  • 1. Data: 2015-05-21 23:54:02
    Temat: WD Red vs. Green - dlaczego duża różnica w cenie?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Dlaczego między 3GB Red a Green taka duża różnica w cenie?
    Chciałem do domowego małego NAS'a kupić dysk i tak trochę różnica Green
    459zł vs. Red 569zł mnie zastanawia.
    Zastanawia mnie też w wersji RED wpis jednej z opinii, że na 4 sztuki
    pracujące w NAS DS412+ wszystkie padły po roku.
    Może jednak 100zł tańszego Green i wyłączyć parkowanie zostawiając to
    NAS'owi? Naprawdę niewiele będzie używany, ot czasami film obejrzeć czy
    muzyki posłuchać.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2015-05-22 00:50:26
    Temat: Re: WD Red vs. Green - dlaczego duża różnica w cenie?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Irokez wrote:

> [...]
    > Może jednak 100zł tańszego Green i wyłączyć parkowanie zostawiając to
    > NAS'owi? Naprawdę niewiele będzie używany, ot czasami film obejrzeć czy

    Mam w NASie 2×1TB WD Green. Przez pierwszy rok jeden zdążył nastukać 500
    tys. parkowań/odparkowań, drugi 350 tys. Poza klumkaniem co kilka sek. i
    nabijaniem licznika nic się nie działo, ale jednak wolałem wyłączyć to
    nieszczęsne parkowanie. Teraz dyski mają po 3 lata, działają - jak to w
    NASie - non-stop przez ten czas, na liczniku nie przybywa i wszystko ok.
    Operacja dość upierdliwa - trzeba dysponować komputerem z kontrolerem
    SATA on-board, ściągnąć obraz płyty z programem, wypalić, wyłączyć NASa,
    wyjąć dyski, podłączyć pierwszy dysk do SATA w komputerze, uruchomić
    komputer z płyty, w programie zmienić parametry parkowania, wyłączyć, to
    samo z drugim dyskiem i można pakować dyski z powrotem do NASa. Jeżeli
    takie zabawy cię nie zniechęcają to poza tym do Greena nie ma się co
    przyczepić. Ale ten Green 3TB, to może być zupełnie inny dysk niż Green 1TB.

  • 3. Data: 2015-05-22 00:52:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-21 o 23:54, Irokez pisze:
> [...]
    >
    > Dlaczego między 3GB Red a Green taka duża różnica w cenie?
    > Chciałem do domowego małego NAS'a kupić dysk i tak trochę różnica Green

    Do NASA są Purple.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-05-22 08:37:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.05.2015 o 23:54, Irokez pisze:
    > Zastanawia mnie też w wersji RED wpis jednej z opinii, że na 4 sztuki
    > pracujące w NAS DS412+ wszystkie padły po roku.
    Dobre parę lat temu, kupiłem rejestrator zapisujący obraz z 4 kamer. To
    było jakieś pi razy oko 8 lat temu, jak dyski 500gb staniały na tyle
    żeby warto było je kupić. Sprzedawca rejestratora upierał się że muszę
    kupić dysk właśnie z lini - rejestrator, serwer itp. kupiłem
    najzwyklejszy, segate, albo wd (nie pamiętam) z 2 albo 3 letnią
    gwarancją. włączyłem go w tym rejestratorze i od tego czasu kręci się
    przez... 8 lat (?) i przez ten czas był 2 tylko razy wyłączany. Jak nie
    trudno zgadnąć cały czas działa.

    ToMasz

  • 5. Data: 2015-05-22 08:43:41
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 00:52, Adam pisze:

    > Do NASA są Purple.

    Głupoty gadasz:

    RED=NAS
    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=810

    PURPLE=REJESTRATOR
    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=1210

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2015-05-22 08:48:05
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 23:54, Irokez pisze:

    > Zastanawia mnie też w wersji RED wpis jednej z opinii, że na 4 sztuki
    > pracujące w NAS DS412+ wszystkie padły po roku.

    Mi padły i pisałem kiedyś o tym ALE to była pierwsza seria tych dysków w
    PL i albo w transporcie coś było nie tak albo WD dał ciała z pierwszą
    partią. Do dziś mam tego z 20 sztuk (już nie liczę) i pracują bez
    problemu już parę lat, chyba tylko 1 czy 2 sztuka padły o ile pamiętam.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2015-05-22 09:51:44
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2015-05-22 o 08:37, ToMasz pisze:

> [...]
    > gwarancją. włączyłem go w tym rejestratorze i od tego czasu kręci się
    > przez... 8 lat (?) i przez ten czas był 2 tylko razy wyłączany. Jak nie

    Bo to nie były dyski "proEko", które wyłączają się same z siebie tak jak
    greeny

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 8. Data: 2015-05-22 10:12:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-05-22 00:50, Poldek wrote:

> [...]
    > takie zabawy cię nie zniechęcają to poza tym do Greena nie ma się co
    > przyczepić. Ale ten Green 3TB, to może być zupełnie inny dysk niż Green

    Ostatnio kupionego Reda 3TB tez musialem poddac takiej procedurze.
    Mial ustawione parkowanie glowic na 300 sekund. A poniewaz bedzie
    dzialac w miejscu gdzie wieksza aktywnosc (synchronizacja) odbywa
    sie raz na dobe, to licznik LCC zaczal przyrastac zauwazalnie.
    Nie dramatycznie, ale nie lubie parkowania glowicy bez potrzeby.

    A tak w ogole to zdarzaja sie nawet WD Blacki ktore maja ustawiony
    timer parkowania i bodajze potrafily sie zdarzac przypadki ze na 8s.

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2015-05-22 12:35:08
    Od: " 666" <...@...6>

    I czego to ma dowodzić?

    -----

  • 10. Data: 2015-05-22 18:07:20

    Jest w sieci sporo porównań (głownie angielskojęzycznych, też niemieckich), różnica w
    cenie jest zwykle uzasadniona, a WD Red wcale
    nie są zatrważająco drogie, drogie to są dopiero WD Red Pro.
    Sprawdź, ile lat gwarancji dostaniesz na WD Red, a ile na WD Green.
    BTW mam 2xRed 3TB, ale dopiero parę miesięcy.

    -----