastanowił się, dlaczego większość produktów
    profesjonalnych od wielu lat ma najważniejsze złącza zaciskane w różny
    sposób a nie lutowane.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-06-16 07:46:27
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > w Kaliforni
    > W Polsce zależy od wilgoci w jakiej jest trzymane auto oraz samo miejsce
    > lutowania.
    > W przypadku lutu bezołowiowego to na jedną zimę.

    Głupoty piszesz, cała elektronika w samochodzie jest lutowana a nie
    zaciskana.
    Wyobrażasz sobie procesor SMD 100 nóżek zaciskany? :-)

    Ja ma insytalację LPG polutowaną już 6 lat i zero problemów.
    Kilka lat temu przerabiałem instalację elektryczną o funkcję świateł
    dziennych i też lutowałem, a nie zaciskałem, działa bez problemu.
    Lutowanie jak najbardziej, lepsze niż konektorki, które po czasie
    śniedzieją.
    Na połączenie lutowane zakładam koszulki termokurczliwe.

  • 10. Data: 2010-06-16 07:47:36
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Co to jest instalacja podciśnieniowa ?