  • 11. Data: 2015-05-22 17:53:40
    Temat: Re: Nowy monitor vs UPS.
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 22/05/2015 10:35, neelix wrote:

    > Mam UPS Trust 1000VA.

    Mam pytanko. Jak z oprogramowaniem do monitorowania tego sprzętu?
    Domyślam się, żę bod Windows nie ma z tym problemów, ale jak jest z
    Linuxem? Czy np. jakieś live-dystrybucje "gadają" z nim?
    W jaki sposób monitorujesz i ustawiasz zachowanie tego UPSa?
    Nie widzę go na listach kompatybilności żadnego z NASów (z którymi mam
    do czynienia) a czasem możnaby użyć coś tańszego niż APC.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 12. Data: 2015-05-22 18:01:37
    Od: " 666" <...@...6>

    Kable do zewnętrznych zasilaczy mają zwykle końcówki IEC (no chyba, ze się trafi
    "ósemka"), więc w ogóle nie byłoby problemu.

    -----

  • 13. Data: 2015-05-22 18:31:29
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 22/05/2015 17:01, 666 wrote:
    > Kable do zewnętrznych zasilaczy mają zwykle końcówki IEC (no chyba, ze
    > się trafi "ósemka"), więc w ogóle nie byłoby problemu.

    Miały (faktycznie byłoby łatwiej). Teraz to przeważnie jak to napisałeś
    "ósemka", rzadziej z uziemieniem jak w laptopach.
    Najwidoczniej najwygodniej będzie mu użyć przejściówki o jaką pytał.
    Zakładam, że zauważyłby możliwość użycia kabla zasilającego od starego
    monitora by podłączyć nowy zasilacz - już nie przesadzajmy i nie bierzmy
    ludzi za idiotów.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 14. Data: 2015-05-22 20:07:13
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-05-22 o 16:47, neelix pisze:

    > Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    c320-c14-6081-i5274511062.html.

    > Też dobry pomysł. To już można samemu zrobić i całkiem estetycznie bo
    > kabel wejdzie w listwę zasilającą.

    Przecież taką przejściówkę też można zrobić estetycznie - przewód
    komputerowy, obciąć przy złej końcówce i zamontować gniazdo montowane na
    przewód.

  • 15. Data: 2015-05-22 21:31:58
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
    Kabel zasilania 230 V jest nieodłączalny od Twojego monitora?

    ------------
    Jest luzem.

    neelix

  • 16. Data: 2015-05-22 21:33:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zakładam, że zauważyłby możliwość użycia kabla zasilającego od starego
    > monitora by podłączyć nowy zasilacz - już nie przesadzajmy i nie bierzmy

    Też tak uważam. :-)

    neelix

  • 17. Data: 2015-05-22 22:01:13
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Nie widzę go na listach kompatybilności żadnego z NASów (z którymi mam do
    > czynienia) a czasem możnaby użyć coś tańszego niż APC.

    W pudełku nie ma nic poza skrzynką, 2 kablami i instrukcją. Był tylko
    problem braku współpracy z komputerem. Nie podtrzymywał wcale. Sprawdzałem
    na zasadzie wymiany na inny droższy model ale wszystkie te Trusty miały tą
    samą przyadłość. Wróciłem do pierwszej najtańszej wersji i adaptowałem
    komputer.

    neelix

  • 18. Data: 2015-05-23 01:50:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-05-22 17:53, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > Nie widzę go na listach kompatybilności żadnego z NASów (z którymi mam
    > do czynienia) a czasem możnaby użyć coś tańszego niż APC.

    Kompatybilność UPS-ów z Linuksem sprawdź tutaj -
    <http://www.networkupstools.org/stable-hcl.html>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 19. Data: 2015-05-23 12:33:14
    Od: " 666" <...@...6>

    Kabelek "od radia" (z "ósemką"), obciąć przy wtyczce (płaskiej zapewne), założyć
    wtyczkę IEC.
    BTW ten system wtyczek IEC mnie zdrowo wq..a, przeszkadza w czym może (też mam 2x UPS
    Tripp-Lite wyjścia 6x IEC).
    A to przejściówka na "ósemkę" potrzebna, a to przejściówka na "koniczynkę" (do
    laptopów) potrzebna, ...
    Są UPS z normalnymi gniazdami uniwersalnymi "europejskimi" (np. APC) i żałuję, że
    takiego APC nie kupiłem.

    -----

  • 20. Data: 2015-05-23 20:28:42
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 23/05/2015 00:50, Krystek wrote:

    > Kompatybilność UPS-ów z Linuksem sprawdź tutaj -
    > <http://www.networkupstools.org/stable-hcl.html>

    Dzięki.
    --