  • 21. Data: 2018-07-06 10:55:50
    Temat: Re: Nowy kompuś.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Jul 2018 00:37:36 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

    > Nie bo musi być nowy. Poprzedni C2d się był popsuł.

    Acha. zapewne płyta główna wysiadła? No to kup płytę mATX z chipsetem
    H97 i obsługą DDR3 (na A. chodzą po 150-180 choć rzadko) i jakiś procek
    i3, kupisz już za 300.
    Zysk z tego będzie taki:
    1. pamięć i dysk już masz z tej płyty na C2D
    2. dostajesz USB 3 i SATA3
    3. dostajesz gniazdo M.2 na szybki dysk, jak się wzbogacisz to se
    wymienisz.
    A jak ci za drogo, to kup jakąś płytę z chipsetem G43 (ja do dziś na
    takiej jadę). Dasz 80 zł, przełożysz graty i wio. A jak mało to dokup
    modowanego Xeona 4-rdzeniowego za 100 i będzie śmigać.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2018-07-06 10:58:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    2. dostajesz USB 3
    3. dostajesz gniazdo M.2 na szybki dysk, jak się wzbogacisz to se
    4. Nie potrzebujesz karty grafiki.

  • 23. Data: 2018-07-06 18:56:08
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    > I robisz typowy błąd - nie definiujesz na początku swoich potrzeb i
    > wymagań :)

    Do przegladania WWW

    Jak pod linuxa i do jeżdzenia po WWW to wystarczy dobry tablet ;)

  • 24. Data: 2018-07-12 17:48:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.07.2018 o 18:56, złomowisko pisze:

    > Do przegladania WWW
    >
    > Jak pod linuxa i do jeżdzenia po WWW to wystarczy dobry tablet ;)

    Mały ekran

  • 25. Data: 2018-07-20 22:36:12
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Cze Again!
    Stanęło na czymś takim:
    https://ark.intel.com/products/95062/Intel-NUC-Kit-N
    UC6CAYH
    https://preview.ibb.co/jpePUJ/IMG_20180720_204913.jp

    Ma obecnie 4 giga RAM i dysk Kingston SSd 240 GB

    Ogólnie OK ale:

    PCLOS się zainstalował z pendrajwa, nawet szybko to poszło. I jest.
    Ale:
    addlocale coś popsuło z bootowaniem, przestał się bootować. Pomogło
    zainstalowanie nowego jądra.
    Tzn startował z opcji tej safemode, tam trzeba było dać exit i dalej się
    normalnie uruchamiał. Przed polonizacją normalnie się uruchamiał.
    A tu restart zaczął robić. Przypuszczam, że nadpisanie konfiguracji
    przez Gruba pomogło.

    2. Powoli się uruchamia i mam wrażenie, że odpala się jakiś wygaszacz
    ekranu z poziomu samej karty graf. Karta jest Intela.
    3. Jest problem z przestawieniem procesora w tryb oszczędny, po
    restarcie jest znowu performance. Środowisko Mate. Muszę na poważnie
    podejść do tematu.

    4. Dysk jest ten SSD Kingston.
    Czy teraz mogę już przestawić BIOS wyłączając te różne bajery, które
    umożliwić miały zbootowanie Linuksa?

    5. Jakieś wskazówki co do tuningu ustawień dysku?

    6. Procesor ma 2 rdzenia a przedstawia się czterema. jakieś 10 WAT ma
    pobierać.
    7. Da się wyłączyć niebieskie podświetlenie panelu czołowego? Najlepiej
    z poziomu BIOSu.
    8. Po włączeniu kompa BIOS strasznie mulasty był, potem się rozkręcił.
    9. WiFi ruszyło od kopa.
    10. A co ze SWAPem? Robić?

  • 26. Data: 2018-07-25 13:17:27
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Wrażenie moje jest takie, ze sklepom się robic nie chce. Złożenia kompa
    za 1000zł to taki sam wysiłek jak takiego za 4000 więc po co? I jeszcze
    się trzeba znać, wiedzieć, do jakiej obudowy jaki procek podejdzie itp.
    Dlatego padają i trzeba się użerać z Morelami, które za 30 zł włożą do
    NUTsa pamięć i dysk ale ospale im to idzie.